C15GrandVolume schreef:Verdorie, zijn die spullen beschadigd? Het was heel toen ik het in de doos stopte…
Niet alles hoor. Er missen echt een paar onderdeeltjes die niet in de doos liggen.
Één van de oogjes van de onderbak bijv. Maar we komen er wel uit
Die dorpel is niet een kwestie van een plaatje, de buitendorpel zal eraf moeten, en dan eerst de binnendorpel weer opgebouwd en dan een nieuwe buitendorpel erop. Ik zou eens gaan sparen voor een lastoestel, het is een van de beste investeringen die ik ooit heb gedaan!
Ik ben er niet handig geoneg voor en m’n vader ziet er te slecht voor.
Neemt niet weg dat er binnenkort één in de vriendengroep komt. Mijn vrienden houden ook wel van oude of in elk geval aparte auto’s.
Zo hebben we samen een Daf 66 Marathon Sedan, een Renault 5 GTR, de Visa en een Volkswagen Corrado VR6. In elk geval geen standard spul.
Grappig trouwens dat de kleur van jouw wagentje Bleu Uzès is. De C15 die ik laatst heb opgehaald komt uit St Ambroix, aan de Route d’ Uzès!
En, hoe blauw was ‘t daar?
Jongens, het is even stil van mijn kant maar de Visa doet ‘t prima hoor!
Binnenkort de rest erin
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Goed bezig. Is dat een radio of een 27mc bakkie in het handschoenenvakje?
Da’s een ouwe Flipse radio, staat ergens een paar pagina’s terug met foto.
Even zien…
Moet alleen nog originele knoppen vinden.
Nu ligt trouwens het hele dashboard eruit.
Ik kan niet anders zeggen dan: Wat een pleuriswerk.
Eruit is te doen, als je eenmaal weet hoe. Maar daarna… Het past allemaal net niet lekker, schroeven voor gaten krijgen is een crime, het wringt allemaal en overal zitten kabels dwars.
Was ook even denken voordat ik erachter kwam dat “B” en “N” In de schema’s voor ‘Brun’ en ‘Noir’ staan.\
Jammer dat het hele dash eruit moet om dat plastic paneeltje om de klokken te vervangen.
Enfin, morgen verder. Mijn laptopvoeding is dood dus kan even niet de telefoonfoto’s via bluetooth overzetten.
Ik maak er morgen een paar met m’n camera.
Overigens heeft het stuurtje nu ook een logo. Het logo was beschadigd en ik zei tegen m’n vader ‘we moeten nog eens een net logootje vinden, is leuk’. M’n vader sprong op “Oh! Ja da’s waar ook!”. Liep naar de bijkeuken en kwam terug met een afdekplaatje met een mooi logo. “Hoe kom je daar aan?” vroeg ik. “UIt een autoboekje geknipt en daarna gelakt”, zei ‘ie .
Zie je niks van, erg origineel zo.
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Met wat oefening heb je het dash er in tien minuten uit… Die logootjes, daar zijn BXen goed voor
Je zou voor de aardigheid eens achter mijn dashboard moeten kijken… Het is daar nogal vol door de cruisecontrol, ruitbediening, binnenverlichtingsrelais, bluetooth carkit, alarmsysteem, en nog een stuk of tien of twaalf relais voor caravanlaadstroom, CV, schakeling om het geluid van de telefoon over de radiospeakers te horen… Ohja, ook nog een binnen- en buitenthermometer, die je kunt lezen via de RDS.
En dan nog wat extra bedrading voor het BX-GTI dash… Je zou er haast duizelig van worden als je er naar keek
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Nou Stijn,
Je komt nog aan het klussen als je er net zo`n “haut de gamme” visa van gaat maken!!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Haha, “Haut de Gamme” was niet de insteek.
“Netjes en zo origineel mogelijk”.
Natuurlijk is een BX interieur niet origineel, maar ik heb zo’n hekel aan stoelhoezen en ik vind ze te duur voor wat je krijgt.
Enfin, update!
Goed. Het was pokkewerk (niet tien minuten, drie dagen dus).
Één dag voor het dash eruit en erin.
Één dag voor de verwarmingszooi erin en één dag en acht zekeringen voor je ontdekt dat je niks aan de vraagbaak hebt v.w.b. de herbekabeling en dat je de draadjes van de aansteker en de ventilatorschakelaar heb omgewisseld.
Volgende keer labelen dus.
Enfin, alles werkt nu behalve de aanjager. Die doet ‘t alleen op de hoogste stand. Vrees dat daar een nieuwe schakelaar in moet. Mocht toch wel, logootje was versleten.
Heb wat voor- en na plaatjes van ‘t dash!
VOOR:
NA:
VOOR:
NA:
Morgen brengt Oscar de verse deur (WAARVOOR HEEL VEEL DANK!!!)
Los van de deur moet natuurlijk nog het plafond en de bekleding en dan is hij, v.w.b. het uiterlijk, ver af.
Plafond (Nu ontdaan van stof en met nieuw lampje!)
Bekleding
Verder mist het stuur het logootje:
En ohja, speakerroosters:
Nu de speakertjes nog.
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Ik verdenk eerder de weerstand van de aanjager dan de schakelaar. Eerst de schakelaar maar eens doormeten
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Waar zit die weerstand bij een visa dan???
Bij mij hetzelfde euvel…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Hmmm ... de speakers hangen er bij mijn werkeloos onder.
Als we elkaar tegenkomen, mag je ze eruit schroeven.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Die weerstand zit in de aanjager. Schroef de aanjager er maar eens uit, dan zie je ‘m gauw genoeg zitten. Ik zit er aan te denken om een potmeter ertussen te zetten in plaats van de schakelaar en de weerstand, dan is het toerental traploos te regelen.
djmoqua schreef:Hmmm ... de speakers hangen er bij mijn werkeloos onder.
Als we elkaar tegenkomen, mag je ze eruit schroeven.
Waar kan ik u vinden?
C15GrandVolume schreef:Die weerstand zit in de aanjager. Schroef de aanjager er maar eens uit, dan zie je ‘m gauw genoeg zitten. Ik zit er aan te denken om een potmeter ertussen te zetten in plaats van de schakelaar en de weerstand, dan is het toerental traploos te regelen.
Gaan we doen. Potmetertje is ook een optie. Heb ik vast wel over (audiohobby, hè...).
Ben de afgelopen drie dagen met m’n Opel bezig geweest. Koppakking lag eruit. Een vriend van me heeft hem uit- en ingebouwd en heb hem elders laten vlakken.
Dat was vooral HEEL erg koud.
Maar ‘t is wel gelukt. Rijdt weer als een zonnetje.
s_k schreef:djmoqua schreef:Hmmm ... de speakers hangen er bij mijn werkeloos onder.
Als we elkaar tegenkomen, mag je ze eruit schroeven.Waar kan ik u vinden?
In Krimpen aan den IJssel.
Voor meer contactgegevens zal de PB knop wel volstaan, denk ik.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Of je komt naar de voorjaarsrit van de Visaclub