Heeft iemand een goed adres waar ik een acherruit van een 22 trs opnieuw kan laten lijmen?
Het lekken begint nu echt vervelend te worden!
Of heeft iemand ervaring met zelf doen? Heb een garage die ik kan verwarmen.
Alvast bedankt!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Ik zou een goeie ruit aanschaffen en bij Carglass vragen wie hun beste monteur is en daar een afspraak mee maken. In Den Bosch heb ik ook al een voorschot genomen op het monteren van de ruiten in mijn SM. Ze hebben daar iemand die liefhebberij heeft in maatwerk met oude auto’s.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl








Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Ik heb dat bij mijn beide CXX gewoon bij Van der Laan laten doen. Sindsdien ook nooit meer last gehad van een lekkende ruit. En ik vertrouw hen toch iets meer met mijn CX dan de gemiddelde ruittoko om de hoek zoals Carglass. Dit hoeft overigens helemaal niet te betekenen dat die slecht zijn.
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Je woont in Zeist. Dan kan je kiezen voor d’Oro in Utrecht. Ik zou ook idd naar een CX specialist gaan i.p.v. naar Carglass c.s.
Carglass wilde mijn oude ruiten niet terugplaatsen. Alleen nieuwe.












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb het ook bij van der Laan laten doen.
Denk je dat Carglass naar evt. roest problemen kijkt?
Ik denk, dat Carglass niet naar roest omkijkt. Dat moet je eerst zelf doen. En daarna geloof ik er in, dat iedereen zijn specialiteit heeft. Aan de andere kant is het inplakken van een ruit volgens mij niet het meest moeilijke werk vor iemand met 2 rechter handen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik denk dat een groot deel van de uitdaging erin ligt om de ruit er heel uit te krijgen.
Verder kost het schoonmaken veel tijd.
En met dit weer is binnenstaan een must
























Totaal aantal Berichten: 5492
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
En vergeet niet de juiste gereedschap!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Om eruit te halen?
Dat zou wel eens meekunnen vallen. Omdat die lekt zou die al eens los kunnen liggen, volgens mij was dat bij mij ook het geval.
De juiste kit is natuurlijk wel belangrijk.





















Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Inderdaad de juiste kit, en er zijn tooltjes voor om het zelf te doen, als je het aandurft tenminste.
Citroen c32 Hilton XLS
























Totaal aantal Berichten: 5492
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Als z’n ruit geplakt zit. Zou je het eruit moeten snijden..
Met een speciale gereedschap steek je het snijdraad tussen ruit en sponning in, dat doe je dus boven en onder. Dan zet je de snijdraad (een langstuk heb je nodig om te snijden) aan beide einde vast in een handvast en maak je een snij’ende beweging. Je snijd dan het kit los van de ruit.
Oja, en de sponning moet kitvrij zijn! Heb je hebt dan een ongelijkvlak waar de ruit oprust, hierdoor kan de ruit gaan scheuren door de trillingen.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zoals ik al zei, de ruit zit waarschijnlijk al los, omdat die lekt.
Verder is zo’n snijdraad heel lastig bij een CX achterruit, omdat de ruit ongeveer 1 a 3 cm verzonken ligt in de raamstijlen. De kans op lakschade is dan zeker aanwezig.
Een tijdje terug heb ik een SM voorruit uit een wrak gesneden met een lang en dik breekmes. Dat ging super. Gewoon de tijd nemen en snijden maar.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Achterruit loshalen is gewoon monnikenwerk,bij mijn eigen auto ook moeten doen ivm met daktransplantatie.
Heb bij mijn auto met een lang dik breekmes(al genoemd door Robin) vanuit de binnenzijde,hoedeplank zijde de ruit losgesneden,koste mij 4 uur werk.
Achterruiten liggen vlgs mij bijna nooit los,de ruit zit rondom vastgelijmd,je mag in je handen knijpen als het zo is,maar ik betwijfel het.
Ik plak verder gewoon zelf de achterruit erin met lijm uit de bekende betere automaterialen zaken,mankeert niks aan.
En let inderdaad op roest meestal onderaan de ruit in het midden van de achterklep,daar zat bij mij ook een gaatje…......uiteraard met de daktransplatie meteen meegepakt












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
daan schreef:Achterruiten liggen vlgs mij bijna nooit los,de ruit zit rondom vastgelijmd,je mag in je handen knijpen als het zo is,maar ik betwijfel het.
Ik dacht dat het bij mij de zijruitjes waren. Na inspectie bleek daar de kit goed van te zijn, volgens van der Laan.
Maar aangezien ze de achter ruit zo konden bewegen (dus los lag) gingen ze er natuurlijk vanuit dat die de boosdoener was.
Ik heb het zelf niet gezien, maar het is mij dus vertelt door van der Laan