Ik ben van mijn geloof gestapt…
En niet te vergeten:
Leuke auto met elektrische ramen, stuurbekrachtiging, elektrisch dakje en CV.
De ZX is van binnen erg netjes en schoon, hij rijdt verder ook goed, geen bijgeluiden of piepjes en kraakjes.
Morgen een goede onderhoudsbeurt en ik kan er weer een aantal jaren tegenaan!
Emiel
Nou, ik hoop in elk geval dat die ZX veel gaat rijden met weinig problemen. Gefeliciteerd !
Schijt aan originaliteit.
Mooi karretje, met Xantia wieldoppen, als je snel kijkt, dan lijkt het net een Xantia
De handvaten op het dak staan mooi, dat mis ik wel, op een Break horen gewoon van die handvaten te zitten.
Heb je ook een foto van de machine kamer?
Morgen gaat de ZX mee naar de fastfitter en krijgt ze verse sapjes en filters en boze geesten, zal foto´s maken van de motorruimte en ze morgenavond posten!
Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V
da’s een mooie break ik vind blauw echt een mooie kleur.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Had een setje volcane-velgen gezien op MP, echter na aanschaf van de ZX en wat andere zaken hier in huis mag dat nog een paar maanden wachten.
Vandaag de ZX een grote beurt gegeven, bougies, luchtfilter, olie en oliefilter vervangen, ook het stabilisator stokje links voor heb ik vervangen, zat een beetje speling op namelijk.
Verder wat kleine beginnende roest onder de auto op de naadjes schoongemaakt en in de tectyl gezet.
Terwijl ik bezig was zag ik dat de radiateur lekte op de ontluchtingsnippel bovenop, ik denk dat het afsluitrubbertje niet meer zo fijn was na 5 maanden stilstand en vorst, nadat ik hier twee nieuwe ringetjes omheen gezet had was de boel lekvrij.
Nu eerst bier.
Emiel
Mooi Emiel!
ZX break is fijn!
BX19trs schreef:Verder wat kleine beginnende roest onder de auto op de naadjes schoongemaakt en in de tectyl gezet.
Roest op een ZX ????
Is de ZX-Break ook een Heullie?dinges? product?
Krik punten van de Zx zijn slecht. Dus daar kunnen ze gaan roesten. Verder zal je onder de tank wat tegen kunnen komen. Maar dat was het dan ook wel
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Totaal aantal Berichten: 389
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Uit ervaring kan in zeggen dat een zx break echt een hele fijne comfortabele wagen is. Deze ziet er ook nog mooi uit zeg! Veel plezier er mee.
Peteryed schreef:Ziet er goed uit… ... Xantia doppen staan hem goed. Trouwens Volcane velgen staan hem ook goed.
En Volcane velgen staan hem inderdaad super (helaas heb ik de velgen met wagen en al verkocht).
Mijn (ex)ZX break in betere tijden.
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos
Het lijkt tot dusver een fijne auto, ik merk dat de nieuwe accu die de garage erin gezet heeft voor de verkoop net iets te zwak is met starten als het gevroren heeft, ik zal een fijne sterke accu erin zetten deze week.
Wat ik ook vreemd vind is dat de ZX soms bij de eerste keer starten niet gelijk aanslaat, hij slaat aan en dan gelijk weer af, de tweede poging slaat hij gelijk aan en gaat mooi stationair draaien.
Iemand ervaring hiermee?
Bougies zijn nieuw, kabels ook oké.
Emiel
BX19trs schreef:Wat ik ook vreemd vind is dat de ZX soms bij de eerste keer starten niet gelijk aanslaat, hij slaat aan en dan gelijk weer af, de tweede poging slaat hij gelijk aan en gaat mooi stationair draaien.
De 405 met 1.6 XU motor, van een vriend van mij had dit ook, daar zat een monopoint Magneti Marelli systeem op.
Heb tot vervelens aan toe gezocht/vervangen, maar heb het niet kunnen oplossen
Bougies, kabels, temp.sensoren, op het laatst zelfs het gasklephuis door een exemplaar uit een ZX van de sloop. Heeft allemaal niet geholpen, de 405 ging wel een stuk sneller met het gasklephuis uit de ZX. De Dis-Bobine en timing van de D-riem controleren, ben ik niet meer aan toegekomen.
Het is momenteel erg vervelend nu het vriest, de accu trekt het maar net dus het is op het nippertje, wellicht is een andere accu deze week de oplossing…
Emiel
Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V
BX19trs schreef:Het is momenteel erg vervelend nu het vriest, de accu trekt het maar net dus het is op het nippertje, wellicht is een andere accu deze week de oplossing…
Emiel
Ik zou terug gaan naar de garage waar je hem hebt gekocht en een nieuwe bietsen. Scheelt je toch wel weer een paar centen. Ik heb hem vandaag met licht gezien(chillen in een bubbelbad ), hij ziet er echt goed uit en de kleur is ook erg goed.
Hahah, chillen in het bubbelbad, hebben wij ook gedaan natuurlijk, heb allaan de XM gemist toen ik bij het zwembad kwam, of had je de C4 mee?