4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
   
Gti Turbo 2 houdt in met horten en stoten
Jelte Feenstra
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 28-09-2009

- CX 25 GTi
Gepost: 01 februari 2010 12:02 AM
  [ # 46 ]
waterman schreef:

dit is em
...
en zo werkt ie
...
en zo kun je zien waar in het circuit hij zit
...

Is er aan dat ding iets bij te regelen (bij een gewone 25GTI)? Bij mij werkt ie wel in de zin dat het toerental koud hoger is dan op temp, maar ik vind het wat hoog.
Warm: ca 800 rpm
Koud: ca 1250 rpm (wel heb ik op deze manier snel warme lucht uit de kachel)
Of is dat ook een indicatie voor vervanging?

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 01 februari 2010 09:08 AM
  [ # 47 ]

Er zit ook een inbus om te stellen op die LMM. Kleine stelverschillen kunnen daarmee, maar wel doen met een CO meter, of je moet wel heel erg zeker zijn van waar je mee bezig bent.

Die koudestart omloopklep is altijd problematisch. Ik ben dan ook benieuwd of die dingen bij CX basis echt nieuw of dat het NOS is… die +/- 300,- is de bosch prijs.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 01 februari 2010 10:21 AM
  [ # 48 ]
Jelte Feenstra schreef:

Is er aan dat ding iets bij te regelen (bij een gewone 25GTI)? Bij mij werkt ie wel in de zin dat het toerental koud hoger is dan op temp, maar ik vind het wat hoog.
Warm: ca 800 rpm
Koud: ca 1250 rpm (wel heb ik op deze manier snel warme lucht uit de kachel)
Of is dat ook een indicatie voor vervanging?

Lijkt mij prima. Mijn 2400ie wil koud helemaal niet versneld stationair lopen en slaat dan nét niet af. Koud/warm allebei 900rpm (beetje minder met ingelegde C-matic versnelling, maar daarvan werkt de extra luchtklep wel: draadje lostrekken en de motor stikt bijna/helemaal).

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 februari 2010 08:29 PM
  [ # 49 ]

Ik ben er niet zeker van, maar zulk soort gedag van dat horten en stoten kan toch ook worden veroorzaakt als 1 van de vele vacuumslangetjes los of gescheurt is?

Als de auto bij de garage is geweest kan er misschien ook een slecht slangetjes los of stuk gegaan zijn.

Bij mij heeft er ook wel eens los gelegen, er viel toen lastig mee te rijden. Na het terugplaatsen direct stukken beter rijden.

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 02 februari 2010 11:19 AM
  [ # 50 ]

Als je de vacuümslangetjes vervangt adviseer ik om ze dan allemaal te doen en te vervangen door silicone exemplaren. Die zien er ook in het zwart als je fancy kleurtje wilt en gaan ook niet meer stuk.

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 februari 2010 06:54 PM
  [ # 51 ]

Tja, als het weer ruim 20 jaar mee gaat dan lijkt me gewoon origineel rubber ook niet zo’n probleem Wink

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 02 februari 2010 07:04 PM
  [ # 52 ]

Ik merkte bij de TRS en nu bij mijn turbo gelijk een verschil toen ik alle slangetjes verving, waarvan er in beide gevallen geen een stuk leek te zijn. Ik denk dat als je het toch vervangt beter voor silicone kan kiezen en het is waarschijnlijk nog goedkoper ook..

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 februari 2010 07:07 PM
  [ # 53 ]

Wat is het verschil dan? Dat ze gladder zijn van binnen? Of is de diameter van binnen dan ook groter?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 februari 2010 07:11 PM
  [ # 54 ]

Er is geen verschil wat betreft de motorprestaties te meten Arjan, maar siliconenslangen zijn op dit moment helemaal hip. Ze hebben mijns inziens maar één voordeel en dat is dat ze langer soepel blijven.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 februari 2010 07:41 PM
  [ # 55 ]

Ik had het idee dat Laurensvzb doelde op het beter lopen van de motor?

Volgens mij is bij mij een deel al vervangen, dus ik ga er vanuit dat het er weer even tijdje tegenaan kan.

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 02 februari 2010 11:01 PM
  [ # 56 ]

Ik doelde inderdaad op het beter lopen van de motor. Dat verschil wat ik merkte komt kwam denk ik vooral omdat al die slangetjes niet uitgedroogd/poreus of iets dergelijk lijken en je het tijdens het rijden ook niet merkt omdat dat zo geleidelijk gaat en ze toch wel poreus waren. Nieuwe originele helpen dan net zo goed, alleen het probleem keert eerder terug. Maar het is geen noodzaak inderdaad, maar het kost ook geen vermogen die silicone slangetjes.

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
Griemer
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 282
Geregistreerd: 27-12-2009

Gepost: 20 juni 2011 08:20 PM
  [ # 57 ]

Ondertussen al diverse punten aangepakt met wisselend resultaat.

* electrodeafstand van de bougies op 0,8 gezet
* kleppen gecontroleerd, waren ok
* weerstand van bougiekabels nagemeten, was ok
* hier en daar slangetje vervangen, rest gecontroleerd, ook door er wat remreiniger op de spuiten,  geen gekke dingen geconstateerd
* gevarieerd met de CO instelling
* Luchtfilter gewassen

Soms leek het stotteren even te verbeteren. Ik geloof dat het nu wel wat beter is maar nog niet zo als het hoort.

Nu heb ik maar eens in de luchtmassameter gekeken. Uit de verhalen uit het forum had ik opgemaakt dat dit in feite gewoon een potmeter is, maar dat lijkt niet helemaal te kloppen. Of dat is wel zo, maar dat die van mij in de war is.
In de ruststand meet ik ongeveer 120 ohm. Wanneer ik m rustig opendraai loopt de weerstand eerst op, maar soms ook weer naar beneden. Varieert zo tussen de 100 en 700 ohm
Maar kan op sommige plaatsen ook plotseling oneindig zijn. Hoort dat zo of zit daar dan een onderbreking. Ik zie wel wat ongerechtigheden op de koolstofbaan.

Andere vraag. Hoort de motor gewoon te lopen met het dekseltje van de LMM er af? Of krijgt ie dan valse lucht.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 juni 2011 08:28 PM
  [ # 58 ]

Voor wat het helpt zo ziet mijn LMM eruit:

Heb je hem al af laten stellen op CO? Een goede specialist kan dat wel.

Bij mij heeft het zeker geholpen!

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 837
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 20 juni 2011 09:04 PM
  [ # 59 ]

vwb de laatste vraag: zonder dekseltje loopt de motor ook gewoon en zuigt hij geen valse lucht lijkt mij.
Die discontiniteiten lijken mij niet te kloppen. Mijn informatie is dat naarmate de flap verder opent de weerstand afneemt en het voltage dat naar de ECU gaat toeneemt.
De site http://www.aa1car.com/library/vaf_sensors.htm heeft het ook over ‘dead spots’ die duiden op een defect. Hier staat ook wat de bandbreedte van het voltage ongeveer zou moeten zijn bij dit type sensoren.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 juni 2011 09:08 PM
  [ # 60 ]

Op mijn foto is ook te zien dat de lijn gewoon door loopt, eigenlijk geen indicaties dat er onderbrekingen tussen horen te zitten.

Profiel  
 
 
4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook