Toevoeging HDI motor?
Marcel174
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 152
Geregistreerd: 15-11-2009

- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 HDI 110
Gepost: 22 februari 2010 08:32 PM

Hallo,

Ik heb even een vraag.
Heb een C4 Coupe HDI met 110pk.

Nu geeft de dealer aan dat als deze een beurt moet hebben dat er ergens een tankje zit waar een een of andere toevoeging in moet ivm roetfilter.
Zegt jullie dat iets en zo ja waar zit dat dan ergens.

Ik wil nl voor onderhoud naar mijn eigen garage aangezien ik daar zeer te spreken ben over de service.
Echter is dat geen officiele dealer.

Of ben ik verplicht om echt naar de dealer te gaan voor onderhoud hierdoor??

Gr Marcel

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 22 februari 2010 08:49 PM
  [ # 1 ]

onderhoud, kan door de universeel dealer, maar het reseten van de adaptief teller en een daarna verplichte regeneratie van het FAP filter kan alleen de dealer…

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
_Razkin_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 577
Geregistreerd: 30-03-2005

Gepost: 22 februari 2010 08:55 PM
  [ # 2 ]

Verplichte regeneratie?? Dat zou ik dus nooit accepteren, +/- 15min +/-4200 rpm stationair draaien bye
Wij(Volvo) doen dit enkel als er problemen zijn. Raar om te lezen dat dit Citroen standaard wordt gedaan…

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 22 februari 2010 08:59 PM
  [ # 3 ]

Het gaat hier dus om het bijvullen van Eolys en dat klopt Marcel174. Dat moet om de zoveel km gebeuren.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682
Geregistreerd: 22-12-2006

Gepost: 22 februari 2010 09:39 PM
  [ # 4 ]
_Razkin_ schreef:

Verplichte regeneratie?? Dat zou ik dus nooit accepteren, +/- 15min +/-4200 rpm stationair draaien bye
Wij(Volvo) doen dit enkel als er problemen zijn. Raar om te lezen dat dit Citroen standaard wordt gedaan…

Je kan een paar uur 4200 tpm draaien maar daar gaat ie echt niet van regenereren! Bij Volvo kan dit een methode zijn, maat bij PSA werkt dit niet. Volvo heeft waarschijnlijk ook een ander roetfilter of inspuitsysteem gemonteerd. Het lijkt mij ook niet verstandig om een auto bij stilstand te regenereren, de temperatuur van de uitlaat wordt dan zo hoog dat er risico is op het smelten van plastic in de buurt van de uitlaat.

Regeneratie via de testkast kan echter ook al een tijd niet meer. Het resetten van de tellers ed moet nog wel gebeuren. Het regenereren gebeurt gewoon tijdens het rijden, daar merk je niets van.

Ik denk echter dat een universele testkast ook het resetten kan uitvoeren, zeker de betere Bosch testkasten moet dit mogelijk zijn. Vraag dit gewoon bij je eigen garage, anders kan je altijd nog voor het resetten naar de dealer gaan.

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 22 februari 2010 09:46 PM
  [ # 5 ]

Volgens mij staat er wel een optie van geforceerd regenereren. (leuk woord als je dyslectisch bent Razz )

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
_Razkin_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 577
Geregistreerd: 30-03-2005

Gepost: 22 februari 2010 09:55 PM
  [ # 6 ]

Volvo heeft geen ander type roetfilter of andere inspuiting. Het is idd een geforceerde regeneratie dmv de testkast. Ik ging er dan ook van uit dat citroenmonteurtje deze handeling bedoeld. Het lijkt me immers onlogisch dat men dmv een flinke proefrit het roetfilter laat regeneren.

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 22 februari 2010 10:17 PM
  [ # 7 ]

yup regenereren met de testkast bedoelde ik.

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
cravisser
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 05-11-2009

Gepost: 05 maart 2012 10:32 AM
  [ # 8 ]

Beste Citroen monteur

Ik heb de volgende vraag aan u.
Mijn c4 heeft een nieuwe koppakking die lekte naar buiten toe aan de distributie zijde.Mijn c4 heeft pas 78000 op de klok wel snel dan.

Wat opviel was ook dat de digitale motortemp.soms van drie blokjes naar een blokje ging ,we gingen ervan uit dat dat verholpen was als ook de koppakking vernieuwd was.

Ik had de sensor al gedaan is dit naar uw mening een electronisch verhaal
computer reset mischien.of de termostaat vervangen?

Ik hoop dat u het mischien weet

Profiel  
 
Gepost: 05 maart 2012 11:37 AM
  [ # 9 ]

Gebruiker Citroenmonteurtje is al geruime tijd niet meer actief op dit forum. Misschien dat iemand anders het wel weet.

Profiel  
 
knight-rider
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Gepost: 19 maart 2012 11:48 PM
  [ # 10 ]

Die vloeistof om te regenereren moet toch niet bij ieder onderhoud bijgevuld worden?
Dat was toch maar om de 100.000 km (of iets in die buurt) dacht ik???

Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook