Totaal aantal Berichten: 5465
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Kijk maar op mijn website, daar staat precies omschreven met foto’s hoe je kabels voor de voeding legt.
Het adres staat onder mijn bericht.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 1228
- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Is inderdaad een goeie beschrijving. Alleen zou ik de bank en de bekleding laten zitten. Ik heb het vorige week zaterdag gedaan en meeste werk is inderdaad door die rubber heen komen!!! Vreselijk. De rest is eigenlijk wel lekker simpel. Succes met klussen.
Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?
j-wvb schreef:Is inderdaad een goeie beschrijving. Alleen zou ik de bank en de bekleding laten zitten. Ik heb het vorige week zaterdag gedaan en meeste werk is inderdaad door die rubber heen komen!!! Vreselijk. De rest is eigenlijk wel lekker simpel. Succes met klussen.
Met ‘die rubber’ bedoel je het rubber onder de motorkap richting het interieur?
Citroën Xsara 2.0I 16V VTS Phase II
Gris Grilyne
- Xsara 1.6i Coupe
mjkmob schreef:j-wvb schreef:Is inderdaad een goeie beschrijving. Alleen zou ik de bank en de bekleding laten zitten. Ik heb het vorige week zaterdag gedaan en meeste werk is inderdaad door die rubber heen komen!!! Vreselijk. De rest is eigenlijk wel lekker simpel. Succes met klussen.
Met ‘die rubber’ bedoel je het rubber onder de motorkap richting het interieur?
Ja, die ronde met in het midden een dikke bundel met kabels.. Om daarbij te komen moet je ruitenwissers eraf halen, die kap die eronder zit, dan kun je makkelijk bij deze rubber komen. Ik heb er eerst een gat doorheen geboord, kabel door getrokken met een staal draad en toen ook alles dicht gekit. voor meer vragen of wat foto`s moet je t maar even laten weten.
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Totaal aantal Berichten: 1012
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
IK ben bij mij ook door die rubber heen gegaan maar ik heb de ruitenwissers laten zitten en die kap gewoon een beetje los gehaald. Dan kun je die kap net genoeg aan de kant doen om erbij te komen!
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Bedankt voor alle tips en foto’s !
Vandaag heb ik de Xsara apk laten keuren….. niets aan de hand gelukkig, kan er nu een jaar lekker mee rijden. Ga van de week bezig met voorwerk van installatie van de sub en eventueel xenon. Zal dit met foto’s ondersteunen.
Gris Grilyne
- Xsara 1.6i Coupe
Ik ben wel benieuwd naar waar de xenon komt te zitten, hoef ik dat straks zelf niet meer uit te vinden.
Gelukkig geen problemen bij apk, bij mij kreeg ik die bij de aflevering, ik kan dus ook nog 1 jaar -3 weken voorruit, geeft toch wel een lekker gevoel als je je daar geen zorgen om hoeft te maken.
Heb je de VTS trouwens al eens op zijn staart getrapt? daar is het toch wel weer voor geweest dit weekend?
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Waar staat eigenlijk de afkorting VTS voor? GTI is algemeen bekend maar VTS is redelijk nietszeggend.
Vehicle Tres Sportif?
Premium Vectra met Alfa hart
- Xsara 1.6i Coupe
Ronin schreef:Waar staat eigenlijk de afkorting VTS voor? GTI is algemeen bekend maar VTS is redelijk nietszeggend.
Vehicle Tres Sportif?
Daar zijn verschillende antwoorden op.
* Het is een typy aanduiding en is geen afkorting, puur een code..
*
VTS: Vehicle Tres Sportive
VTR: Vehicle Tres Rapide
VTS: Veel te snel
VTR: Veel te rap
Het eerste antwoord komt van citroen belgie / frankrijk
Tweede antwoord komt van citroen nederland,
Het is nu dus nog niet duidelijk wat het is, ik persoonlijk ga voor de type aanduiding, vind frankrijk toch wat betrouwbaarder in dit opzicht, al klinkt veel te snel ook wel goed
Citroen Xsara 1.6 Coupe
j-wvb schreef:Ik ben wel benieuwd naar waar de xenon komt te zitten, hoef ik dat straks zelf niet meer uit te vinden.
Gelukkig geen problemen bij apk, bij mij kreeg ik die bij de aflevering, ik kan dus ook nog 1 jaar -3 weken voorruit, geeft toch wel een lekker gevoel als je je daar geen zorgen om hoeft te maken.Heb je de VTS trouwens al eens op zijn staart getrapt? daar is het toch wel weer voor geweest dit weekend?
Heb hem nu al een paar keer goed doorgetrokken (bij het invoegen op de auto/snelweg erg vermakelijk!
Weet iemand wat de 2 vierkante knoppen op de foto doen? Ze werken volgens mij niet eens…
Gris Grilyne
- Xsara 1.6i Coupe
Die knopjes heb ik nog nooit gezien. Ik heb ze er zoizo niet zitten, beetje raar.
De snelweg optrekken is inderdaad geen probleem, eerst alles over de invoegstrook voorbij knallen en dan een keertje naar links komen, tijd zat.
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Totaal aantal Berichten: 1012
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Wat een rare knopjes ik heb ze nog nooit gezien.
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Totaal aantal Berichten: 27895
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Die knopjes ken ik idd ook niet…
Net even voor je in mijn type 3 instructieboekje gekeken, maar daar staan ze ook niet in.
Normaal zit op deze plek de hoogteverstelling voor het dimlicht (bij jouw dus ook) en als je de zeldzame optie parkeersensoren achter heb dan zit daar ook 1 knopje voor.
Het lijkt alsof er een klein lichtje/ledje gaan branden als je het knopje indrukt?
Het rare is dat het zo netjes past dat het lijkt alsof het origineel is…
Misschien uit een Peugeot of C5 gehaalt die knopjes?
Ik zou toch wel heel nieuwsgierig zijn wat ze doen
Prima dat jullie ( als Xsara experts) ook niet weten wat de knoppen doen, ben ik in elk geval niet de enige . Ik zal van de week eens grondig onderzoek gaan doen!
Raamrubber/ strip is binnen dus deze wordt ook deze week vervangen.
Gris Grilyne
Totaal aantal Berichten: 229
- Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II
Parkeerlicht misschien?