C-Crosser 2.2 hdi met afvallende cruise control & slippende koppeling
petjean
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5

Gepost: 03 februari 2010 11:55 PM

Ik rijd inmiddels ander half jaar in een c-crosser met 2.2 hdi motor. Al vanaf aankoop heb ik het probleem dat mijn cruisecontrol soms bruut afvalt zodra ik de “reset” knop gebruik om de ingestelde snelheid weer op te pakken. Dit gebeurt meestal in de 5de of 6de versnelling als ik vanaf 2000 toeren weer snelheid wil maken.
Auto is hiervoor al diverse malen terug geweest, maar tot op heden zijn alle reparaties (update motormanagement, koppelingsschakelaar, bedieningsschakelaar cruisecontrol) niet afdoende gebleken.

Na afgelopen zomer (50.000 km) merkte ik dat bij snel accelereren vanuit de 5de of 6de versnelling het toerental snel opliep zonder dat de snelheid echt toenam. Na enkele seconden viel het toerental met ongeveer 500 toeren terug en nam de snelheid geleidelijk toe.
Mijn dealer heeft toe in overleg met citroen service de motor uitgebouwd en een oliekeerring in de koppeling of versnellingsbak vervangen. Deze bleek enige lekkage te vertonen.

Na deze reparatie (garantie) ongeveer 3000 km zorgeloos kunnen rijden. Helaas van korte duur want sinds 2 weken weer hetzelfde euvel met cruisecontrol en slippende koppeling. Vrijdag weer terug naar de dealer.

Ik rijd voornamelijk snelweg (Emmen-Den Helder).

Heeft iemand een suggestie wat dit kan zijn??? help

Gisteren 19 maart 2010 de auto na reparatie weer opgehaald bij de dealer.
Een oliekeerring en koppelingsplaten (uit voorzorg) vervangen. Hopelijk is het probleem hiermee voorbij. De eerder vervangen oliekeerring bleek achteraf niet het juiste typenr. te zijn.
Begrepen dat deze storing inmiddels meer voorkomt (Peugeot 4007 & Mitsibushi Outlander).
Tot dusves alles netjes en zonder kosten door de dealer verholpen. Gelukkig maar, want anders waren de kosten niet te overzien aangezien de gehele motor geligd dient te worden.

12 september 2010: Geen problemen meer gehad sinds laatste reparatie. Inmiddels staat de teller op 78000 km.
Het ziet er naar uit dat het probleem uit de wereld is.
Very Happy

11 mei 2013:
Sinds kort weer last van bruut afvallende cruise control. Kilometerstand 135.000
Dealer weet niet of dit weer met de bewuste oliekeerring te maken heeft. Weet wel dat reparatie in de papieren gaat lopen, als dit wel weer het geval is.
Merk nog niet dat koppeling slipt. Binnenkort ga ik de caravan halen en kan dit dan gelijk goed uittesten.
Lees op forum meerdere koppeling problemen met C-Crosser.

29 mei 2013:
Met aangehaakte caravan merk je duidelijk met accelereren dat de koppeling doorslipt. Maakt soms tot 500 rpm meer en valt daarna terug naar regulier toerental.
Monteur heeft meegereden en heeft dit probleem ook gemerkt. Vandaag te horen gekregen dat reparatie 1750 euro kost.  Surprisedops:
Volgens garage heb ik slechts 4 maanden garantie op de koppeling.
Kan toch niet de bedoeling zijn dat volledige motor om de 60.000 km getild moet worden en 1750 euro afgerekend moet worden??????
Mijn hoop is er nu op gevestigd dat Citroën nog over de brug komt.

310513:
Na inspanning van mijn dealer (Cents Emmen)zal Citroën de helft van de raparatie vergoeden.
Evengoed nog een heel bedrag, maar ben toch blij met deze oplossing. Nu maar hopen dat het na reparatie voor eens en voor altijd wegblijft.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook