Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Het zijn vier groene identieke draden en er staat niets op.
Ze zitten nu met stekkertjes aan elkaar.
Contact aan en alles is stil, met starten gaat de elektrische benzine pomp draaien.
Laat je de sleutel los dan houd de pomp er ook mee op.
Een van die groene draden moet er voor zorgen dat de pomp door blijft draaien. Denk ik…
Als het in Johan zijn boek duidelijk staat..!! Dat zou ook prima zijn…
Rechts Voor zit ook nog een belangrijk relais wat er ook mee te maken heeft…
Wat Citroen Fan bedoelt is het originele chema, daar kan je niet echt veel mee…
Maaaaar morgen ga ik de kabelboom uit de 205 GTI sleutelen…
Mogelijk dat dat een oplossing is. Dit eerst maar bekijken…
Vasagisten bedankt voor het medenken, dit verhaal krijgt een vervolg…
En ook al doet de VISA boliede het niet, dan zetten we er toch vast een nieuwe hemel in…
Wie weet waar het goed voor is…
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Vanmiddag met voldoende gereedschap naar de sloop Peugeot 205 GTI,
deze was al gedeeltelijk ontmanteld.
Bij het verwijderen van een aantal onderdelen onder de motorkap
kwam ik er achter dat dit alles onder de kap er heel anders uitziet,
niets van herkenning.
Nader speurwerk levert op dat dit een 205 ““1.9.”” GTI. is.
Dus helaas snel de motorkap weer gesloten en op zoek naar wel een 1.6 GTI.
En dan hopen dat er wel een juiste kabelboom in zit, die mogelijk bruikbaar is.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Geen kabelboom, maar wat er nog wel in zat was zo’n mooi plat schuifdak.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Het niet goed willen lopen van mijn VISA GTI 115
staat in schril contrast met wat mijn vriend Kees van de Grint
gisteren is overkomen.
Zijn kleine gespeciale auto, bromfiets en kartmuseum is helemaal afgebrand.
Slecht geslapen dat heb ik, als ik me realiseer wat er allemaal verloren is gegaan.
Veel bromfietsen een aantal histo karts en een aantal auto’s.
Enige jaren geleden hebben Kees en Kees samen een Matra F1 1970 MS 120 NO; 2
tot nieuw leven gebracht. Een geweldig restauratieproject dat een half jaar heeft geduurd.
Maar er is ook een zeldzaam en onvervangbaar archief over de hele autosport
en de formule wagens in het bijzonder, verloren gegaan.
Ook hierin heb ik een bijdrage geleverd om te komen tot dit unieke materiaal.
Ik ben een van de weinige die echt weet wat er verloren is gegaan
en krijg het er nog benauwd van.
Hoe is het mogelijk in een tot in de puntjes geordend gebouw.
Deze F1 van de 7 gebouwde stond gelukkig niet meer in het pand.
Het zal je maar overkomen. Verschrikkelijk…
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Het is al weer enige tijd geleden dat ik de kabelboom naar de ECU deels had
doorgeslepen en 4 identieke groene draden over hield die aan elkaar moesten.
Dat lijkt simpel maar is het niet zonder enige info.
Van alle kanten werden de door mij gevraagde onderdelen aangeboden, zodat ik
het probleem het hoofd kon bieden. Kabelbomen, ECU’s en ook de gevraagde
Carburateurs werden aangeboden. Maar het bleef een vreemt zoekplaatje.
Vanaf de eerste minuut kreeg ik veel steun, uit Den Haag van H@nas die ook
in het bezit is van een BX met erin dezelfde techniek als de VISA GTI 1.6.
Ook vanaf garage80 uit Berlikum kreeg ik steun in de vorm van een kabelboom.
Echter H@ns bleef maar doorgaan en stuurde op een gegeven moment geweldige
informatie met nummers en funties en foto en tekeningen van een L Jetronic
instalatie. Toen kregen we der eigenlijk wat zicht op welke draad waar die voor waren.
Ik was het reeds behoorlijk zat en had ook al een compleet spruitstuk met Solex
Carburateurs van een BX Sport opgehaald in Noord Groningen.
Ik was er van overtuigd dat het na aanschaffen van dit spruitstuk bij de
volgende poging het elektronisch goed zou komen, zo gaat dat meestal.
Ook besloot ik niet meer in mijn eentje verder te pielen.
Dat gaat niet lekker met het doormeten van draden.
Heb je dan geen hulp zou je zeggen, nou ja, de drie zonen en 6 kleinzonen
zijn allemaal in het Westen achter gebeleven dus daar heb je niets aan.
Die hebben helemaal niets met de liefhebberij van mij. Ook dat kan je overkomen.
Dus vorige week met iemand hier uit mijn omgeving de boel serieus doorgemeten
en vonden we het probleem. Hij loopt weer zonder dat hij constant op de choke
blijft staan. Het probleem lijkt te zijn opgelost, wat was het nou… je hebt
met 4 draden nog al wat mogelijkheden en die zaten dus niet goed en nu wel.
Het mooi schoongemaakte en gespoten prachtige spruitstuk met rode kelken ligt
nu op de bank tegenover de motorkap van de VISA GTI 115 en vraagt zich af,
dat kan ik zien, of hij ooit een functie onder de motorkap zal krijgen.
Voorlopig effe niet, na zoveel maleur.
Bij deze, allemaal bedankt voor de tips en het meedenken.
De ““RECHTER VOORSTOEL”” komt er eerdaags weer in.
Eigenlijk de aanleiding van dit HELE verhaal.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Nou Kees, die H@ns ging maar door!
Maar goed dat het is opgelost!
Wat was er nou niet goed? toch een kapotte draad?
En dan nog een vraagje:
In je advertentie heb je het over een K-jetronic, maar de BX heeft een L-jetronic. Welke zoek je nou?
De ECU van de BX heeft ook een ander nummer, dus ik denk dat een BX 16TRI ECU het niet of niet goed doet in jouw Visa.
Die 115 Pk Visa is kennelijk ontzettend zeldzaam dus onderdelen zijn schaars. Hamstereeeen!
Misschien kan je ook nog eens kijken bij Peugeot. Deze zag ik op MP:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/peugeot-onderdelen/m750403957-peugeot-205-1-6-gti-blok.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr
En aan de gretige blik van die dubbele Solex te zien wil die wel meedoen!
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ik ben érg blij voor je Kees, Sorry dat ik er laatst in Drunen niet aan toe kwam om je te vragen hoe het met de GTi ging.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Hoi H@ns, Ik heb het over “K” en het moet zijn “L” jetronic, daar werd ik
ook al door Waterman op gewezen. Ik zal dat nu nooit meer vergeten.
Eigenlijk zoek ik nu niets meer, alhoewel### een uitlaatgastester van ‘Gunsons’
staat nog op het lijstje. Weet iemand een occasion…!!
Vanmiddag bij de eerste proefrit sinds maanden kon ik het toch niet laten en
vloog de motor moeiteloos naar de 6.000 toeren. Hij was weer de oude…
De oorzaak was het verkeerd zitten van de draad naar het koelwatercircuit.
Die zat niet goed en bleef hij constant op de choke staan.
Dankzij H@ns zij info konden we hier achter komen.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Nou… heb ik eindelijk ook eens iets positiefs bijgedragen…
Wat doet ie nou ongeveer van 0-100?
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gewicht 865 kg.
400 m. 16.85.
1000 m. 31.80.
en na 1000 m tikt hij de 150 aan.
0-60. 5.30.
0-80. 6.80.
0-100. 9.90.
0-120. 14.00.
0-140. 21.40.
Er staat er nog een in Wassenaar, die wil er van af.
Ja…Ja…ook een 115 pk. Leuk He…
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Ja, inderdaad best leuk!
Moet je er natuurlijk wel bij bedenken dat het hier gaat om een auto van ruim 25 jaar geleden!
Tegenwoordig doet een dieseltje al minder dan 10 sec over de 100 km/h
Ik zal je carburateurfoto’s FF neerzetten:
Vies:
En hoogglans:
Mooi kunstwerk hoor!
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Mooi dat de GTI weer de oude is, heeft al het zoekwerk toch wat op geleverd!
Gas geven maar!
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Dat klopt over die tijden, zelfs mijn Jumpy heeft 320 NM. 140 pk.
en reed daar na een kilometer inderdaad sneller.
Maar de beleving in de VISA is veel leuker.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Kom ik aan met mijn 0-100 in 1 kalenderjaar (34 seconden volgens fabrieksopgave geloof ik)
Zo`n GTi is echt superleuk om mee te rijden, of in mee te rijden, net hoe je het leest
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Ik denk dat als jij een goed bod doet, Maurice, dat ome Kees hem wel aan jou wil verkopen.
Waar wacht je nog op?