Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Op marktplaats staat een zeer charmante Visa Décapotable. Toen ik hem zag staan moest ik meteen aan mijn eerste wagen denken (een visa 11re) en hoe ontzettend leuk die reed. Een cabrio is natuurlijk helemaal een geinige verschijning.
Deze op marktplaats is een origineel nederlandse wagen. zie http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/314386689-zeldzaam-citroen-visa-cabriolet-van-eerste-eigenaar.html.
Weet iemand hier iets van de historie van deze wagen? Ik heb contact gehad met de aanbieder maar hij wil of kan bijzonder weinig vertellen over de auto behalve dat er laswerk aan de bodem zit en dat hij een onderhoudsbeurt kan gebruiken. ik ben dan ook bang dat ik zonder restauratie/herstel ervaring hier niet een leuke rijdende auto van kan maken zonder dat ik er op leeg loop.
Wat zijn eigenlijk de belangrijkste aandachtspunten bij een visa (met name de cabrio) wanneer je een van plan bent te kopen.
Graag hoor ik jullie mening.
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Dat is weer wat anders dan een eend. Wel erg leuk natuurlijk. Als er wat gelast moet worden is dat het probleem niet. Johan kan lassen en een collega van mij kan ook wel lassen. Sterker nog ze is de eerste vrouw die een lasdiploma haalde op de LTS. Dus er is soswieso wel iemand die je daarmee helpen wil. Ook een onderhoudsbeurt is wel te fixen en kunnen we zelf ook wel doen.
Belangrijk bij een cabrio is natuurlijk de kap. Deze moet niet te rot zijn. Verder natuurlijk de standaart visa punten en dat is hoofdzakelijk roest. Technisch onderhoud is niet al te moeilijk.
Hij staat hier in de buurt ook nog en hij heeft de onderhoudshistorie volgens de advertentie. Gek dat hij er dan niks over kan zeggen.
APK is verlopen per september 2009 en hij zegt dat hij hem heeft gekocht van de eerste eigenaar. Hij heeft hem vanaf 09 januari dit jaar op zijn naam. Kan natuurlijk maar waarom heeft hij hem gekocht en wil hem nu weer kwijt.
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Dat las werk is inderdaad misschien niet zo erg maar als de dragende delen rot zijn blijf je lassen tot er niets meer over is ook aan de rest aan te bakken. Hij laat er niet veel over los of weet het echt niet.
Tsja waarom hij hem alweer weg doet is inderdaad een beetje gek. Hij zegr dat hiij hem voor zijn dochter(s) gekocht maar die vonden het niets. Tsja dat kan natuurlijk.
Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Zo op het oog lijkt het nog een aardig karretje. Lijkt mij wel ontzettend stoer om er bij te hebben. Misschien toch maar eens kijken of we binnenkort niet eens tijd hebbn om te gaan kijken…
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Een oriëntatietopic mag altijd!
[offtopic gewist, een report doen is prima, het bestaansrecht van een topic binnen het topic bespreken niet]
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Wat overigens geen reden is om de auto niet te kopen is wel het interieur (beetje gekke zinsopbouw lees ik nu, maar och). Een goed visa interieur is vrijwel onvindbaar of je moet in FR actief gaan zoeken en dan heb ik het nog niet eens over een interieur in de juiste kleur
Maareuh, mijn handen hebben ook even gejeukt toen ik deze wagen te koop zag staan…..... Zo’n visa cabrio (tegen zo’n prijs) heeft toch een bepaalde aantrekkingskracht volgens mij
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Deze bruine decapotable is samen met een rode decapotable verkocht. De bruine had heel veel gecamoufleerde slechte plekken. De rode had enkele dagen later een nieuwe APK . De bruine heeft nadien enige tijd bij een citroën specialist in het noorden van Nederland gestaan.
Indertijd zijn er in Nederland maar een tiental bruine Decapotables geleverd.
Ik heb de geschiedenis van deze bruine 1e eigenaar auto gevolgd omdat ik zelf ook zo’n origineel NL bruine heb.
De mijne staat ook te koop Hier op dit forum : Luxe eendgevoel in Visa Decapotable
Advertentie is op 06-02-2010 geplaatst. Mijn vraagprijs is hoger , er is in het geheel geen laswerk aan mijn exemplaar en bovendien is er veel werk en geld in geinvesteerd om haar weer in rijdende staat terug te brengen. Mijn exemplaar wordt begin Maart 2010 belastingvrij
Is die specialist dan HdeM te H.?
Citroënloos
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Dan is dat vast dezelfde als waar die rode vandaan kwam, die ook te koop staat/stond op de citromarkt alhier? Die heb ik een half jaartje terug nog in het echt gezien toen ze nog in een parkeergarage stonden in het midden des lands. Er zat inderdaad een hele hoop papierwerk bij. Wat ik gezien heb was dat de dorpels erg slecht waren maar dat het plaatwerk er nog goed uitzag. Mijn aandacht ging echter uit naar de rode.
Het schijnt dat de auto na een restauratie slecht tegen roest is behandeld en dat daardoor de bodem en de dorpels zijn verrot…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
En ik ben de eigenaar van de Rode ,en heb de bruine dus ook zien staan.
Hij ziet er van buiten gewoon netjes uit en heeft inderdaad alle papieren erbij .Heb er nog even aan gedacht er toen ook op te bieden en er van twee , een te maken (had ik het maar gedaan ,zie onder) Wat ik wel vreemd vind is dat er nu al drie eigenaren roepen dat ze hem van eerste eigenaar hebben gekocht.
Maar ik denk wel dat als je hier wat geld en tijd in stopt een mooi zeldzaam Cabriootje hebt.
Nog even over de rode ,deze ziet er minder mooi uit als de bruine ,maar rijdt nu al een paar maandjes als een tierrelier (was da eigenlijk?) en nu afgelopen weekend is me de carburateur aan de zijkant gaan lekken , weet iemand of dat vaker voorkomt,hoe kan ik dat verhelpen en/of heeft er iemand een carburateur liggen? want we kunnen het rijden met dit autootje niet missen , snik snik
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Allen dank voor de reacties.
Het deze visa heeft inderdaad een behoorlijke aantrekkingskracht. Fantastisch zo’n typische jaren 70/80 auto en dan ook nog met zo’n bijzondere kleur. Na het lezen van de reacties hier zie ben ik toch een beetje huiverig over de vermelde (gecomoufleerde) roest. Dat het geen geheel perfecte wagen is maakt me niet uit maar ik zoek wel een wagen waarvan je zonder grootschalige restauratie leuk een tijdje mee kan toeren. Ik weet niet of deze daar geschikt voor is.
@midfriesland; bedoel je dat deze aangeboden bruine decapotable al eens gerestaureerd is en dat daarbij slecht tegen roest is behandeld en daardoor (danig?)verrot is?
@25 trd voor een gehavend interieur zal ik hem zeker niet laten staan. Een paar stoelhoezen (geen fan van overigens) kunnen tijdelijk een hoop goed doen.
Moet er nog maar eens over denken…
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Na veel (heel veel) twijfel heb ik besloten de visa toch niet te kopen. Ik ben bang dat het laswerk, gelet op de opmerking van Midfrieland, meer tijd en geld gaat kosten dan ik op dit moment kan spenderen. Ik hoop echt dat iemand anders van het forum er wel iets in ziet want zo’n wagen verdient het wel om nog tijden op ‘s lands wegen te blijven rijden.
Ik heb met de verkoper een paar keer gemail en hij wilde zakken tot €700,-. Hopelijk er hier iemand die hem overneemt!
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos
Mocht je nog een goeie visa zoeken… zie onderaan de site http://www.doro.nl/doro/nl/citroen_nl.html
Al zal hij wel boven de €700,- zitten
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Thanks voor de tip maar ik ben niet echt op zoek naar een visa. Soms kom je iets leuks tegen op marktplaats en wordt je erg enthousiast. Maar mijn collega zegt altijd wat niets kost kan ook niets zijn. Toch hoop je af en toe op een buiten kansje. wie weet kom ik er nog eens een tegen (zo’n buitenkansje) en past het in mijn budget.
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Zo slecht ziet het ding er niet uit, zeker niet voor dat geld. Luister maar niet teveel naar die collega van je. Niet alle waar is naar zijn geld. Veel auto’s zijn veel te duur, en andere auto’s zijn weer belachelijk goedkoop.
Een visa zonder laswerk vind je nergens meer (of je moet Visa GTI 115 heten, grinnik).