Lampje achterruitverwarming vervangen
Michiel_
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16

Gepost: 09 februari 2010 12:14 PM

Beste Saxo rijders,

Wie kan mij wat informatie verschaffen over het vervangen van het lampje van de achterruitverwarming. Dit knopje zit naast de alarmlichten e.d. Kan ik dit knopje zo loswippen met een schroevendraaier of iets dergelijks?

Wat voor lampje moet hier vervolgens in?

Verder is het lampje dat aangeeft dat m’n dimlichten aan staan kapot in de tellerbehuizing. Is dit makkelijk te vervangen zonder teveel gedoe?

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. Met de zoekfunctie werd ik niet veel wijzer.

Groet,

Michiel

Profiel  

Michiel_
< 100 berichten
Rank

Gepost: 09 februari 2010 02:36 PM
  [ # 1 ]

Ik ben al iets verder. De zwarte afdekkapjes waar verder geen knopjes zitten heb ik losgewipt met een schroevendraaier. Echter hoe ga ik nu de knop loskrijgen zodat ik het lampje kan vervangen?

Mvg

Profiel  

K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1194

Gepost: 09 februari 2010 08:59 PM
  [ # 2 ]

als ik me goed herinner na een inbouw van een alarm kan je als je 1 leegknopje losgehaald hebt een een hoekpunttang zachtjes zo veel mogelijk naar voor (wil zegen voorkant knop) zachtjes drukken en deze naar achter toe duwen

lampje gewoon even naar je citr/peug (106) garage gaan en lampje vragen.

lampje dimlicht afdekplaat verwijderen, dan verder even zien   ik denk dat het raadzaam is gelijk alle lampjes achter deze plaat te vervangen dan heb je maar 1 maal werk

dacht dat hier ergens een draadje overliep

Profiel  

Michiel_
< 100 berichten
Rank

Gepost: 09 februari 2010 11:51 PM
  [ # 3 ]

Dank voor je reactie.

De sierstripjes heb ik eraf. Dan worden ook de 2 torx boutjes zichtbaar. Ook het knopje zelf heb ik al los gehad vandaag. Daar zitten 2 veertjes achter. Maar dan kan je nog niet bij het lampje. Het handigste lijkt me dus om de complete schakelaar eruit te halen. Maar die zit erg vast. Met m’n vingers erachter en flinke druk uitoefenen gaf bij mij nog geen resultaat. Is daar nog een handig trucje voor?

Profiel  

marjolein
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 313

Gepost: 10 februari 2010 02:33 PM
  [ # 4 ]

Hoi Michiel,

in dit topic kun je een manual downloaden: http://www.citroen-forum.nl/index.php/forums/viewthread/203742/

Het Haynes zegt er dit over: “Using a slim flat-bladed screwdriver, prise out one or two of the “blank” switches next to te switch to be removed.
Working through the aperture, carefully press te relevant switch out trough the front of the facia, and disconnect the wiring plug.
Refitting is a reversal of removal.

Fotootjes uit het boek:

De meeste stappen heb je volgens mij al doorlopen, maar dan is het plaatje ff compleet Wink

une nouvelle vie

Profiel  

Michiel_
< 100 berichten
Rank

Gepost: 10 februari 2010 08:20 PM
  [ # 5 ]

Geweldig! Zo moet het lukken.

Iemand nog een vraagbaak over voor een leuk bedrag trouwens? Is wel heel handig om te hebben Smile  En anders maar eens even een nieuwe opzoeken.

Profiel  

marjolein
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 313

Gepost: 10 februari 2010 08:23 PM
  [ # 6 ]

Graag gedaan! Suc6

Ik ben ook een poosje op zoek geweest naar een 2ehands Haynes. Toen ik die niet vond, heb ik een nieuwe besteld op het internet. Tot nu toe heb ik er zelf nog niet veel mee gedaan, behalve dan hier mensen geholpen. Maar ik vind het wel een grappig boek om te hebben.

une nouvelle vie

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook