2 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
De Xsara Break HDi van Penny Lane: The End.
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 16 februari 2010 07:16 PM
  [ # 16 ]

Krijg net bericht van de regelmatige bestuurster dat de AB van de CV het weer doet Cool. De normale gebruikssleutel deed ‘t niet: knopjes vernökt. Maar de reserve klapsleutel, met een nieuwe batterij, doet het wel. Al moet je redelijk stevig op de kopjes leunen. Volgende actie zal trouwens wel middenconsole openpellen worden; er moeten wat nieuwe lampjes in. Er zitten wat schroeven bij de radio. Weet iemand waar de andere zitten?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
j-wvb
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008

- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Gepost: 16 februari 2010 08:22 PM
  [ # 17 ]

Als je een Torq sleutel setje hebt krijg je alles open.
Ik heb het enkele maanden gelden nog gedaan bij mijn ph1 xsara.


Als het er zo uit ziet heb je het vraagbaak gevolgd maar heb je de helft te veel los gehaald.

Ik heb het daarna nog 3x moeten dus, dus ik kan het nu wel dromen.

* Kapje om het klokje weghalen, Los klikken met een schroevendraaier erachter.
* 2 Schoefjes losmaken van het lucht rooster, rooster eruit klikken.
* Kapje links onder je stuur, met het knuppeltje voor je spiegels te verstellen en koplamp eruit klikken met schroevendraaier en stekkers los maken.
* 2 Schroefjes losmaken in deze ruimte
* 2 schroefjes losdraaien boven je tellerhuis
* Alarm licht knop loskoppelen
* Grote dashboad kap eraf halen, kan wat puzzelen zijn.
* Dan zit de teller zelf nog vast met 4 schoefjes, 2 boven en 2 onder.
* Deze los dan kun je het teller huis er zo uithalen, 2 stekkers los aan de achter kant.

dit allemaal is 30min werk.

Het klokje en de raam knoppen kun je er zo uitklikken dus ook daar kom je zo bij de lampjes, achter de kachel knoppen is wat lastig, daar heb ik mij ook niet aan gewaagd, hier zitten nog kachel stangen aan en zo.

Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?

doei   points   doei

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 16 februari 2010 08:26 PM
  [ # 18 ]

Prima te doen dus, ik hoef in feite alleen het lampje achter de aanjagerknop en die in de rechter raamknop te vervangen. Eigenlijk moet je dan de hele rest ook doen natuurlijk maar zoveel lampjes hebben ze toch niet bij de Beunzan. Dus eerst even het acute, het is niet moeilijk lijkt me. Thanx Cool

Edit: O ja, in het kader van eerst spullen, dan beunen… gaan er van die steeklampjes in of van die bajonetdingetjes?

Edit 2: Ja, mensen, ik ben al op zoek naar vraagbaken etc. Maar tot die tijd… Wink

Edit 3 en laatste, om toe te voegen: en de lamp van de klok, die moet ook.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
j-wvb
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008

- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Gepost: 16 februari 2010 08:38 PM
  [ # 19 ]

T5 lampjes, ik heb er bij mij toen blauwe leds in gemaakt, zag wel leuk uit.
Ik had alles blauw behalve de kachel knoppen, 4 a 5 weken later auto verkocht.

De T5 lampjes zitten in een voetje, lekker makkelijk, die van de raamknoppen zijn wat lastiger.

Dan moet je ervoor zorgen dat je lampjes hebt met lange pootjes, anders red je het niet, ik kon het NET halen met leds.

Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?

doei   points   doei

Profiel  
 
j-wvb
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008

- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Gepost: 16 februari 2010 08:40 PM
  [ # 20 ]
Penny Lane schreef:

Prima te doen dus, ik hoef in feite alleen het lampje achter de aanjagerknop en die in de rechter raamknop te vervangen. Eigenlijk moet je dan de hele rest ook doen natuurlijk maar zoveel lampjes hebben ze toch niet bij de Beunzan. Dus eerst even het acute, het is niet moeilijk lijkt me. Thanx Cool

Edit: O ja, in het kader van eerst spullen, dan beunen… gaan er van die steeklampjes in of van die bajonetdingetjes?

Edit 2: Ja, mensen, ik ben al op zoek naar vraagbaken etc. Maar tot die tijd… Wink

Edit 3 en laatste, om toe te voegen: en de lamp van de klok, die moet ook.

Derk

Ik heb nog een vraagbaak liggen, heb nu een ph2 xsara dus heb er niks meer aan. voor een leuk prijsje kun je um overnemen…

Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?

doei   points   doei

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 16 februari 2010 08:56 PM
  [ # 21 ]

Daar krijg je PB over Smile

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 februari 2010 09:14 PM
  [ # 22 ]

Ik denk eerder dat ze gewoon nog ergens bij een vorige eigenaar ergens op de plank thuis liggen.

Maar ja, wie zal het zeggen…

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 16 februari 2010 09:54 PM
  [ # 23 ]

Ook een goeie kans. Maar de verkoper was er behoorlijk van overtuigd dat hij de auto ingenomen had mét boekjes. Naja, hij móet daarvan overtuigd zijn, misschien… Maar dat maakt ook helemaal niet uit: ik zit zonder Rolling Eyes

Ik heb er in het gezocht onderwerp al eens naar gevraagd, maar wie nog ergens een instructieboekje op overschot heeft liggen… Jullie weten me te vinden Wink

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 21 februari 2010 02:48 PM
  [ # 24 ]

hmz Kleurcode & ORGA-nummer op de Xsaar zijn onvindbaar. Dat hoort toch op het rechter binnenscherm te staan? In ieder geval, onder de kap noch op de linker deurstijl staan die codes opgegeven. Morgen dus maar even een Citroën-dealer bellen met het VIN-nummer…

Derk

EDIT:

Never mind, d2 wist het wel: die codes staan niet onder de kap maar op de bandenspanningssticker. En als ex-BX-rijder weet ik niet anders dan dat een ORGA 4-cijferig is - maar bij citroën zagen ze de 10.000 al aankomen en hebben ze er een 0 voorgeplakt, én de plant-code, dus een 01234XX code - dat herken ik nooit als ORGA-nummer Laughing

Aldus is duidelijk geworden dat de auto Vert Vega van kleur is en op 18 januari 2000 van de band is gerold in Rennes la Janais. Problem solved!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 15 mei 2010 07:01 PM
  [ # 25 ]

*EINDELIJK* die lampjes gewisseld. Heer Autoonderdelenboer had die van de raamschakelaars dan weer níet hmz, dus die haal ik eerdaags dan maar een keer bij de dealer. Ik moet toch heen om spatlappen; er is er één kwijt. Overigens heeft de Xsara een nieuwe alarmlicht-schakelaar nodig: de huidige zit muurvast.

Verder eens naar de uitlaatophanging gekeken. Die pijp hangt een beetje raar. De demper zit er niet mooi vlak onder waardoor het eindpijpje te laag zit. maar om dat te corrigeren moet er een nieuwe beugel voor de demper komen en/of nieuwe ophangrubbers; de boel is wat uit model. Dat komt dus later wel een keer.

Verder marcheert de HDi uitstekend. Daarom horen jullie er ook nooit wat over Cool. Wat een fijne motor is dat trouwens, een stuk lekkerder dan die van de Jap. Rapper is de Xsara ook, maar dat lukt wel met zo’n 200 kilo minder…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 28 mei 2010 08:57 PM
  [ # 26 ]

Lampjes van de raambediening gefixt. Nieuwe gehaald? -Nou nee. Ik kwam in de werkplaats een strip tredeverlichting tegen die op 12V werkt. Heb ik in de kleurkapjes in die schakelaars van die lampjes gebraden. Scheelt een rit naar de Beunzan (die de goede lampjes nooit eens hebben hmz) danwel de dealer (wat een half uur kachelen is hmz) en het werkt uit de kunst Very Happy.

Nu eerdaags (morgen?) een alarmlichtschakelaar halen. Die is namelijk gewoon hemelen. Zal ik dat op de sloop doen waar ze ook een stuur voor mijn Fordje hebben? Mr. Green

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 29 mei 2010 06:29 PM
  [ # 27 ]

Switch gehaald, meteen ook de ventilatieroosters meegenomen omdat deze niet zo brak zijn als die erin zitten. Na dit weekend (de auto is nu niet hier) zal ik die toestand eens vervangen.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 02 juni 2010 07:51 PM
  [ # 28 ]

Ik was al bang dat het geen echte Citroën zou zijn. Maar ‘gelukkig’: Vandaag melding gekregen van I. dat de turbodruk soms even uitvalt. Lekker weer. Iemand ideeën? (hoewel dat wel een gevalletje werkplaats zal worden; als het electronisch wordt moest ik er maar eens met m’n vlerken afblijven…)

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 02 juni 2010 08:34 PM
  [ # 29 ]

Zal wel een los of gescheurd slangetje zijn…

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 juni 2010 08:37 PM
  [ # 30 ]

Waarom valt de turbodruk dan soms even weg?
Dan zou het er toch gewoon nooit moeten zijn, of constant in mindere mate?

Profiel  
 
 
2 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook