1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Bekleding van Mike’s vert cali origineel ?
Rayden108
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Gepost: 16 februari 2010 06:15 PM

Hallo allemaal,

Ben inmiddels al weer helemaal hersteld van de Amsterdam Dakar Challenge met de gele submarine (cx).

Meer daarover kunnen jullie binnenkort lezen op onze website.


Maargoed eenmaal thuis gekomen lag er een brief op de mat waarin stond dat de beste dame weer op mag voor een apk. Natuurlijk niet de beste tijd van het jaar om op pad te gaan maarja. Vandaag eens gaan kijken hoe het was met de dame (nadat ze 2 a 3 maanden stil heeft gestaan.

Alle tekens van leven zijn er alleen als ik de sleutel omdraai gebeurt er helemaal niets. Geen klick geen piep geen niets. Overigens gaan de lampjes in het dashboard gewoon branden en doet alle electronica (kachel koplampen enz…) het wel.

Dus tweede accu erbij en nog steeds niets…. Start relais??

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 16 februari 2010 06:41 PM
  [ # 1 ]

Hee Mike, weer terug!
Ja, heel benieuwd naar de avonturen…

Starten: startrelais lijkt he meest waarschijnlijk als je nog prik hebt en ook geen startmotor hoort draaien. Even een tik er op geven?

Profiel  
 
bleudelta
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 19-06-2007

- CX 2200 super c-matic
- CX 2400 IE Prestige Automatic RHD
Gepost: 16 februari 2010 07:37 PM
  [ # 2 ]

Of kijk even de stekkerverbinding in de draad van de startmotor naar het contactslot na (de dunne draad die van de startmo komt dus). Zit in de buurt van de accu een stekkertje in. En dat wordt vies. Had vorige week hetzelfde probleem en zag al vervangende startmotoren danwel andere contactsloten aankomen, maar het was alleen maar corrosie in dat stomme stekkertje. En dan rijd ik er elke dag in, dus het was niet van het stilstaan.

Nu klinkt het alsof ik er veel vanaf weet, maar dat is niet zo hoor. Ik heb deze tip gewoon van het forum, waar het probleem al meerdere keren behandeld werd. Bij deze DANK daarvoor aan alle auteurs!

‘k heb groene vingers!! En sinds kort ook rooie.

Profiel  
 
Rayden108
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Gepost: 16 februari 2010 10:33 PM
  [ # 3 ]

Bedankt voor de snelle reacties.

Ik ga morgen die bekabeling even nalopen hier en daar een tik uitdelen en als dat hem niet wordt dan zal ik even bij Garage timmer langs moeten om een startrelais op de kop te tikken.

Bedankt !

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 februari 2010 11:08 PM
  [ # 4 ]

Het startrelais zit OP de startmotor vast. Dat vervangen betekend dus startmotor uitbouwen. Meestal is de complete startmotor gewoon aan revisie toe Wink

nummertje 3 is dus het “startrelais”.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 16 februari 2010 11:19 PM
  [ # 5 ]

Middeltje om op gang te komen: er hangt een dunne draad over de accu heen, met twee stekkers die in elkaar grijpen. Als je de auto op contact zet en een van die stekkers (even proberen welke) op de pluspool van de accu duwt, slaat de motor waarschijnlijk aan. Die truc heb ik in het verleden herhaaldelijk toegepast. Ooit van Dibert Ketting geleerd.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 februari 2010 11:20 PM
  [ # 6 ]

Dat is een gele draad als het goed is trouwens!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 16 februari 2010 11:30 PM
  [ # 7 ]

Weet ik niet zeker; wel dat er blauwe stekkers aan zitten.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 16 februari 2010 11:52 PM
  [ # 8 ]
waterman schreef:

Het startrelais zit OP de startmotor vast.

ook bij de 2,5 RI ?


en bij mij was het een stom stroomvoerend stekkertje boven de accu (2,4i). opschonen en starten.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 februari 2010 11:53 PM
  [ # 9 ]
cx25gtit2 schreef:
waterman schreef:

Het startrelais zit OP de startmotor vast.

ook bij de 2,5 RI ?

 

Ook bij die. Bij alle Cx’en zelfs. Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 16 februari 2010 11:57 PM
  [ # 10 ]

aha, die heb ik alleen nog niet zelf in mijn handen gehad (en jij wel vaker denk ik), dus wist ik dat niet. weer wat geleerd !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2509
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 17 februari 2010 12:07 AM
  [ # 11 ]

Ik heb zelden een startmotor gezien waar het relais niet op de startmotor zat… Maar dat raakt wellicht wat offtopic.

Profiel  
 
Rayden108
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Gepost: 18 februari 2010 03:22 PM
  [ # 12 ]

Hallo allemaal,

Bedankt voor alle antwoorden. Ik heb haar aan de praat gekregen nadat ik het gele draad direct op de accu hield. Eerst hoorde ik een tik en toen nog een tik, vervolgens het draad weer vast gemaakt en proberen te starten en dat lukte!!

Overigens heb ik een vraag:) Waterman vertelde dat het start relais op de startmotor zelf zit. Nou vroeg ik mij af welk relais er dan naast de accu zit (in mijn geval een groene)? Het is mij namelijk verteld dat als die kapot gaat je auto niets meer doet (dus ook niet starten)?

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 18 februari 2010 03:47 PM
  [ # 13 ]

Het klinkt alsof je het over je injectierelais hebt, maar die is bij mij blauw.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 22 maart 2010 12:21 PM
  [ # 14 ]

Net kwam ik wat tegen op Leboncoin, volgens mij dezelfde bekleding als in de Vert Cali van Rayden:
http://www.leboncoin.fr/vi/102468931.htm?ca=7_s . De foto heb ik ook ergens opgeslagen, maar ja, foto’s en ik op de site, het zal denk ik nooit liefde worden.

Dat zou betekenen, dat er ongegeneerd zwart leer in deze auto zou kunnen. Leontien zei ooit dat niks te vinden in deze auto omdat die nog zo mooi en origineel is. Daar heb ik dus zo mijn twijfels over. Bestudering van het patroon van de stoelbekleding en de blauwe deurpanelen doen mij vermoeden, dat er in de Vert Cali ooit een setje serie 2 bekleding is gezet, ongetwijfeld nadat de oorspronkelijke stof gaar was geworden. Nou alleen effe checken of Vert Cali leverbaar was met zwart leer en dan op zoek ! Wat zou dat een mooie combi zijn !

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 22 maart 2010 12:35 PM
  [ # 15 ]

De bekleding is hetzelfde, maar het model van de stoelen verschilt. In de Vert Cali zitten echte serie 1 stoelen, met de bekleding die bij dit type hoort (RI, basismodel). In die rare CX die je laat zien ( Wink)  zitten gewoon serie 2 stoelen.

Als ik Rayden was, zou ik serie 1 blauw velours of blauw rib erin zetten, maar ja, da’s dan idd niet origineel meer. Vert Cali in combinatie met een bruin interieur is ook erg mooi.

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook