2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

Van BX naar Xantia (update 08-06 is de motor dood gegaan op de péage. Drijfstanglager stuk
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 19 juni 2010 10:35 PM
  [ # 16 ]

Ik ben HEEL erg benieuwd wat er is gebeurd. Niet als leedvermaak, verre van dat. Gezien/Gehoord (wat schrijf je in zo’n geval) dat geluid denk ik dat ‘t catastrofale motorschade is en exit blok. Jammer. Een flinke reminder dat ook Xantia’s op leeftijd komen en vol vermogen vragen wellicht niet zo’n goed idee meer is. Heb al meer turbodiesels lezen gaan de afgelopen paar jaar, lijkt harder te gaan dan benzineblokken Rolling Eyes

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 761

Gepost: 19 juni 2010 11:35 PM
  [ # 17 ]

Tja, vol vermogen als in heel hard rijden deed ik niet, maar het was inderdaad wél een heuvelachtig gedeelte, met natuurlijk de vakantiespullen achterin. (niet eens zo veel)
Ik ben wel iemand die de auto rustig warm rijdt, en op tijd terug schakelen e.d. Na de rit de motor nog even stationair laten draaien.
Ik wou bijna dat ik iets fout had gedaan, dan wist ik beter waar het aan lag….

Normaliter rij ik 110 Km per dag, 90% in zijn 5 op de snelweg.

Ik hoop niet dat er een golf van overleden Td Xantia’s komt, want het is momenteel het meeste auto met hp vering wat ik me kan veroorloven.

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 20 juni 2010 12:44 AM
  [ # 18 ]

Het komt helaas wel voor bij een XUD9 motor, al is het maar heel zelden, dat er een stukje van de wervelkamer los komt. Stel dat dit bij jouw ook het geval is, dan ben je de tweede sinds het forum bestaat, bij wie dit gebeurt.

Het is mogelijk dat de vorige eigenaar, de auto flink op zijn staart heeft getrapt bij een koude motor, hierdoor kunnen er scheurtjes in de wervelkamer onstaan.

Profiel  

BX16TGI
> 700 berichten

Gepost: 20 juni 2010 11:40 AM
  [ # 19 ]

Dat is wel interessante informatie Shocked
Ik heb begrepen dat de vorige eigenaar vooral lange afstanden met de auto reed, maar ik weet natuurlijk niet hoe hij bij zijn huis wegreed.

Ik laat in ieder geval direct weten wat het is, als de garage de kop gelicht heeft. Maar eerst moet de auto nog aankomen Sad

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4303

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 20 juni 2010 02:07 PM
  [ # 20 ]

Distributie geknapt?

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 20 juni 2010 06:52 PM
  [ # 21 ]

Effe terug lezen, het geluid begon tijdens het rijden Wink

Profiel  

Traindriver (verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 527

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 24 juni 2010 04:46 AM
  [ # 22 ]

Ik ben heel benieuwd wat er loos is….
zou zonde zijn als hij moet worden afgeschreven…

Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4303

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 24 juni 2010 08:26 AM
  [ # 23 ]
ZX1.4i schreef:

Effe terug lezen, het geluid begon tijdens het rijden Wink

Dat kan met een distributie ook dat ie tijdens het rijden knapt. Als je dan niet de koppeling in trapt blijft ie ook wel een tijd ratelen. (spreek uit ervaring)

Profiel  

BX16TGI
> 700 berichten

Gepost: 24 juni 2010 02:30 PM
  [ # 24 ]

Distributie zal niet geknapt zijn. De franse monteur moest helaas de motor even starten om de auto in de hoogste stand te krijgen, anders wou ie niet fatsoenlijk op de vrachtwagen. Stationair liep ie trouwens heel redelijk! Als je het gaspedaal aanraakte begon ie te hameren.

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 24 juni 2010 03:58 PM
  [ # 25 ]

Dat zou weleens wat meer hoop kunnen geven dat het niet de wervelkamer is, want dan loopt de motor stationair ook niet lekker meer. Het zou iets met de verstuivers of de pomp kunnen zijn???

Profiel  

BX16TGI
> 700 berichten

Gepost: 24 juni 2010 06:35 PM
  [ # 26 ]

Okee, ik zit nu met de vingers gekruist..  gooi

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3355

- 2CV Auto
Gepost: 24 juni 2010 07:37 PM
  [ # 27 ]

Knap dat je dan nog kan typen. Of heb je niet alle vingers gekruist?

Profiel  

Traindriver (verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 527

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 24 juni 2010 07:42 PM
  [ # 28 ]

Als ik het zo hoor denk ik aan een drijfstanglager
Heb ik ooit eens meegemaakt in een zx 1.9 volcane,
Stationair liep hij netjes, maar op toeren leek het wel een drillboor…
(stationair is het lager minder belast dan op toeren, vandaar!)
De ZX was overigens voor de sloop bestemt en heeft het op eigen kracht uitgehouden van den haag naar Rotterdam Noord, toen werd het geluid TE erg en zijn we maar gaan slepen Wink

Ik zou als ik jou was eerst de compressie laten meten voor de kop er af gaat, dan weet je al wat meer!
Hierna kan je zowel de kop als carter loshalen en kijken wat je tegenkomt!

Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia

Profiel  

BX16TGI
> 700 berichten

Gepost: 25 juni 2010 11:04 AM
  [ # 29 ]
Autofan schreef:

Knap dat je dan nog kan typen. Of heb je niet alle vingers gekruist?

hte klut redijkel Wink

Ik denk dat áls de auto eindelijk aangekomen is dat we wel overleggen over de te volgen stappen. Compressiemeting is natuurlijk een goed idee.

Ik begin al te wennen aan de ZX, het ding rijdt heel redelijk en gaat prima door de bochten. Ik mis alleen wél de airco, en de hp vering, en de 1.9 turbodiesel enz…...

Profiel  

BX16TGI
> 700 berichten

Gepost: 06 juli 2010 02:02 PM
  [ # 30 ]

De auto bleek al een poos bij de garage te staan Sad Na de uitgebreide verontschuldigingen van de garagehouder vertelde hij mij dat hij volgende week de kop gaat lichten, nu nog te druk wegens begin vakantie. Hij had hem wel even gestart, en de motor liep gewoon. Gezien de geluiden die de motor maakte denkt de garagehouder dat we misschien mazzel hebben en dat er “slechts” een andere kop op hoeft. Maar dat weten we volgende week. Hij vond het ook zonde om een auto in zo’n goede staat af te schrijven.

En over mijn leen zx, dat ding is dus van een dierenarts geweest, dus dat verklaarde de geur en de rotzooi. Blijkbaar toch iets dood gegaan achterin.  sick

Profiel  

2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook