3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Taxateur voor CX gezocht….
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 08 februari 2010 10:30 PM
  [ # 31 ]

Op het CX-lustrum was het €100,=, door Heffener en meerdere auto’s. Ik weet niet of dat goedkoop was, maar was in ieder geval gedekt voor een eventuele schade.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 09 februari 2010 12:28 AM
  [ # 32 ]

Normaal betaal je hem zo’n 120 euro. Lijkt me een fijne korting. Veel goedkoper worden ze niet.
Uiteraard was je gedekt bij eventuele schade (als je ten tijde van de schade tenminste casco verzekerd was op basis van dat taxatierapport)...

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Jelte Feenstra
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 28-09-2009

- CX 25 GTi
Gepost: 09 februari 2010 12:31 AM
  [ # 33 ]

Wat dacht je van €95 bij Steijn Sportscars Taxaties, 1 auto, gewoon standaard tarief.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 februari 2010 12:55 AM
  [ # 34 ]

Ik schreef al eerder dat er taxateurs zijn die geen ene moer van citroëns begrijpen en maar wat opschrijven. Ik heb genoeg rapporten van steijn gezien om te durfen stellen dat ze helaas bij die groep behoren.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Jelte Feenstra
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 28-09-2009

- CX 25 GTi
Gepost: 09 februari 2010 09:58 AM
  [ # 35 ]

Zal wel, maar waar gaat het nu om. Het gaat toch alleen om een goede waarde, niet of hij weet wat hij doet. Ik heb Steijn aangeraden gekregen door de CX-club verzekeraar DF groep. Zij accepteren zijn taxaties. Als ik een taxatie krijg die ongevraagd ligt boven mijn betaalde prijs, ben ik toch tevreden. En hij geeft ook nog aan dat de taxatiewaarde navenant omhoog gaat bij installatie van lpg.
Ik zou niet weten wat ik meer zou moeten willen.

Of begrijp ik iets niet en wordt de taxatie voor heel andere dingen gebruikt?

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3839
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 09 februari 2010 10:13 AM
  [ # 36 ]
Jelte Feenstra schreef:

Wat dacht je van €95 bij Steijn Sportscars Taxaties, 1 auto, gewoon standaard tarief.

Dat is een prima kerel, levert een mooi rapport af. Echter, hij weet niet heel veel van citroen maar is niet iemand die er negatief over is of doet. Mijn DS had hij heel realistisch ingeschat. Hij moet wel ook van jouzelf horen hoe de technische staat is en ik neem aan dat ie met name van CX-en niet echt de zwakke plekken kent. Wel kan hij goed zien of het al dan niet een opgelapt barrel is.
Hij is zelf meer into Engelse auto’s en heeft of had bv prototype’s van Morgan.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 09 februari 2010 12:38 PM
  [ # 37 ]

Dat D&F hem aanbeveelt zegt mij niet zoveel. Wat voor hun telt is dat de taxatie voldoet aan artikel zoveel. En verder niks. Wat voor mij veel belangrijker is, zijn de ervaringen van andere CX-eigenaren. 
Ik heb ooit eens een taxatie laten doen door Bolsenbroek Car Consult (de naam had me al genoeg moeten zeggen), voor ik meen 85 euro. Die vent heeft een stuk gereden met de auto (doet Heffener niet) en heeft hem op de brug gezet (doet Heffener ook niet) maar ging voor de waardebepaling doodleuk met de Onschatbare Klassieker almanak en de advertentiepagina van de CX Club voor zijn neus zitten. Dan vind ik het fijn dat ie goedkoop is en ook leuk dat de taxatie voor mij best aardig uitpakte (1000 euro boven de aanschafprijs destijds) maar daar ga ik dus nooit meer heen.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 februari 2010 12:40 PM
  [ # 38 ]
woutersmits schreef:

[... Hij moet wel ook van jouzelf horen hoe de technische staat is en ik neem aan dat ie met name van CX-en niet echt de zwakke plekken kent..

Kijk, daar ga je dus al… Als jij een auto koopt als leek wil je toch niet alleen een waarde op papier maar toch ook een onafhankelijk oordeel??

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 09 februari 2010 01:10 PM
  [ # 39 ]

Voor mij was het de 1e keer dat ik hem liet taxeren al was het maar dat je een richtprijs hebt bij eventuels schade. Verder ben ik het met waterman eens dat de taxateur met een oordeel van jouw auto naar jou toe moet komen, met eventuele vragen als hij wat ziet/constateerd wat jij dan wel of niet kan bevestigen om tot een oordeel te vellen.

Mijn indruk van Heffener was niet slecht. Ondanks dat hij misschien onverschillig overkomt bij anderen had ik toch de indruk dat hij precies weet waar hij moet kijken. Ik heb erbij gestaan hoe hij te werk ging, en hij weet waar hij moet kijken. Hij nam toch wel de tijd voor mijn wagen. Zag ook dat er ooit iets was gerepareerd aan de achterkant, ook de motorkap ging open, motor werd gestart, keek hoe hij omhoog kwam. Een rondje rijden met een auto kon toen ook niet, maar misschien dat hij in de auto wel even geschakeld heeft. Het enige nadeel is dat de bevestiging van de taxatie (ook toen) lang op zich liet wachten….. te veel werk? Maar hij had dan ook veel CX’n gedaan tijdens het lustrum.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 09 februari 2010 01:23 PM
  [ # 40 ]

Ik moest ook erg wennen aan het feit dat Heffener niet op een nat wegdek op zijn knieen ging om de onderkant te inspecteren en niet in de auto hoefde te rijden om te voelen hoe die reed. De auto stond beide keren overigens bij mij voor de deur dus het had best gekund. Naast de visuele inspectie uiteraard wel de motor laten lopen, kap open en kijken en luisteren, auto omhoog en omlaag en droog schakelen, maar de auto heeft geen meter gereden. En toch ben ik er stellig van overtuigd dat ie bijzonder goed weet waar ie het over heeft. Hij lijkt het vlug-vlug te doen maar ziet volgens mij meer dan je denkt. De man heeft ook een enorme ervaring, dat scheelt veel.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 22-02-2006

Gepost: 09 februari 2010 01:25 PM
  [ # 41 ]

Heb een goede ervaring met Heffener.
Overigens heb ik niets aan een torenhoge taxatie als deze niet conform de staat is want dan betaal ik alleen maar meer premie voor “lucht”.
Heffener komt mij over (tijdens mijn taxatie) als een man met kennis en ervaring over onze Troenen.

Groet,

Mark

enjoy flying Citroën

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 09 februari 2010 02:03 PM
  [ # 42 ]

Heffener kijkt bijv. wel goed naar staat van de “ski’s” en andere beruchte roestpunten (al gaat hij niet zover dat de RVS of kunststof skirts eraf moeten). De vroegere Citroklassiek expert Y.C. reed overigens wel met je auto’s, bijvoorbeeld met een 22TRS en een GSA X1 Wink En maakte ook foto’s voor in het rapport, iets wat dhr. Heffener niet doet.

Maar enfin, ik wacht vooral op ervaring met dhr. Hans Kloos gezien de vermeldde beperkte beschikbaarheid van Heffener. Als dit goed bevonden wordt door Robert 25TRD wil ik best een CiFo taxatie-meet opzetten.

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 09 februari 2010 02:29 PM
  [ # 43 ]

Even terzijde, maar over klassiekers en taxaties gesproken:

Smile

http://player.omroep.nl/?aflID=10632005

Het eerste fillumpje.

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 09 februari 2010 02:37 PM
  [ # 44 ]

Een ‘64-er 2CV in die staat slechts 2 tot 3 keer de slooppremie waard?  Nee, echt een toppertje, die taxateur. Laughing

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 februari 2010 02:39 PM
  [ # 45 ]
tilanus schreef:

Een ‘64-er 2CV in die staat slechts 2 tot 3 keer de slooppremie waard?  Nee, echt een toppertje, die taxateur. Laughing

Jemig wat een aanfluiting zeg… pffffffffff…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook