Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Visa GTI 115 schreef:Een DS en een Sm dat is geen partij voor de Visa die vlieg je zo voorbij, meer moeite hebben de Axxen en Bxxen sport om de VISA GTI 115 bij te houden.
Dat je een SM niet bijhoud vind ik niet vreemd, maar een DS lijkt me zo snel niet…
Ik zou me meer zorgen maken om een CX Turbo of een XM/Xantia V6, dan om een DS
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Lees die quote nog eens, Arjan
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik ziet wat je bedoeld, maar volgens mij klopt de zin niet helemaal.
Het lijkt me ook niet dat je met accelereren een SM bijhoud, daarom twijfelde ik aan de zin.
Of was het wellicht een automaat?
Een DS kan ik wel begrijpen
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Arjan lees het verhaal nog een keer, een SM ga je op een circuit zo voorbij die zijn voor dit werk veel te zwaar, daar heeft hij last van met optrekken en nog meer met remmen, als hij gaat remmen zit mijn gaspedaal nog op de vloer en heeft hij geen schijn van kans.
Anders is het als we samen de A28 zouden afrijden dan is zijn rechte lijnsnelheid hoger en daar is een SM uiteindelijk ook voor en zal een VISA GTI 115 zich natuurlijk overgeven.
Wel is het leuk dat zo’n SM rijder kwaad wordt bij het zien van de zwarte GTI en zoveel gas gaat geven dat ik denk van als uit mijn uitlaat zoveel blauwe rook zou komen, ik niet echt gelukkig zou zijn.
En van dit spelletje met een CX Turbo en Xantia V6 dat weet ik niet die reden in een andere groep.
Maar een 2 liter CX helemaal kaal gemaakt kon ik wel bijhouden, er voorbij ging niet, dat heb ik ook niet geprobeerd op dat moment zaten we met 2 man in de VISA GTI 115 en dat scheelt in gewicht en ook de mannetjes in de CX waren van het type, wat kan ons die auto schelen. Dus heb ze laten gaan.
De VISA heeft vanmiddag al weer een uitgebreide controle ondergaan en de wielen voor de straat zitten er weer op.
We kunnen dus Zondag zo naar de Visa Grille hier in Drenthe.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja het korte bochten werk is helemaal niks voor de grote Citroën’s, dat doen kleine auto’s van nature nu eenmaal makkelijker.
Ik heb op het circuit ook achter een BX Sport gereden met mijn CX Turbo, hier viel me op dat deze idd vrij snel was. Al kon ik hem wel aardig bijhouden. Laag gewicht en korte versnellingen.
Maar ik weet zeker dat een BX Sport acceleraties naar de 180 km/h gaan verliezen. Dan gaan het hoge koppel van de Turbo en de lange versnellingen in het voordeel spelen
Weet je toevallig wat de 0 - 100 km/h tijd is op papier van de Visa GTi?
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Die bijzondere zin in het verhaal zit ook technisch goed in elkaar, lees hem nog maar eens.
Ook denk je dat een SM sneller op zal trekken..!!
Arjan ik nodig je uit en geef je de gelegenheid om het zelf een keer te proberen.
Het lijkt me geweldig dat meerdere liefhebbers met deze VISA’s GTI 105 of 115 kennis zouden maken.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Mooi verhaal!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De zin klopt idd wel
We zien je wel eens op een meeting met de Visa dan
Mooie Visa!
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Foto’s en Video’s van Citro Racing 2010.
http://www.Citroracing-historique.org
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Citro Racing… Je kan de foto’s en de video beelden bekijken op de
site van…
http://www.Citroracing-historique.org
Dat er niet zo veel materiaal is komt door de wolkbreuk die aan het gebeuren vooraf ging
en menig fotograaf niet op zijn plaats was.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Hee, wie staat daar te gluren op de achtergrond?
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Naast Citroen zijn er ook nog andere leuke auto’s.
Zie de foto’s van Alpine t/m Panhard:
http://www.mijnalbum.nl/Album=OPTE68IN
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Nu weet ik waarom die blauwe 24 met dat open dak al een tijdje niet meer bij mij om de hoek staat!
Mooie foto’s, bedankt!
Citroen!