Okee dit gaat goed komen denk ik.
De frictieplaat zit wel correct geplaatst neem ik aan ??
Als die achterstevoren zit loopt het diafragma niet vrij.
En dan doet ie et nie…
Jan.D
( repelsteeltje schreef:
Je schrijft dat er een andere frictieplaat in geplaatst is. Hoort deze bij je drukgroep? Plaat voor diafragma verschilt met plaat voor vingerdrukgroep. Door verschil in dikte kan het zijn dat hij niet goed vrij kan komen.
En natuurlijk credits aan Repelsteeltje die als eerste gelijk kreeg! )
Het gaat me niet om het gelijk te krijgen, het gaat me om de juiste informatie. Ik ben ook door schade en schande wijzer geworden, maar wist uiteindelijk veelal goede contacten te raadplegen. En ja, ik geef niet zomaar op, ik ben een bijter. Dat ding moet weer veilig de weg op. Geen gekloot met halfwerkende rotzooi. Onder het rijden wil ik niet afgeleid worden, ik doe geen consessies aan de techniek.
Voor wat betreft de boomerang: er zijn drie verschillende in omloop.
Van de standaard geleverde hoort de langste bij de diafragma-, de kortste bij de vingerdrukgroep.
Er zijn ook verschillende koppelingsabels geleverd, die van diafragma en vinger hebben een andere lengte. Bovendien moet je rekening houden met rek op de kabel, wat ook weer verschillende lengtes kan geven.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
precies. Door een korte wordt de overbrenging anders en zwaarder wat er voor zorgt dat het lager veel dieper de bakl uitkomt. Dat kan helpen met ontkoppelen.
VWB vliegwiel had de diagfragma m.i. een milimeter verschil tussen aagrijpvlak en de buitenrand.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Goed vliegwiel opgemeten:
pasvlak drukgroep ligt 0,3 mm dieper dan pasvlak koppelingsplaat.
Bij jou zijn ze gelijk gemaakt bij slijpen, dus dat zal maken dat de koppeling beter vrij komt, maar eerder gaat slippen.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als dat vlakken niet was gebeurd was de dikkere plaat helemaal een probleem geweest. Ik denk ook dat de oude drukgroep veer waarschijnlijk moe was.
Dat is niet omknakte zoals de bekende KlikKlak kikkers doen:
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Zo.
Even buiten dat de auto nog niet gereden heeft (dat komt binnenkort, want nu moet ze de brug eigenlijk even op om de rijhoogtes goed te zetten) is de koppeling nu wél in orde. Op het gevaar van een jinx af ga ik gewoon stellen dat de ban nu toch echt gebroken lijkt.
Omdat alles er verder weer op & aan zit meteen maar even doorgepakt, en dus staat ze voor het eerst sinds begin oktober weer op eigen wielen!
Verder hebben we het hydraulisch systeem eens even ontlucht en daarna de pompinterval getimed om te zien of dat met gereviseerde veercilinders ook een beetje verbeterd was. Verdomd, de pompinterval is er wat langer van geworden. Waar ik eerst een seconde of 15 noteerde, is dat nu 265 seconden (volgens mijn imitatie-Panerai, die ongeveer anderhalve minuut in de week verliest). Ik denk wel dat ik daar tevreden over mag zijn.
Als volgende actie moet de rijhoogte voor nog even goed gezet worden. Het staat nu, na even tehebben gespiekt bij een andere DS, optisch afgesteld op rechts 275mm onder de kriksteun en links 270mm, met dien verstande dat de linker band een millimeter of wat profiel minder heeft. Het zal dus nooit heel veel meer schelen.
Dan kunnen we, zoals het er nu uitziet, het vooreind eindelijk afwerken en dan het dashboard eruit gaan vissen om de kabelboom te gaan vervangen.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Je bent een bikkel!!!!
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Lekker Derk!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ik zal het lijstje even weer aanvullen. Sinds afgelopen maart zijn er immers hier & daar wel wat dingetjes aan de DS gedaan…
Penny Lane schreef:
- Bedrading achteruitrijlampen aangesloten
- Achteruitrijlampen geplaatst & bedrading achterlichten hersteld
- Contactpunten gesteld
- Contactpunten vervangen & opnieuw gesteld
- Condensator vervangen (maar ik wil nog wel echt een nieuwe)
- Vervroeging gesmeerd (op hoop van zegen)
- Verdeler vervangen (Marchal cassette)
- Contactpunten weer vervangen
- Condensator weer vervangen
- Bougies vervangen
- Leidingensysteem benzine vervangen
- Aansluitmof vulpijp vervangen
- Kachelkraan gerepareerd
- Kachel vervangen (3x, hopelijk hoeft nu alleen de isolatie nog)
- Spanningsregelaar vervangen (maar dat was omdat ik geen zin had om de andere af te regelen terwijl er een hele stapel van die dingen ligt)
- Dynamo vervangen
- Koelsysteem gespoeld
- Nog meer rommel uit de koeling van de cilinderkop gepeuterd
- Koelsysteem blok/kop nog eens gespoeld
- Koelsysteem blok/kop nog eens gespoeld
- Radiateur vervangen (2x)
- Expansietank (3x) + slangen geplaatst
- Koelwaterbocht onder dynamo vervangen
- Motorblok vervangen
- Vliegwiel gevlakt (Citrest)
- Vliegwiel & drukgroep samen gebalanceerd
- Frictieplaat vervangen (x2)
- Drukgroep vervangen
- Versnellingsbak vervangen
- Traverserubbers vervangen
- Carburateur vervangen
- Diverse koelwaterslangen vervangen
- Hogedrukregelaar vervangen
- Leiding HD-pomp -> drukregelaar vervangen (2x)
- Compressor van de luchthoorn vervangen
- Stengeltje van de richtingaanwijzers gerepareerd
- Rugleuning van de achterbank vervangen
- Ruggen van de voorstoelen vervangen door Pallas-spul (+ asbakken)
- Bovenste Pallas-lijsten gemonteerd
- Schuim onder de vloerbedekking geknutseld
- Geschuimde hoedenplankbekleding gemaakt
- Gele koplampen geplaatst
- Linker lampje van de binnenverlichting vervangen
- Rubber propjes van het tankklepje vervangen/geplaatst (zijn dezelfde als van de 2CV motorkap…)
- rubber stripjes in tankklepje geplaatst
- Achterspatborden afgesteld
- Onderplaat met remkoeling gemonteerd
- Rubber busjes in de steun van het luchtfilter vervangen
- Starterkabel vervangen
- Startmotor geserviced (Citrest)
- Massakabel motor vervangen
- Massaklem vervangen door geschakelde versie
- Koppelingskabel vervangen
- Gaffel koppelingsbediening + lagertje vervangen (2x)
- Schakelstang + busjes vervangen
- Versnellingskabel afgesteld
- LPG hoofdrelais vervangen
- Verdamper tussentijds ontstopt
- Slangenloop verdamper veranderd wegens netjes en handig
- Slangenboel verdamper vernieuwd (Citrest)
- Verdamper afgesteld (Citrest)
- Kleppen gesteld (Citrest)
- Aandrijfashoezen rechts vervangen (Citrest)
- Verdeelkap vervangen (Citrest)
- Bougiekabels vervangen (Citrest)
- Motorsteunen vervangen (Citrest)
- Rechter motorsteun opnieuw vervangen
- Benzinepomp vervangen (Citrest)
- Remaccubol vervangen
- Veerbollen vóór vervangen
- Lagerblok rechts vervangen (Jan.D)
- Fuseekogels links + rechts vervangen (Citrest)
- Hulpstuurhuis links vervangen
- Draagarmblok links vervangen
- Ophangpunten draagarmblokken gelast (Citrest)
- Aandrijfas rechts vervangen (Jan.D)
- Aandrijfas links vervangen
- Remschijven afgedraaid
- Diabolorubbers vervangen
- Leidinkje op rechter remklauw vervangen
- En nog allerhande kleine dingetjes zoals klemmetjes, stripjes, kabeltjes verleggen, stekkertjes vervangen etc. etc.
Eén ding: als je OCD hebt, koop dan geen DS die nog niet helemaal af is
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Eindbaas!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Nou, ik heb anders ook heel wat eindbazerij ingeleend bij folke048
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Er zijn veel mensen die vol goede moed aan de restauratie van een auto beginnen en dat eindigt dan in een zeil met een apparaat er onder dat eens reed, maar wat nooit meer gaat lukken en na vele jaren wordt het spul dan maar verkocht.
Derk behoort zeer duidelijk niet tot die catagorie, waarvoor een diepe buiging en veel respect.
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik lees al even mee hier, respect voor jouw doorzettingsvermogen!
Penny Lane schreef:optisch afgesteld op rechts 275mm onder de kriksteun en links 270mm
Natuurlijk weet je dit al, maar het verschil in wagenhoogte LV en RV is te compenseren met het verdraaien van de verbindingsbus in de stabilisatorstang, die heeft linkse en rechtse draad.
Mijn DS 23 Break hing voor eerst hartstikke scheef, maar met enig stelwerk keurig waterpas gekregen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Plus 1
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Eigenlijk zou ik ‘r pas waterpas moeten stellen als er nieuwe banden onder zitten. De XVS-P’s die er nu op liggen zijn natuurlijk vreselijk mooi met die beschermrand in de wang, maar ze dertig jaar oud of zo en ze zijn links en rechts heel erg verschillend kaal. Ook weet ik niet of de bandenspanning links en rechts wel gelijk is. Dan kun je er bij de laatste millimeters niks meer van op aan als je tussen de vloer en de kriksteunen meet. De stelmofjes staan links & rechts netjes volgens WPHB gesteld, maar uiteraard wordt dat op basis van de auto zelf netjes fijn afgeregeld.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!