Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Zekeringen gecheckt?? Bij kortsluiting meteen even nakijken.
Er zit een gaatje onder het spruitstuk waar je carburateur op zit. Dit zit er om een overschot aan benzine te lozen. Elke eend lekt daar dus benzine als je teveel benzine in de carburateur brengt door teveel gas te geven bij het starten. Vandaar ook het woord verzuipen, je verzuipt je eend met teveel benzine waardoor er geen juist mengsel in je spruitstuk komt.
Je clignoteur automaatje zit onder je rommelplankje geschroefd met 1 boutje, ter hoogte van je dashboard. Origineel is het een cylindervormig alluminium buisje. Check even de 3 draadjes of die er nog op zitten. Elke automaterialenzaak kan zo’n (niet origineel) automaatje leveren voor een habbekrats lijkt me. Je kunt ook overwegen lid te worden van een 2cv club die dat soort dingen ongetwijfeld in hun magazijn hebben liggen, al dan niet gebruikt.
Er is echt niks aan de hand met je eendje! Succes
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Bedankt! De zekeringen heb ik inderdaad meteen even bekeken. Zien er allemaal nog goed uit, niet doorgebrand.
Fijn om te weten dat de carburateur wel goed is. Scheelt weer wat zorgen
Daar hoeft dan verder niet meer naar gekeken te worden gelukkig.
Gisteren was ik met die man ook de knipperlichten even aan het bekijken. Toen zagen we dat clignoteur automaatje zitten idd. Het alluminium buisje zit er ook nog naast. Weet ik ook weer wat dat voor ding is, bedankt!
Alle draadjes zitten er nog op, dus waarschijnlijk heeft het automaatje de kortsluiting niet overleeft.
Vrijdag gaat er in ieder geval een andere op.
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Zo, weer eens een update over het Eendje.
Uiteindelijk bleken er allerlei stekkertjes verkeerd te zitten waardoor de clignoteurs het niet deden.
Ik snap echt niet hoe dat komt. Ik heb er zelf nooit aangezeten en ze deden het altijd.
Maarja, ze doen het in ieder geval weer.
Helaas is nu het massa snoertje van de clignoteur aan de rechterkant kapot
Het snoertje is net bij het ringetje afgebroken. Nu nog even zien hoe dat weer vastgezet kan worden.
2 Mei is het eendje weer gebruikt als vervoer naar CitroMobile. Helaas was het nogal prut weer.
Het water kwam iig aan alle kanten naarbinnen
Ondanks dat bleef het 2cilindertje maar gaan. Geweldig dat zo’n simpel blokje het gewoon altijd blijft doen!
Afgelopen donderdag heb ik haar weer eens voor een groot gedeelte uit elkaar gehaald. Altijd weer leuk om te zien hoe het allemaal in elkaar zit. Meteen even gekeken hoe het zit met roest en andere narigheid. Dat viel gelukkig erg mee, vrij weinig te vinden.
Omdat deze Eend achteraan wat laag hangt voor een 2cv en ook de linkerkant wat omlaag hangt was het de bedoeling om de wagenhoogte af te stellen. Maar zelfs met vraagbaak bij de hand snapte ik er niet veel van. Er werd ook over ‘speciaal gereedschap’ gesproken, wat dat precies was heb ik nog niet kunnen vinden.
Hier nog een paar foto’s van het kale eendje:
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Ziet er leuk uit dat eendje!
Zou het kunnen dat ik je zaterdag tegen kwam in de omgeving van Gieten? Ik zag namelijk dezelfde kleur eend rijden met volgens mij een kenteken welke hetzelfde is of erop lijkt!
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Dankje! Sorry, ontzettend late reactie:$
Nog even nagekeken, maar die zaterdag stond het eendje hier in de schuur.
Laatste tijd was het weer ontzettend lekker weer om van de Eend te genieten!
Maar helaas werkt de clignoteur nog steeds niet mee.
De linkerkant werkt normaal net als rechts achter, zij het wel op een manier waar je doodzenuwachtig van wordt.
Rechts voor doet helemaal niets. Het geluid dat het clignoteurautomaatje (?) maakt als je rechtsaf slaat, gaat net als het knipperlicht rechts achter, enorm snel.
Ik dacht eerst dat het aan het massadraadje lag. Hij deed het namelijk soms wel als je dat draadje heen en weer bewoog.
Uiteindelijk zat ‘ie zo los dat m’n vader het draadje er maar heeft uitgetrokken. Daarna met hulp van Timo, waarvoor veel dank!, een nieuw uiteinde op het draadje gezet. Ook dat plekje op het spatbord nog geschuurd en een nieuw schroefje erin, maar het mocht niet baten. Ook alle stekkers, draden enz. bekeken maar hij doet nog steeds niets Iemand een idee wat er nog meer gecontroleerd kan worden?
Zijn er meer Eendrijders met ruitenwissers die het leuk vinden om er vandoor te gaan als ze aangezet worden? Het is nu al 2 keer gebeurt dat wanneer de ruitenwisser aangezet werden, het kunstof gedeelte op het wissertje spontaan afbrak :S
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Hoi,
Kan iemand me vertellen of en bijzonderheden zitten aan dit type?
Ik ben namelijk bezig om precies hetzelfde model met dezelfde kleur te kopen…....
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Een gezond electriciteitssnoer breekt niet zomaar af. Waarschijnlijk is de bedrading erg gecorrodeerd (de koperdraad is dan zwart of groen gekleurd) en dan ontstaan er gemakkelijk draadbreuken. Heb je de ene breuk gevonden, ontstaat de andere doordat je aan de draden hebt gerommeld. Gecorrodeerd koper geleidt uiteraard ook minder goed. Kortom: dan is volledig vervangen de enige goede optie.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Door stroomstoring en kapot modem al een tijdje niet kunnen updaten.
Dus bij deze
De clignoteurs doen het allebei weer! ‘t Was toch een draadje wat los zat en het massa snoertje. Vorige week is de bobine vervangen door een nieuwe dus die kan er weer even tegenaan. De Eend start nu in ieder geval weer prima! Afgelopen dinsdag is ook de startmotor vervangen. Die had verdacht veel weg van een hoestende koe, dus het was tijd voor een nieuwe.
Al met al is de Eend nu weer in prima staat!
Momenteel staat ze hier te wachten om te vertrekken. Nog een even en de vakantie gaat beginnen!
Eerst medeforummer Timo1990 ophalen en dan richting la France! Heerlijk 3 weken toeren en leven als God in Frankrijk! Dat is tenminste de bedoeling
Tot over 3 weken!
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Een hele fijne vakantie toegewenst jongens!!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Tot straks!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Vandaag zijn ze hier even langs geweest. La belle Bleue heeft het tot het midden van Frankrijk probleemloos gedaan.
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Had ook niet anders verwacht! Kan maar weinig kapot aan zo’n eendje toch? Wel zwaar beladen trouwens…zo ontdekte ik Eruopa jaren geleden ook!
Hartstikke leuk, goede reis!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Het is de koelbox, volgens mij. En wie weet de zak aardappels onder de diverse tassen.
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Leuke foto’s Wendela! Nogmaals bedankt dat we even langs mochten komen!
Even een update over de Eend.
Na St. Marien zijn we verder naar het zuiden gegaan. Momenteel zitten we helemaal in het zuiden bij Sète. Het was een lange rit, maar zelfs door de bergen in de Ardèche heeft La belle Bleue het perfect gedaan. Morgen vertrekken we weer en gaan dan de richting van de Atlantische Oceaan op. Dan via de kust door de Vendée en Normandië weer richting Nederland. Tot nu toe doet de Eend het perfect dus dat komt vast goed. Hulde aan de 2CV! Ook erg veel bekijks en positieve reacties, erg leuk!
Groeten uit het mooie warme zuiden. Foto’s volgen over een week of 2.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Bonnes vacances!
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93