Totaal aantal Berichten: 11792
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Goed. De HD-pomp is dus gewoon wél zo lek als een mandje. Alsnog eruit dus met dat ding en kijken wat ik er zo gauw weer in krijg. Verder zijn beide achterportieren rijp voor de ijzerbult. Er zitten nieuwe onderbakken en -huiden op, maar de bovenkant is Emmenthaler. Weg d’r mee, opnieuw beginnen met andere. Vervelend is dat me dat een complete set sierbeslag gaat kosten, maar ‘n kleinigheidje houd je altijd. En verder heeft de auto zoveel werkplaatsstof gevangen dat ik ‘r niet meer schoon krijg. Ik heb d’r net twee keer uitgebreid gewassen, maar het hele ding voelt aan als waterproof 1200 Je kunt de lak zo niet eens fatsoenlijk droog wrijven dus het hele gebeuren ziet er precies net zo vlekkerig uit als voordat ik ging wassen. Dat gaat denk ik een rondje professioneel kleien, polijsten, waxen en hopen worden. ‘s Zien of er hier in de buurt iemand zit die dat klusje kan klaren.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Meestal is 1 nieuw lager(direct achter de poelie) met bijbehorende afdichting voldoende om weer veeeel kilometers plezier van de pomp te hebben.
Totaal aantal Berichten: 11792
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Penny Lane schreef:Verder zijn beide achterportieren rijp voor de ijzerbult. Er zitten nieuwe onderbakken en -huiden op, maar de bovenkant is Emmenthaler. Weg d’r mee, opnieuw beginnen met andere.
Ho effe, dan krijg ik de boel nooit meer netjes aansluitend. Goed, dan maar weer uitstukken. Die hoekjes zijn ook wel te leveren.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Pomp inruilen bij een specialist (Chyparse of Citrotech of zo)?
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 11792
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Dat met die pomp irriteert me behoorlijk, maar het is wat het is. Er komt gewoon een gereviseerde op en dan zie ik ‘t daarna wel verder. Dat zal ook wel de laatste keer niet zijn dat er iets gaat lekken. Dat m’n achterdeuren brak zijn vind ik veel beroerder eigenlijk. Het is inmiddels een handgebouwde auto, dus elke andere deur is precies verkeerd. Nou ja. Nog één keer uit elkaar slijpen en opnieuw dicht lassen en dan moet het eerst maar even goed zijn.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ha!
Herkenbaar.
We zijn niet allemaal in staat tot de restauratieporno à la Project Idylle.
Weinig dingen in het leven blijken zo dubbel als het bezit van een DS.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
De pompen van Citrotech hebben een goede reputatie. Ik heb op mijn langeslag DS indertijd wel een CX pomp gemonteerd, maar het pas maken daarvan had nogal wat voeten in de aarde. Ik geloof dat het op de latere DS’en veel meer plug & play is.
Totaal aantal Berichten: 11792
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
JanSr schreef:Weinig dingen in het leven blijken zo dubbel als het bezit van een DS.
Tja. Soms zakt de moed je danig in de schoenen. Met als voordeel dat je weet waar je het dan moet zoeken. Dat dan weer wel…
Volgend najaar moet ik Snieklaas maar ‘s vragen om wat extra moed in m’n schoenen te laten zakken.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Die emotie (het bezit van een DS is zo dubbel, ofwel vierdubbel als je er 2 hebt) herken ik. Dank om mij aan de ‘restauratieporno’ te herinneren Jan! Dat geeft mij weer moed. Na weken draagarmen ontvetten, stralen. Lagers schoonpulken, kaf van koren scheiden, de zoveelste plundering van de spaartegoeden etc.. Zelfs de revisie van een set draagamrstellen kost veel geld en tijd, ook al is het goedkoper dan een kant en klaar set van bijv Citrotech.
Daar heb ik 2 jaar geleden ook een gereviseerde pomp voor mijn rijdende godin gekocht. Kost een lieve duit maar hij werkt perfect. Veel stiller dan de vorige en veel sneller. En oja: lekvrij…
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Penny Lane schreef:Het clignoteurrelais vervangen door een type dat met 21 watt lampen overweg kan is vrij makkelijk. Het latere ronde driepolige relais van Cartier, dat o.a. ook in de 2CV werd gebruikt, is daar op zich gewoon geschikt voor als je die tweepolig aansluit: het pootje voor het controlelampje hoef je niet te gebruiken.
Derk
Beter nog pak je een relais uit een cx of bx. Heeft 4 pootjes: 1 extra die op massa moet. Kan overweg met 4x21w plus aanhanger.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 11792
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Alleen is ‘plus aanhanger’ geen issue, want er zit geen trekhaak onder
Over het gemak van revisiepompen weiger ik het hier overigens nog te hebben. Daar komt bij mij namelijk, uiteraard en geheel vanzelfsprekend, geen bal van terecht.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11792
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Met een andere pomp geen lekkages meer. Auto doet ‘t gewoon… De motor is druk doende een erg fijne machine te worden. Goed wakker, lekker veel koppel, trekt mooi lineair, loopt prachtig regelmatig en is, voor begrippen van een DS-blok, rustig/stil. Vandaag een lange middag onderweg geweest met een DS die gewoon zonder gedoe plezierig in de omgang bleek en die gewoon degelijk aanvoelt. Dat is toch wel erg lekker.
Volgens mij is de kans best wel redelijk dat dit malle ouwe ding een heel aangenaam oud ding wordt nu Als ‘t weer nog een dag of wat leuk blijft kom ik komende week denk ik aan de post-delivery controle (1000 km) beurt toe.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11792
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Nog een iets netter totaaltje voor H@ns
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 10382
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Stijlvol!!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Sodeknetters wat een schoonheid!