Probleem Xsara Picasso ivm regeneratie
mroizo21
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 09-01-2007

Gepost: 09 februari 2010 07:41 PM

Het gaat om een 1.6HDI 110 met FAP van 2006 met 102000km op de teller

Lampje motor brandt en geen vermogen meer. Dit gebeurd maar af en toe.
Uitgelezen met een lexia 3 :

regeneratie is niet geslaagd er wordt te vaak om regeneratie gevraagd P1490

kan deze storing niet wissen, kan dit probleem zijn van de differentiaal sensor of zit de roetfilter verstopt of moet ik deze wagen een geforceerde regeneratie doen?
Heeft er al iemand al zo een probleem gehad, of op oplossing weet?

Davy

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 09 februari 2010 07:52 PM
  [ # 1 ]

eerst geforceerde regeneratie uitvoeren. FAP+eolys zit er ook aan te komen om te vervangen (120.000 K). probeer geforceerde regeneratie, werkt dit niet. Dan zal er een ander FAP filter +eolys moeten worden vervangen.

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
mroizo21
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 09-01-2007

Gepost: 09 februari 2010 11:34 PM
  [ # 2 ]

ik ga dat morgen eerst en vooral eens proberen die geforceerde regeneratie.
ik hou u op de hoogte.

Profiel  
 
mroizo21
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 09-01-2007

Gepost: 22 februari 2010 10:39 PM
  [ # 3 ]

THX voor de info,
Heb eerst die geforceerde regeneratie uitgevoerd dit kwam niet tot een goed resultaat.
Ik heb dan maar de fap en eolys vervangen en reset met de lexia gedaan.
Testrit mee gedaan en foutcode was weg.

Davy

Profiel  
 
cceeacht
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 24-07-2010

Gepost: 25 juli 2010 11:32 AM
  [ # 4 ]

mroizo 21, heb je die vervanging van de FAP en het bijvullen van de eolys zelf gedaan?  Bezit jij zelf een Lexia? Knap.  Heb je die dingen dan een flink gereduceerde prijs kunnen uitvoeren, want in de garage kost dit l snel 1000,00 euro en meer.
Mijn vraag is nog : het FAP-Eolyssysteem is mooi bedacht maar er zitten nogal wat sensoren (niveau Eolys, drukverschil over FAP, systeem voor gedoseerd toevoegen Eolys, detector op brandstofkapje en ook nog een extra Eolyscomputer in om dit goed te laten werken? Worden deze zaken bij een vervanging allemaal gecontroleerd? Als één van die dingen niet werkt dan blijft er van de opzet van het systeem niets over.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook