



















Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FMRORI3Q.jpg
Jippie, ik heb vandaag mijn touchscreen gekregen
Daar ga ik eens even een mooie middenconsole voor bouwen! Ouwe laptop met een externe hd er achter, en hoppa, een terrabite aan muziek in het tuinhuisje op wielen!
En dan natuurlijk nog navigatiesoftware, telefoon en dat soort dingen




















Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Niet veel nieuws te melden. Ondertussen heb ik twee tellerbakjes van Talbot Samba cabrio’s gevonden, met daarin een watertemperatuurmeter. Ook zitten er toerentellers in, nu maar eens uitvogelen of ik die toerentellers ook geschikt kan maken voor diesel…






















Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Hmmm, ik was links en rechts ook al aan het speuren naar talbot-samba meterpaneeltjes.
Gisteren zag ik Marktplaats dat Peugeots 504 pickup van de laatste bouwjaren (1993????) ook uitgerust zijn met visa tellerpaneeltjes
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist




















Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Zag ik in Frankrijk inderdaad vorig zomer. Niets kunnen vinden op de sloperij. Ik weet niet welke bouwjaren precies.






















Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Of heb jij ergens een nestje met samba paneeltjes opgeduikeld??
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist




















Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Jep, twee stuks via het forum van de buren: http://www.vandansik.nl/phpBB2/index.php
Daar klussen ze ook aan Visa’s, maar dan noemen ze het 104

















Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Begrijp ik het nu goed dat dit een bedrijfswagen is die naar personenwagen wordt omgezet en dan naar de RDW gaat voor invoer?
In dat geval moet je een kleine keuring ondergaan om de status bedrijfswagen naar personenwagen te krijgen, kost meende iets van 50 euro extra.
Daarnaast moet het voertuig ook aan personenwagen voorwaarden voldoen die in die tijd gesteld zijn en niet van toepassing waren op bedrijfswagen indertijd.
- De voorstoelen moeten voorzien zijn van gordels, 2 of 3 punts
- Er moet een ruitensproeier aanwezig zijn en werken
- Er moet een ontwazemingsinstallatie aanwezig zijn en werken
- Het remvermogen moet afdoende zijn, deze is hoger bij personen wagens dan bedrijfswagens.
Kortom zorg dat je remmen het goed en netjes doen en bovenstaande zaken ook aanwezig zijn / werkt
Monteer geen gordels op de achterbank, want geeft alleen maar gezever bij invoer….
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard




















Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Hij is al ingevoerd, en omdat er links in de laadbak een ruitje zit hebben ze ‘m meteen als stationwagen op papier gezet. Dat probleem heb ik dus al niet meer
Zoveel aandacht hebben ze er niet aan besteed naast het checken van VIN en even op de weegbrug.
Het meeste werk hadden ze aan het opzoeken van de TGK in de oude boeken die ze daar hebben staan.






















Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Het zijn niet altijd de beroerdsten…
Wat is het kenteken geworden?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist




















Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Iets met KZR. Nee hoor, die mannen in Groningen vind ik best OK. Ben er nu 3 keer geweest voor invoerkeuringen.






















Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Hmmm, misschien een betere optie voor mij dan Almelo
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

















Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Het scheelt al, als je ze kent… Liep voordat ik verhuisde bij Heerenveen, prima gasten en omdat je vaker kwam wist je het verhaal en stond je zo buiten.
Laatst voor het eerst in Groningen geweest, loopt allemaal net alles, maar goed iedergeval kennis gemaakt…
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard




















Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
We zijn alweer een paar maanden verder… Niet veel gebeurd de in de tussentijd. De stoelen zijn vanavond opgehaald door een BX-piloot, dat ruimt weer mooi op
Binnenkort maar eens het laswerk afmaken en de boel tijdelijk in de verf zetten. De carrosserie wil ik hard hebben en de deuren moeten er netjes inhangen. Een vervangende achterdeur heb ik al staan, wonder boven wonder met scharnieren van het oude type die niet versleten zijn. Dus dat er een nieuw randje onderin gelast moet worden drukt de pret niet, integendeel ik ben er erg blij mee.
Als dat allemaal klaar is gaat er een rollertje verf overheen met een nader te bepalen kleur. Daarna ga ik me richten op het mechanische gedeelte. Er komt een gereviseerde 765kg achteras onder, ander subframe, 2.1td blok en alles wat daarbij hoort, nieuwe remmerij met grotere servo, stuurbekrachtiging… Het wordt dus nog een leuk project.
En dan natuurlijk nog een hoop electrisch gedoe, daar gaat ook een hoop tijd in zitten, zoals CV, ruitbediening, cruise control, carPC.
Maar goed, eerst het laswerk.
OK, ga tekeer Joost!!! Leuk
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)



Totaal aantal Berichten: 150
Geregistreerd: 03-07-2005
- C15 1.8 Diesel
- Berlingo 1.6 benzine
Dacht dat je al klaar was joh
Maaaruh heb jij niets aan een compleet c15 koetswerk, de Visa club is aangevangen met de sloop van die C15RE en die laat dat deel over.
Okke weet meer.
C-15D & Berlingo