23 van de 24
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 Volgende > 
   
mkatgert’s CX 2400 GTi
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 27 december 2010 04:46 PM
  [ # 331 ]

Is dat een origineel accessoire?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2509
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 22 januari 2011 08:58 PM
  [ # 332 ]

De CX staat inmiddels al een tijdje te koop. Kennelijk is dat voor mij reden om er mee aan de slag te gaan; de auto wilde begin januari niet meer starten, dus ik heb redelijk wat moeite moeten doen om hem in mijn stalling te krijgen. Daar aangekomen startte ie natuurlijk zonder problemen… hmz Tijdens de startpoging kreeg ik nog een mooie backfire waarbij mijn harmonica-reparatie teniet gedaan werd. Dat is inmiddels weer hersteld.

Klepjes zijn gesteld, en eigenlijk stonden ze helemaal niet zo beroerd.

De startmotor is gedemonteerd en buiten de auto doet ie het gewoon prima. Bekabeling is niet helemaal in orde, het heeft wat te lijden gehad van de hitte. Ik wil eigenlijk gewoon alle bekabeling tussen startmotor/dynamo en accu vervangen; iemand enig idee waar ik dat vandaan kan halen?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 januari 2011 08:59 PM
  [ # 333 ]

Een beetje auto-elektra zaak kan je zo aan die spullen helpen. De startmotorboer al gevraagd?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2509
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 22 januari 2011 09:00 PM
  [ # 334 ]

Da’s een goeie, zal ik maandag doen. Ik denk dat de lengte dan wel belangrijk is; ik zal de boel wel naar hem meenemen.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 22 januari 2011 09:43 PM
  [ # 335 ]

Ik ben met mijn startmotor afgelopen week ook ff naar een reviseibesdrijf geweest om de aansluiting tussen het relais en de motor te laten vv, de isolatie viel totaal uiteen, het is daar weer keurig in orde gemaakt.

en let vooral op dat de kabels dit genoeg zijn ivm met stroom die de motor vraagt en dat er geode kabelogen aanzitten.

en controleer ook gelijk ff de koolborstel als ie toch eruit ligt.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2509
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 22 januari 2011 09:55 PM
  [ # 336 ]

De startmotor ligt momenteel ook bij een revisiebedrijf. Ik neem aan dat ze alles wel langslopen.

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2509
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 25 januari 2011 08:57 PM
  [ # 337 ]

Goed, de startmotor is gereviseerd, de bekabeling is vernieuwd, vandaag alles dichtgebouwd en het was starten-lopen. Nadat ik ontdekte welk vacuumslangetje ik vergeten was aan te sluiten…

Daarna alles nog eens lekker langsgelopen, nu ik er toch bij kon. BDP-sensoren er uit geschroeft, schoongemaakt en alles netjes gemaakt. Hier een van mijn hippe BDP-sensoren.

En toen kwam ik dit tegen:

Dat hoort niet… Nou heb ik zo’n leuke 2400GTi preserie DIS-bobine ontsteking; zijn deze bobines gelijk aan die uit een 2500GTi?

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 25 januari 2011 10:01 PM
  [ # 338 ]

Staat er een nummer op?

Profiel  
 
Gepost: 25 januari 2011 10:15 PM
  [ # 339 ]

Die bobine lijkt heel erg op die in mijn vroege 2400 GTi Michiel en die heb ik vorig jaar nog gewoon kunnen bestellen bij de AD.

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2509
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 26 januari 2011 12:44 PM
  [ # 340 ]

Er staat geen nummer op. Ik zal eens langs de automaterialenzaak.

Ik zelf heb het vermoeden dat het de reden is dat de auto onder belasting af en toe hapert omdat ie een cilinder overslaat, gewoon omdat de vonk van die cilinder helemaal niet zo sterk meer is. Is dat een steekhoudend vermoeden?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 januari 2011 12:52 PM
  [ # 341 ]
mkatgert schreef:

Nou heb ik zo’n leuke 2400GTi preserie DIS-bobine ontsteking; zijn deze bobines gelijk aan die uit een 2500GTi?

Ja. Als de stekker past zeker, en anders moet je een universeeltje halen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2509
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 28 januari 2011 09:43 AM
  [ # 342 ]

Voor 15 euro een 2ehands bobine op de kop getikt en gemonteerd.

Daarna 2 avonden gevochten om het oliefilter los te krijgen; dat lukte niet in de auto. Toen maar de hele bevestiging losgeschroefd van de motor (dat had ik eerder moeten doen) en inclusief filter naar boven toe er uit gehaald. Pas op de bankschroef met 2 man kregen we het filter los. Dat was dus echt niet in de auto gelukt.

Daarna een stukje gereden met de CX in nieuwstaat: goed vermogen, loopt mooi, lekker aan het gas, en het belangrijkst: het inhouden is over!

Alleen de uitlaat is nu lek omdat ik doorstartte zonder ontsteking (voor opbouwen van oliedruk), en bij de eerstvolgende echte startpoging besloot alle onverbrande benzine in rook op te gaan…

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 28 januari 2011 10:41 AM
  [ # 343 ]

mooit dat dit gelukt is !
die uitlaat gewoon even lassen, scherm links voor eventueel netjes maken en je heb een leuke wagen staan zou ik zeggen.
als je die verkoopt, wat krijg je er voor….. en hoeveel plezier heb je als je haar houdt .... ? Wink

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2509
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 28 januari 2011 10:45 AM
  [ # 344 ]
cx25gtit2 schreef:

als je die verkoopt, wat krijg je er voor…..

Voldoende om de verkoop te rechtvaardigen. Als ik zie voor wat voor prijzen sommige CXen weggaan…

en hoeveel plezier heb je als je haar houdt .... ? Wink

Had je me gisteravond moeten horen… haha

Nee, ik heb gewoon teveel auto’s, hier heb ik de minste klik mee, dan is het simpel.

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2509
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 29 januari 2011 09:43 PM
  [ # 345 ]

Uitlaat was niet meer te lassen, er zit nu een andere onder. Die gelukkig wel dicht is. Het is een beetje prutsen zonder brug, maar het zit er allemaal weer netjes onder. De auto is nog nooit in zo’n goede staat geweest…

Profiel  
 
 
23 van de 24
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook