




















Totaal aantal Berichten: 2509
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Ree schreef:Hoe zit het nu met je nieuwe deur en motorklep?
Tja, de verkoper had een mailtje gehad van iemand uit Delft (hoe praktisch) dat diegene nog een deur en kofferklep van een CX GTi in Gris Espadon had liggen. Die heb ik dus maar een mailtje gestuurd.
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Dat zou erg mooi zijn…
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi






















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Mooi! (x3)














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Even over dat dynamo lampje:
Je kunt beginnen met te controleren of het draadje van dat lampje nog ok is. Het draadje loopt namelijk erg dicht langs het uitlaatspruitstuk en verbrand dus nog al eens. Daarnaast moet je even kijken of de draadbundel waar de draad in zit niet onder spanning ligt zodat hij bij het kantelen van het blok, wat dus gebeurt als je gas geeft of los laat, ergens tegen aan ligt te schuren. Verder even alle verbindingen controleren. Helpt dat niet dan zit er waarschijnlijk iets niet helemaal tof in de dynamo zelf.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste














Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 30-11-2009
- Overig KIA Ceed Break 1,6-GDi PHEV
Ziet er goed uit Michiel.
Veel plezier ermee.
Op de terugweg v.h. Conservatoire kwam ik ook zoiets tegen. Zie:
http://forum.xantiaclub.net/viewtopic.php?t=12309&start=450
(bericht van 9 feb)
Adri







Totaal aantal Berichten: 654
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
chique wagen! die kom ik gauw eens inspecteren!
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Geliciteerd Michiel!!












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mooi foto’s hoor
Hopelijk ga je er veel plezier van hebben!





















Totaal aantal Berichten: 2509
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
De v-snaar van de dynamo zat wat losjes en ziet er wat kaal uit, die heb ik nog een beetje aan kunnen spannen. Het lijkt alsof de accu ook z’n beste tijd gehad heeft, maar ik zal er binnenkort eens een multimeter op los laten.
Zojuist de beunoplossing van de dashboardverlichting die op de RAW geschakeld zat vervangen door een beunoplossing waarbij ik de geschakelde plus van de ruitenwisser pak… Nu blijft de dashboardverlichting tenminste wel aan, maar dat moet nog eens mooier.
Ik heb ook drie mistlampschakelaars onder de satellieten zitten, maar geen ervan doet iets.
Ook het plaatje van de econoscope er uit geschroefd en kaalgeschuurd.
Daarnaast gaat ook zo snel mogelijk die xenon er uit. Het smoelt niet en het is er op onnavolgbare wijze ingebouwd.
De ontsteking lijkt me trouwens redelijk origineel, het zit allemaal netjes op de daarvoor bestemde steunen en gaten. Nou hoeft dat trouwens nog niet veel te zeggen…





















Totaal aantal Berichten: 2509
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Ok, accu bij motor uit: 12,2 V. Vlak na het starten: 13,4 oplopend naar 13,7.
Ik zal de v-snaar van de dynamo sowieso vervangen want die ziet er niet al te florissant uit. Daar moet vast en zeker een woud aan andere v-snaren voor los.














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
13,7… als dat het maximale is, dan is dat maar nét an voldoende. Een cx moet zeker 14,0 tot 14,4 halen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





















Totaal aantal Berichten: 2509
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
waterman schreef:13,7… als dat het maximale is, dan is dat maar nét an voldoende. Een cx moet zeker 14,0 tot 14,4 halen.
Hij bleef heen en weer slingeren bij 13,71/13,72. Vond het wel wat aan de krappe kant ja.














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Misschien is toch die dynamo toe aan verse lagers en borstels…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Maar heb je alleen bij stationair gemeten of ook bij hogere toerentallen (~ 2500 rpm)?





















Totaal aantal Berichten: 2509
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
par eXeMple! schreef:Maar heb je alleen bij stationair gemeten of ook bij hogere toerentallen (~ 2500 rpm)?
Dat was stationair. Misschien dat ie bij hoge toerentallen inderdaad makkelijker de 14/14,5 haalt.