Afslaan van de motor
hvsanten
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21

- Berlingo 1.9d 600
Gepost: 09 februari 2010 12:01 AM

Hier nog even een vraagje.

Als het wat kouder is heeft mijn DW8 blokje de gewoonte om na het starten, na een 10 seconden af te slaan.
En niet in de vorm van plots af te slaan, maar meer er langzaam mee ophouden. Toerental loopt terug tot ie afslaat. Gas geven heeft geen zin, sterft gewoon langzaam af.
Vervolgens opnieuw starten en probleem is weg.

Kan niet helemaal beredeneren waar dit vandaan kan komen, en al helemaal niet in combinatie met een 10 graden temp. verschil. Want bij +10 doet ie het niet meer (ongeveer) en bij 0 graden of kouder is het “probleem” er.

Klepspeling geloof ik niet in, waarom dan na de 2e keer gewoon blijven lopen?

Lucht in de leiding zou kunnen, maar waarom dan alleen bij lagere temp.?

Koude start regeling of i.d. Moet eerlijk zeggen dat ik nog niet heb gecontroleerd of deze werkt.

Moet zeggen dat mijn Berlingo mij steeds beter bevalt. Heb allerlei kleine zaken nu opgelost, dit weekend nog even de 2 stangetjes naar de stabilisatorstang vervangen en voorwiel ophanging is heerlijk stil nu.

Groeten,

Herman

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 09 februari 2010 12:52 AM
  [ # 1 ]

Ik heb dit ook een paar keer met mijn Xantia 1.9D gehad, maar dan niet alleen bij koud weer. Daar bleek de O-Ring van het nieuwe type brandstoffilter dat de dealer verkocht, niet goed af te sluiten. Door temperatuurverschillen komt er dan een beetje lucht in het filterhuis, waardoor de motor na 10sec. af sloeg, 2e keer starten en er is niets aan de hand.

Ik monteer tegenwoordig een filter van Bosch of een echte originele Purflux, beiden te koop bij de automaterialenzaak.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook