Totaal aantal Berichten: 1787
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Wij laten de 207 van m’n vrouw staan als er sneeuw ligt, zitten Michelin P HP’s onder, idd in de sneeuw niet echt geweldig, op onze C5 zitten Goodyears Optigrip’s en die zijn top ( ook in de sneeuw geen centje pijn ) ....
Niet onder de indruk dus van Michelin
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera
standaard berlingo III velg heeft bij mij ET 24 of 27 als ik me ni vergis.
de breedte weet ik ni precies.
over de Michelin HP banden 215/55-16 op de stalen velg heb ik eigenlijk geen/weinig klagen met de sneeuw.
hij ligt beter op de weg dan de Saxo met de Michelin energy (??) 165-65-14 op stalen velgen.qq
Hoi mensen. Ben misschien te laat om hier op te reageren want ik hoop dat we nu toch voor lange tijd van die sneeuw ellende verlost blijven.
In elk geval hebben ze me deze winter na lang zeuren over winterbanden dan toch kunnen overtuigen om mij een set aan te schaffen .Ik stond er heel sceptich tegenover want wat zou het toch zo een groot verschil maken tussen zomerbanden met een genoeg profiel en winterbanden . In elk geval ben ik heel aangenaam verrast van het verschil. Nu moet ik wel ook zeggen dat er verschil is tussen winterbanden en winterbanden want op mijn werk rij ik ook met een nieuwe berlingo met winterbanden van het merk Good Year en die zijn lang niet zo baanvast als de banden die ik erop heb liggen n.m.l de Uniroyal MS plus 66 215/55/R16
We zijn een paar keer in Winterberg geweest tijdens deze winter en “hallo” wat een verschil. Je kan zelfs op een helling vertrekken.
Tevens is het de eerste keer dat mijn madam ook met de auto durfde rijden als er sneeuw op de weg lag en dat wil al wat zeggen
C4 Picasso 2016 automaat
adrien schreef:Hoi mensen. Ben misschien te laat om hier op te reageren want ik hoop dat we nu toch voor lange tijd van die sneeuw ellende verlost blijven.
In elk geval hebben ze me deze winter na lang zeuren over winterbanden dan toch kunnen overtuigen om mij een set aan te schaffen .Ik stond er heel sceptich tegenover want wat zou het toch zo een groot verschil maken tussen zomerbanden met een genoeg profiel en winterbanden . In elk geval ben ik heel aangenaam verrast van het verschil. Nu moet ik wel ook zeggen dat er verschil is tussen winterbanden en winterbanden want op mijn werk rij ik ook met een nieuwe berlingo met winterbanden van het merk Good Year en die zijn lang niet zo baanvast als de banden die ik erop heb liggen n.m.l de Uniroyal MS plus 66 215/55/R16
We zijn een paar keer in Winterberg geweest tijdens deze winter en “hallo” wat een verschil. Je kan zelfs op een helling vertrekken.
Tevens is het de eerste keer dat mijn madam ook met de auto durfde rijden als er sneeuw op de weg lag en dat wil al wat zeggen
en over het algemeen vind ik dit verkeerde reacties tov winterbanden.
zonder winterbanden rijdt een mens rustig en traag in sneeuw omdat hij/zij weet dat het glad en gevaarlijk is op de weg.
Met winterbanden denkt een mens dat hij een goeie wegligging/remweg en weet ik wa nog allemaal heeft in sneeuw. het gevolg hierdoor is dat de persoon met winterbanden iets sneller gaat rijden.
Je zegt zelf dat je vrouw met sneeuw en geen winterbanden niet durfde te rijden en met winterbanden wel. je kan zeggen wat je wil, maar de sneeuw blijft even glad.
Als ze het durft met winterbanden, dan kan ze het ook zonderwinterbanden, maar met een rustiger rijstijl.
dit is geen aanval op je vrouw of op jou, maar een algemeen gedacht hoe veel mensen denken over winterbanden.
wat ik wel moet zeggen is dat winterbanden in sneeuw wel beter en veiliger zijn dan zomerbanden/gewone banden. maar een mens mag dan zijn snelheid niet verhogen, anders is het effect weg.
Totaal aantal Berichten: 546
- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
Al 2 winters rijd ik op Fulda Kristall Montero banden, 195/60x15.
Zeer tevreden.
Buurman kan niet wegkomen met z’n Saab.
Ik wel.
Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 290k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…
Saxoke,
Ik heb nergens geschreven dat ik met winterbanden harder ga rijden als met zomerbanden.Dat kan trouwens in Begië ook niet daar hier meer dan de helft rijd met zomerbanden als de weg vol ligt met sneeuw en ijs en dus helemaal niet vooruit geraakt Het is gewoon zo dat als je winterbanden onder je auto hebt je je dan ook veiliger voelt en zeker ook bent met zulke weersomstandigheden.
Is is zeker niet zo dat winterbanden wonderdingen zijn. Dat zeker niet. Je zal je toch moeten aanpassen aan de omstandigheden.
Wat betreft dat mijn vrouw nu wel durft te rijden is dat er met de originele Michelins niet te rijden viel bij echte winterse omstandigheden.
We rijden trouwens veel in Duitsland rond ,winter en zomer, en de wetgeving daar vindt ik wat banden betreft prima.
C4 Picasso 2016 automaat
adrien schreef:Saxoke,
Ik heb nergens geschreven dat ik met winterbanden harder ga rijden als met zomerbanden.Dat kan trouwens in Begië ook niet daar hier meer dan de helft rijd met zomerbanden als de weg vol ligt met sneeuw en ijs en dus helemaal niet vooruit geraakt Het is gewoon zo dat als je winterbanden onder je auto hebt je je dan ook veiliger voelt en zeker ook bent met zulke weersomstandigheden.
Is is zeker niet zo dat winterbanden wonderdingen zijn. Dat zeker niet. Je zal je toch moeten aanpassen aan de omstandigheden.
Wat betreft dat mijn vrouw nu wel durft te rijden is dat er met de originele Michelins niet te rijden viel bij echte winterse omstandigheden.
We rijden trouwens veel in Duitsland rond ,winter en zomer, en de wetgeving daar vindt ik wat banden betreft prima.
mss niet iedereen gaat harder rijden maar de meesten wel.
enkele weken geleden is hier in de buurt een dodelijk ongeluk gebeurd, in de sneeuw, met winterbanden. Oorzaak: onaangepaste snelheid.
Als die persoon geen winterbanden had dan was waarschijnlijk het ongeval niet gebeurd.
ik neem aan dat je onder de Berlingo de Michelin Primacy HP 215/55-16 habt in de zomer?
ik heb die er ook onder liggen, maar ik kan wel zeggen dat die banden een betere wegligging geven op sneeuw dan de originele Michelins van mijn Saxo.
Al bij al heb ik geen slechte ervaringen met de Primacy HP.