Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Voorruit gescheurd. Steenslag… Nou ja, jammer dan; maar dan zijn we straks ook van die vieze vage krassen af die bij een vorige eigenaar door véél te oude wisserbladen zijn ontstaan - geluk bij een ongeluk dan dus
Dat wordt dan ook alweer minimaal de derde voorruit in ongeveer 3 1/2 ton Erg lang gaan ze niet mee kennelijk
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Mijn Xsara heeft 3x een nieuwe voorruit gehad binnen 100K, omdat Carglass bleef stuntelen met scheef plaatsen en verkeerde ruit.
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Dat helpt ook niet natuurlijk. Nou, dat gaan we zien dan. Dat is nou net de toko die er dinsdag een vers lap glas in gaat klussen
Hoewel er vast wel verschil tussen de vestigingen zal zitten…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Vandaag is de auto weer uitgelezen wegens brak lopen. Er was een storing aan de brandstofpomp elektroklep opgeslagen. De auto moet bij aanhouden van de problemen nog even terug om rijdend uitgelezen te worden; dat ondrdeel is wat aan de prijs…
Wordt dus vervolgd.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
oei, nu maar hopen dat het meevalt.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Dat onderdeel is inderdaad prijzig (4 a 500 euro?), tenminste voor een Bosch systeem.
Op internet is kun je er een stuk goedkoper aan komen, voor c.a. 250 euro.
Op de CitroMobile zag ik een nieuwe liggen, aangezien ze weleens sneuvelen, aarzelde ik geen moment om dat ding voor een habbekrats te kopen
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ja, een 450 euro ben je aan zo’n ding kwijt Nou ja, we zullen zien. Inmiddels doet deze specifieke Xsara nog niets om mijn vertrouwen in een electronisch geregeld blok te vermeerderen, maar soit - dat zal mijn eigen kronkel wel zijn
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Je heb dus ook een Bosch systeem, dat is al een hele troost, de Siemens systemen wil je echt niet.
Even wat info over die elektroklep, wat best interessant is, verbeter mij als ik er naast zit
Dat ding is om de 3e plunjer van de pomp in/uit te schakelen, zodat de opbrengst gereduceerd word, dit gebeurt bij stationair en lage snelheid. Hiermee word voorkomen dat de pomp onnodig hard moet werken, en dat er een grote retourstroom naar de tank ontstaat. De retourstroom word gekoeld, maar je kunt je voorstellen dat als je in de file staat en dus geen rijwind (koeler zit onder de auto), dat de diesel in je tank alsnog kan gaan koken bij een grote retourstroom. Als de klep niet werkt, dan kan de 3e plunjer niet ingeschakeld worden, en dan verlies je vermogen.
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Goed, het hok is ‘dynamisch’ uitgelezen. Nu was het weer de gaskleppotentiometer, terwijl die vorig jaar vernieuwd is. Ik begin de P in te krijgen over dat gek*t met de elektronica van dat hok. Ga stuk of blijf heel, maar dat gelazer de hele tijd…
Plus, de dealer lijkt er nu ook maar een beetje een slag naar te slaan. Ik ben van plan om ‘t ding dan ook nog maar eens bij een andere dealer te laten uitlezen. Maar dit schiet mooi voor geen meter op allemaal, qua oplossen van problemen.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7777
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Penny Lane schreef:Goed, afdeling Vage Klachten dan maar weer.
Bij temperaturen boven de 20 graden heeft het ding de neiging vermogen te verliezen/te blijven hangen op 2200rpm/110kmh in 5. Lijkt op noodloop. Dit geintje flikt de auto al sinds I. erin rijdt (dus vermoedelijk al langer ook ). Uitlezen levert niks op. Gaskleppotmeter & brandstof opvoerpomp zijn recent al vervangen. Des winters: geen probleem, of slechts uiterst zelden. Laat je de auto even een tijdje rustig aan draaien (zeg, 1500 rpm, pakweg 80 km/h) dan verdwijnt het euvel ook weer. Er komen verder geen rare meldingen of waarden op het dashboard naar voren. Rara, politiepet!
Voor ik nou lukraak allerhande electronica (temperatuursensor?) ga vervangen om te kijken of het helpt, heeft er nog iemand een gericht idee?
Derk
Heb een gelijkaardig probleem inmiddels. Vooral bij temperaturen boven de vijfentwintig graden. Als je vanaf een constant snelwegtempo wil accelereren gebeurt er vrij weinig. Hij gaat wel wat sneller steeds, maar duidelijk zonder boost van de turbo. Gas lossen en opnieuw intrappen helpt soms. Lang ingetrapt houden helpt soms ook. En dan plotseling trekt het kreng er als een haas van tussen, alsof er niets aan de hand is. En verder dus ook geen meldingen in het display over wat voor storing dan ook..
Niet zo fijn als je met 110 naar links wil waar iedereen 130 rijdt.. En daarom wil ik het eigenlijk wel gefixed hebben..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Irritant is dat he? Het is na een rondje resetten weer een tijd weg of ‘t doet zich slechts zeer incidenteel voor. Maar wat het nou is…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Even het stof eraf blazen. De Xsara draait nog immer. Er zit nu een nieuwe alarmlichtschakelaar in, omdat de oude uit elkaar gelazerd was. Ook is er een andere spiegelbedieningsknop in gekomen: de knop lag er al een tijd af. Dat komt wel meer voor, blijkt bij een rondje Xsara’s op de sloop…
Verder twee Vert Vega spiegelkappen gescoord; de oude zijn enorm uitgebeten. Er past er echter maar één. Blijken er dus twee merken spiegels te zijn, waarvan je de onderdelen niet kunt uitwisselen…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Tussen phase II en III zit er ook een verschil in spiegels..
Op een gegeven moment zat er in de bolling van de spiegelkap een scherpe lijn in…
Leuk detailtje om te weten…
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ja, maar het gaat hier om het verschil tussen Ph.I spiegels en andere Ph.I spiegels. Je kunt die dingen dus niet van de ene Ph.I zomaar op de andere drukken. De vorm van de spiegels is subtiel verschillend…
Zo ook met die alarmlichtschakelaar. I. rijdt een Ph.I HDI, en daar heb je dus een Ph.II alarmlichtschakelaar voor nodig (tiptoets). Verzin dat maar eens! Gelukkig is een nieuwe niet duur: €22,16 incl. BTW
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7777
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Niet weinig voor een schakelaartje..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!