5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
   
Gti Turbo 2 houdt in met horten en stoten
Griemer
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 282
Geregistreerd: 27-12-2009

Gepost: 20 juni 2011 09:48 PM
  [ # 61 ]

De mijne ziet er ook ongeveer hetzelfde uit als bij jouw Arjan,  alleen zie ik hier en daar een klein wit vlekje. Maar zoals je op de foto ziet is het sleepcontact dubbel uitgevoerd,  dus ik stel me zo voor dat het niet zoveel uitmaakt als er een klein gaatje in de baan zit, als het maar niet tegelijk is bij beide sleepcontacten. 
Ik zal morgen eens een foto maken

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 juni 2011 10:50 PM
  [ # 62 ]

Daar heb ik toch mijn twijfels bij, maar dat kan ik nergens op baseren Wink

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 837
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 21 juni 2011 12:04 AM
  [ # 63 ]
Arjan Verkade schreef:

Op mijn foto is ook te zien dat de lijn gewoon door loopt, eigenlijk geen indicaties dat er onderbrekingen tussen horen te zitten.

het is toch ook logisch dat er geen onderbrekingen of dead spots op horen te zitten: dat zou je onmiddelijk merken bij bepaalde standen van het gaspedaal. Het binnenwerk van deze LMM’s ziet er zo op het oog allemaal hetzelfde uit

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 juni 2011 06:58 PM
  [ # 64 ]

Ja je heb gelijk ze zien er allemaal ongeveer gelijk uit. Ook van andere automerken als je die gaat open maken Wink

Het is natuurlijk uiteindelijk allemaal van Bosch.

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 21 juni 2011 08:56 PM
  [ # 65 ]

Heb je de schijf in de lmm ook versteld? Even goed merken met een dunne stift en dan een stukje links om of rechtsom verdraaien. Net zolang tot je een verbetering constateerd. Voor de fijnafstelling heb je natuurlijk wel testapparatuur nodig. Zo kun je in ieder geval zien of de oorzaak daar gezocht kan worden.
Hoe hoog was trouwens jouw CO?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 juni 2011 08:59 PM
  [ # 66 ]
Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 21 juni 2011 09:03 PM
  [ # 67 ]

Die van jou loopt toch goed nu?

Profiel  
 
Griemer
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 282
Geregistreerd: 27-12-2009

Gepost: 21 juni 2011 09:06 PM
  [ # 68 ]

ik weet niet hoe je dat verstelt, jij?
Ik heb wel geprobeerd om het printplaatje iets naar boven of onderen te schuifen, dus naast de defecte baan. Resultaat: 3 afgeknapte schroefjes, daar moet ik even wat op verzinnen.

CO weet ik niet. Bij de keuring had ik m op 4% gezet, maar staat misschien nu wel op 10%.

Ik wil binnenkort even naar de garage voor een meting,  maar hoe stel ik de CO nou in. Bij de apk deed ik dat met de imbus op de LMM.
Als ik de LMM verstel zoals jij dat voorstelt, wat gebeurt er dan met de CO? En hoe zou dat een verbetering opleveren dan, want dat snap ik ook niet.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 juni 2011 09:16 PM
  [ # 69 ]

Ja, die van mij loopt nu best lekker Wink

Alleen het CO is niet te vergelijken, want bij mij wordt dat terug geregeld door de kat Wink
Oftewel dat zit rond de 1, bij een katloze CX T2 moet dat veel hoger liggen om goed te laten lopen.

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 21 juni 2011 09:21 PM
  [ # 70 ]
Griemer schreef:

ik weet niet hoe je dat verstelt, jij?
Ik heb wel geprobeerd om het printplaatje iets naar boven of onderen te schuifen, dus naast de defecte baan. Resultaat: 3 afgeknapte schroefjes, daar moet ik even wat op verzinnen.

CO weet ik niet. Bij de keuring had ik m op 4% gezet, maar staat misschien nu wel op 10%.

Ik wil binnenkort even naar de garage voor een meting,  maar hoe stel ik de CO nou in. Bij de apk deed ik dat met de imbus op de LMM.
Als ik de LMM verstel zoals jij dat voorstelt, wat gebeurt er dan met de CO? En hoe zou dat een verbetering opleveren dan, want dat snap ik ook niet.

Zoals al eerder opgemerkt, de imbusschroef is eigenlijk alleen voor het stationaire co. Alhoewel ik er al vaker goede resultaten mee heb behaald krijg je hem er echter nooit 100% goed mee aan het lopen.
Dat is me al wel gelukt met het verstellen van de schijf, omdat je zo het mengsel rijker zet bij hogere toeren/ belasting. Vaak heeft stoten met het mengsel te maken. Al mijn franse cx-en stonden te arm afgesteld, maar dat zal wel toeval zijn geweest.

Profiel  
 
Griemer
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 282
Geregistreerd: 27-12-2009

Gepost: 21 juni 2011 09:36 PM
  [ # 71 ]

Maar hoe gaat dat verstellen van de schijf in zijn werk?

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 21 juni 2011 09:51 PM
  [ # 72 ]

De zware veer die je ziet kun je iets verbuigen waardoor je de schijf verdraaien kunt. Het uiteinde borgt namelijk de schijf. Kijk maar even, dan snap je het wel

Profiel  
 
Griemer
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 282
Geregistreerd: 27-12-2009

Gepost: 21 juni 2011 10:59 PM
  [ # 73 ]

Ik had gezien dat dat kan ja, maar wat gebeurt er als je dat doet?

Profiel  
 
Griemer
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 282
Geregistreerd: 27-12-2009

Gepost: 22 juni 2011 11:30 AM
  [ # 74 ]

ik heb de schijf wat verdraaid. Met de klok mee gaat de motor langzamer lopen (de LMM denkt dat er minder lucht door gaat dus geeft door dat er minder benzine in moet?).
Tegen de klok in gaat ie dus wat sneller lopen.  Verder maakt het geen verschil, de motor blijft ruig lopen.

Ik denk niet dat het veroorzaakt wordt door de LMM.  Wanneer ik de motor op plm. 2000rpm laat lopen (of 1500 of 2500, dat maakt niet uit) staat de LMM stil, maar de motor loopt onregelmatig. Dat lijkt me dan geen LMM probleem.
Ik ga me nu maar eens op de bobine richten. Waar kan ik die kopen?

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 23 juni 2011 12:28 AM
  [ # 75 ]

kan je niet even een andere proberen ? dan weet je of dat em is.

ik had een brakke stekker op de aansluiting zitten op de bobine (die onder dat rubberen kapje)......  dat helpt ook niet.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
 
5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook