Helpen mee filosoferen over de uitlaat van mijn XM ( Xantia pijp)
plofkop
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 169

Gepost: 24 januari 2010 06:44 PM

Hallo beste forum gebruikers en citroen liefhebbers.

Mijn XM 2.0 i uit 1991, dus een 8 klepper, staat met compleet kapotte uitlaat stil. Het is niet de mooiste auto meer en ik wil van de zomer eigenlijk overstappen op een Xantia Break.

Nu is mijn XM het niet meer waard om nog eens 300 euro aan uitlaat onder te hangen, maar ze is goed en betrouwbaar en daarom zou het zonde zijn om haar op een gebrekkige uitlaat zo de deur uit te gooien. De kat is helemaal goed.

Nu zat ik zo eens te denken, ik heb alle slopen al afgebeld maar nergens hebben ze de onderdelen voor mijn XM uitlaat. De eind dempers zijn hebt probleem niet echt, maar de pijp er voor is relatief duur. De meeste slopen hebben echter genoeg Xantia spul liggen.

Tot en met de Kat zit er weinig verschil tussen de XM en de Xantia. De APK eis is dat de pijp gas dicht is. Dus ik dacht, zou het misschien te doen zijn om een Xantia pijp die wel makkelijk te vinden is onder mijn XM te knutselen?

Zijn er hier mensen die daarmee ervaring hebben of die mee kunnen denken?

Groetjes,

Adriaan.

Zolang ik wielen heb, rij ik!

Profiel  

Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2028

Gepost: 24 januari 2010 09:50 PM
  [ # 1 ]

Ik heb nog wel wat TCT en 2.1TD delen liggen. De diameter is een stuk groter, maar als je beetje kan lassen mag je t wel voor een knutselprijsje meenemen. ZO heb ik ook nog wel wat 309GTI delen die je kan/mag gebruiken. Dan is de diameter perfect en de demping ook, maar zit je ook wel weer aan t lassen vast.
als je intresse hebt mag je een PB sturen en dan komen we er wel uit Smile

Ouwe mopperkont

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook