Ik heb juist hetzelfde gehad,mijn XM trok ook naar links.
Dat kwam omdat er één band meer kaal was dan de ander.
De hydrovering duwd de wagen ophoog waterpas en doordat een van de banden dus
in hoogte scheeld tegenover de ander op dezelfde as omdat hij kaalder is trekt
de wagen naar links.
Je zou kunnen zeggen dat de hydrovering eigenlijk de wagen wegtrekt doordat je banden
niet gelijke hoogte hebben.
Ik legede 4 nieuwe en probleem was weg.
http://www.mijnXM.net
Dag Windstein.
Beste schuiver met je XM. Veel schade?
Ook leuk die gebruiksaanwijzing van de XM digitaal.
Wat de banden betreft had ik geen zichtbaar “ongelijke” banden. Maar goed ik zal kijken wat de toekomst brengt. Hij stuurt nu weer perfect na dat ik de achterbanden naar voren heb gebracht.
Vrgr. Jurrien
Wat een comfort.
XM 2.0 I 1998 groen
Dank u jur 55 voor je antwoord.
Doordat je de banden verwisseld hebt heb je je probleem verplaatst.
Inderdaad zal hij nu recht rijden maar…je hydro zal nu op de andere kant niet recht staan.
Dit voel jij niet meer maar je dame wel.
Aangeraden is dat je deze andere kant dus gelijk maakt.
Sorry maar dat zullen nieuwe banden zijn denk ik.
Denk dat het niet veel met je “hydro"te maken heeft hoor .
Die stabiliseert die paar mm. wel weg zonder dat je dat merkt .
Zelfs een lekke band merk je nauwelijks.
Denk meer dat het in het loopvlak zit waardoor `ie niet spoort.
Groet,
Dirk
XM TCT Ambiance`94
dat denk ik ook. maar DE hamvraag,.... hoe komt dat opeens. een schuinloopvlak heeft een oorzaak. hetverplaatsen van banden is niet meer dan symptoom bestrijding. Ergens is iets mis.
Jur heeft het niet over een scheef afgesleten band ,
wel over scheef trekken van de XM.
XM TCT Ambiance`94