5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
   
Van BX naar Xantia (update 08-06 is de motor dood gegaan op de péage. Drijfstanglager stuk
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 761
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 16 juli 2010 10:45 PM
  [ # 61 ]

thanks Smile
Ik had de auto in kwestie al een tijdje “in de gaten”.

Profiel  
 
Traindriver (verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 17 juli 2010 02:54 AM
  [ # 62 ]

veel plezier!
260 000 is niet veel
distri natuurlijk al gedaan?
koppeling ook al aan de beurt geweest?


In iedergeval veel fun met de auto!

Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 761
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 17 juli 2010 04:00 PM
  [ # 63 ]

distri is gedaan volgens de garage. Ik krijg nog de volledige onderhouds historie van hem. De koppeling heeft veel “ervaring” maar slipt niet.

Profiel  
 
Hydro-pneumatique
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 01-01-2008

Gepost: 17 juli 2010 04:51 PM
  [ # 64 ]

Mooie kar. Nou gefeliciteerd ermee. Hopelijk heb je er meer plezier van.

Groetjes uit de Wormer

Xantia 2.0 16V. Vert Vega. Orga 8192. Dorpelstrips. Chyparse bollen. KPH. Frisse Airco. Kofferbakspoiler. H.I.D. Xenon. Gepoedercoate Venise-2 velgen . Hoedenplank met rolgordijn. We gaan er weer wat van maken. lovecitro

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 18 juli 2010 04:24 AM
  [ # 65 ]
BX16TGI schreef:

De koppeling heeft veel “ervaring” maar slipt niet.

Is een duur geintje bij een Xantia 2.1TD, de motor met bak moet eruit om de koppeling te vervangen, afgezien daarvan is een koppelingssetje voor deze motor ook niet de goedkoopste Sad.

Ik weet niet of de koop al gesloten is, en voor de prijs zoals vermeld op de website van deze garage, maar neem dit anders mee in de onderhandeling voor een lagere prijs. Persoonlijk vind ik het bedrag dat hij ervoor vraagt, veel te hoog voor een 2.1TD, als het nou een 1.9TD of HDI was, dan was het redelijk geweest.

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 18 juli 2010 12:50 PM
  [ # 66 ]
ZX1.4i schreef:

Persoonlijk vind ik het bedrag dat hij ervoor vraagt, veel te hoog voor een 2.1TD, als het nou een 1.9TD of HDI was, dan was het redelijk geweest.

nuts


260k voor een koppeling van een diesel is niet overdreven veel. Helemaal als het ding veel snelweg kilometers heeft afgelegd bij normaal gebruik zou het ding nog een hele tijd mee moeten kunnen.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Traindriver (verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 18 juli 2010 03:45 PM
  [ # 67 ]

Bij mijn vorige ZX ( 19D break) is de koppeling vervangen bij 290 000 en eigenlijk alleen omdat de drukgroep het heeft opgegeven, de plaat zelf had ik zo kunnen terug plaatsen, die had nog wel 2 ton mee kunnen gaan!
Maar daar in tegen heb ik ook wel eens een koppeling gezien die met 50 000 helemaal op was

Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 18 juli 2010 04:12 PM
  [ # 68 ]

Hou ook rekening mee dat het van een oudere man is geweest, mogelijk veel met de voet op de koppeling gereden. Hier zit een hydraulisch bediende koppeling in als ik me niet vergis, dat koppelt altijd licht en voel je niet wanneer de drukgroep aan zijn eind is.

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 761
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 19 juli 2010 02:48 PM
  [ # 69 ]

Nou ja, weer iets om voor te sparen. Hij is minder “hoog” als ik dacht trouwens. Ik was gewend geraakt aan de nieuwe koppeling van de Zx. En de 1.4 van de zx moest je iets meer op zijn staart trappen als de 2.1 diesel, dus dat was ook een overgang. (prima auto overigens, de Zx, zeker de vering viel 200% mee)

Door mijn snelwegkilometers zal de slijtage in ieder geval aanzienlijk langzamer gaan Smile

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 19 juli 2010 03:30 PM
  [ # 70 ]

Dat word flink sparen, vergeet de mooie Lucas Epic pomp niet Sad

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6131
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 19 juli 2010 09:06 PM
  [ # 71 ]

Welk een negativiteit zeg. Was “gefeliciteerd” niet genoeg? Wink

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 19 juli 2010 10:52 PM
  [ # 72 ]

Inderdaad. Ik vind namelijk dat je er qua auto best op vooruit gegaan bent. Een 2.1 td Xantia lijkt me een erg fijne en sterke machine die je veel rijplezier gaat brengen!

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 20 juli 2010 02:01 AM
  [ # 73 ]
PrutsyLJ schreef:
ZX1.4i schreef:

Persoonlijk vind ik het bedrag dat hij ervoor vraagt, veel te hoog voor een 2.1TD, als het nou een 1.9TD of HDI was, dan was het redelijk geweest.

nuts

Ik zie dit nu pas, wat bedoel je ermee? dat ik een vreemde uitspraak doe?
In mijn zoektocht vorig jaar naar een Xantia-2 Diesel, ben ik genoeg 2.1TD’s tegengekomen voor dumpprijzen, de 1.9TD en HDI modellen zijn een stuk duurder. Ik mag dan negatief zijn over deze motor in een Xantia, maar het is wel de realiteit dat je erop kan leeglopen.

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 761
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 21 juli 2010 11:30 AM
  [ # 74 ]

Ik weet dat het nou niet bepaald één van de meest onderhoudsvriendelijke auto’s is Smile Wat dat betreft heeft ZX1.4i helemaal gelijk.
Ik verdien redelijk, en ik vind het nou eenmaal leuk om in zo’n auto te rijden. Verstandige mensen kopen een ZX diesel of zo Wink
Het is gewoon een genot om met zo’n raket te rijden. Ook erg leuk bij het verkeerslicht, bij het invoegen of een “tussensprintje”. Bij 120 hoor je de motor nauwelijks, ook erg comfortabel. Ik heb een hele poos met de garagehouder gepraat, en een goede indruk kunnen krijgen van de vorige eigenaar. (famous last words) Er zal vast nog wel eens dure reparatie aankomen, en dan zie je me wel terug in het klaagtopic (“geen geld meer voor diesel”) Zolang er geen drijfstanglagers uitlopen zal ik niet klagen. (klopt op hout)

Als ik er aan toe kom dan maak ik wat foto’s en een nieuw voorsteltopic aan en dan kunnen we daar verder Smile
Bedankt voor alle felicitaties en goede raad Smile

Profiel  
 
 
5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook