7 van de 11
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
wtr’s 19TRS break
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 16 maart 2010 11:29 PM
  [ # 91 ]

Ik vind de zwarte tint op de A,B,C stijlen mooier dan in de kleur van de auto.. Het kijkt dan zo massief

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 17 maart 2010 12:01 AM
  [ # 92 ]

Wij hadden een witte thuis Wouter. Een 1.9 TRi automaat. Eind jaren op loodvrij rijden in F. was nog een hele belevenis. We hebben de kat er 1 vakantie onderuit laten halen voor de zekerheid.

Maar dat terzijde. Een break in het wit is erg mooi.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 17 maart 2010 11:59 PM
  [ # 93 ]

Een witte kat heb je al toch? Nu dan nog een witte brek.

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 18 maart 2010 12:25 AM
  [ # 94 ]

dat zou dan maar moeten gebeuren niet?

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 18 maart 2010 12:40 AM
  [ # 95 ]

ja wellicht.

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 18 maart 2010 12:46 AM
  [ # 96 ]

whistle

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 30 mei 2010 11:21 PM
  [ # 97 ]

Allez, ik heb eens wat te vragen. Sinds net loopt ie niet meer stationair. Gas los betekend meteen zakken toeren en afslaan. Dit natuurlijk als de bak ontkoppeld is. Lage toeren rijdend betekend horten en stoten.
Ik heb nu de verdeler en kap even schoongemaakt en de carb flink met remmenreiniger volgespoten. Dat hielp niet. Toen heb ik de 2 sproeiers vervangen door die van de oude GT carb (na ze eerst schoongemaakt te hebben. Ook het benzinefilter er even tussenuit gehaald. Dat leek te helpen maar helaas.
De carb was wel nogal zwart van binnen.
Ook loopt ie niet mooi regelmatig als ik hem op toeren hou.

Zoek ik goed in de carb? of zou het ook ontsteking/bougies ed kunnen wezen?

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 30 mei 2010 11:41 PM
  [ # 98 ]

Dit probleem had ik ook weleens met mijn oude GT (nu Hilko’s project). Ik dacht dat het toen aan de automatsche chocke lag, maar later bleek dat het aan de carb lag. Ik denk dat Hilko hier meer van weet dan ik.

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 30 mei 2010 11:47 PM
  [ # 99 ]

Carb is meest voor de hand liggend, aangezien die bij de 1900 vaker voor problemen zorgt.
Misschien in combinatie met de bougies, zitten die er al lang in????

Indien het de carb is, probeer er een handchoke op te zetten, werkt prima (ik heb dat toen der tijd op men gt gedaan, die nu van alex is).

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 30 mei 2010 11:51 PM
  [ # 100 ]

Stationairsproeier verstopt? Ik weet niet of dat 1 van de 2 sproeiers is die je gewisseld hebt, ik dacht dat dat nog een andere was, maar dat weet ik niet zeker. Heeft het enig effect als je de stationairschroef indraait (hoewel ik niet meteen daarmee zou gaan klooien)?

Anders ff omruilen met de GT-carb om carb uit te sluiten? Wel opletten dan dat je de onderste pakkingen niet beschadigd.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 30 mei 2010 11:57 PM
  [ # 101 ]

Ik ben bang dat die andere 19 TRS (als het er al eentje is) hier niet optijd gaat zijn… Mocht dat anders uitpakken, dan neem ik dat ding gewoon mee.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 31 mei 2010 12:38 AM
  [ # 102 ]
CitZX1.8iFurio schreef:

Dit probleem had ik ook weleens met mijn oude GT (nu Hilko’s project). Ik dacht dat het toen aan de automatsche chocke lag, maar later bleek dat het aan de carb lag. Ik denk dat Hilko hier meer van weet dan ik.

Bij mijn GT is het probleem een versleten carb, maar daar loopt ie wel stationair mee. Al is het dan rommelig en op 3 poten.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 31 mei 2010 03:46 PM
  [ # 103 ]

Thanks allen.
Iig heb ik nu in de pocket een nieuw luchtfilter, nieuwe rotor en verdeler, nieuwe bougies en nieuwe kabels zijn er morgen.
Vanavond eea monteren.
Ondertussen ben ik de oude GT carb (die het prima deed alleen ook niet meer stationair wilde) aan het openmaken om eens goed schoon te maken dan kan ik die er eens opzetten en kijken wat ie doet.
Morgen dan naar Loon op Zand voor een date met de lagerpers.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 31 mei 2010 11:03 PM
  [ # 104 ]

hmz, nieuwe kaarsen, verdeler en rotor maakt niet veel uit. Wel curieus dat er geen verschil is tussen met of zonder draad aan de electroklep. Hele unit vervangen maakte ook niets uit. het ding klikt wel.
Luchtfilter was al nieuw.
Morgen nog nieuwe bougiekabels er op en anders die carb onder het mes.

Stationairsproeier (is dat die korte dikke?) er uit gehad.
De oude bougies waren zo te zien wel aan vervanging toe dat wel.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 31 mei 2010 11:34 PM
  [ # 105 ]

Misschien zuigt hij ergen, wat lucht aan. Wat niet mag (valse lucht)!

Profiel  
 
 
7 van de 11
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook