Totaal aantal Berichten: 3197
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Dat willen ze mij voor een “NIET OLDTIMER ” niet bevestigen bij de verzekering ,
daar zeggen ze dat het aan het oordeel van de expert is om de waarde te beoordelen .....
Maar hij moet wel verantwoording afleggen tegenover de verzekeringsmaatschapij ...
Mijn ervaring met schades bij DS’en van klanten vroeger is dat zodra je met een taxatierapport afkomt , alle deuren opengaan , omdat de expert zich dan kan verantwoorden naar de verzekering toe .
Walter
Meten is weten , gissen is missen

Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Lijkt mij dat men bij de verzekering wel kijkt wie getaxeerd heeft en alles checken in hun database. Voor België zou ik het niet weten, maar is wel leuk om te weten hoe het daarmee staat. Mijn inziens lijkt het geen probleem…...., maar je weet het maar nooit als ze zeggen meneer. Dan kan je die vent wel

- CX TRS 2.2 1987
wbogaerts schreef:Dat willen ze mij voor een “NIET OLDTIMER ” niet bevestigen bij de verzekering.
Die van mij wordt (in NL) misschien nooit een oldtimer , juni ‘87. Eigenlijk zo krom als een hoepel die nieuwe regel. Had er 5 jaar opgegooid, dan kunnen teminste oldtimers, “Oldtimers” worden. In Zweden is het ook 30 jaar geloof ik. De echte Oldtimers halen dat altijd….... Maarja is niet anders.
Tuurlijk wordt je auto wel een oldtimer, daar verandert een belastingregel niets aan. Je kunt alleen geen gebruik meer maken van het belastingvoordeel dat voor nog oudere auto’s wel blijft gelden. Maar dat maakt je auto na 25 jaar echt niet minder oldtimer.
Die grans van 25 jaar is ook maar ‘willekeurig’ gekozen ooit. Maar de liefhebbers van oude auto’s onderling bepalen toch gewoon zelf wanneer een auto een oldtimer is? Een auto uit vervlogen tijden.

- CX TRS 2.2 1987
Das waar…......maar oldtimer of niet blijf van haar houden

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Over een paar jaar verandert de belastingregel weer en wordt je auto misschien alsnog belastingvrij of moeten die hele ouwetjes ineens wel weer belasting gaan betalen.
Je weet het niet, je weet het niet.
Mijns inziens heb je een auto voor je plezier en als je dat wat moet gaan kosten, dan doet het dat.
(Zei zij, die gewoon belastingvrij door het leven gaat in Frankrijk…)

- CX TRS 2.2 1987
Tegen die tijd emigreren
Ik heb de CX niet voor m’n plezier maar voor de boodschappen.
Sorry, dat gaat wel heeeel erg off-topic…

Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Inderdaad, back on topic!!
Citroen!

Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Een taxatie die in NL uitgevoerd is zal vast wel geaccepteerd worden in B, maar de vraag is of hij ook als zodanig behandelt wordt. In NL wordt getaxeerd onder een wetsartikel. Voorheen was dit artikel 275 van het Wetboek van Koophandel. Na opheffing van dit wetboek is er een nieuw artikel voor gekomen in het Burgerlijk Wetboek, te weten artikel 7:960.
Daarmee is een taxatie in NL een rechtsgeldig document dat in geval van schade bindend is voor de verzekeraar indien deze het taxatierapport heeft geaccepteerd en aangetekend op de polis.
Een wetsartikel als dit bestaat niet in België. (eigenlijk bijna nergens ter wereld) Ik weet niet exact hoe ze daar omgaan met taxatierapporten in geval van schade.

Totaal aantal Berichten: 3197
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
tilanus schreef:Een wetsartikel als dit bestaat niet in België. (eigenlijk bijna nergens ter wereld) Ik weet niet exact hoe ze daar omgaan met taxatierapporten in geval van schade.
Zoals ik hierboven al beschreef : natte vingerwerk ........
Ik denk dat ik maar ga verhuizen
Maar wat kost de wegenbelasting per jaar voor een XM 2.1 TD in Nederland ??
Walter
Meten is weten , gissen is missen

Totaal aantal Berichten: 7588
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Hm, een minimeeting is wel een idee. Die van mij moet ook nog getaxeerd worden. Zeker met de nieuwe regengootjes

Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Die van mij moet ook nog een keer getaxeerd worden, zou een goed idee zijn om dit ergens op een centraal gelegen punt te doen.
Mark
CX 2000 pallas ‘78

Totaal aantal Berichten: 6503
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Dat is al eens eerder gedaan, ik meen in juli vorig jaar.
Deelnemers kregen korting als de groep groter dan ... was. (weet ik niet meer).
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Jaren geleden zou ik al korting krijgen bij het laten taxeren van twee auto’s. Maar dit soort dingen zijn natuurlijk gewoon na te vragen als er een taxateur gevonden is.