Hallo allemaal
Ik heb een xsara coupe
wat wil nou heb even niet gereden accu leeg oepsss
Dus ik ging starten en klik klik niks alleen gingen de teller naalden wel even rond
Start kabels erop en lopen
Nu komt het De teller naalden zitten voor het pinnetje en kan dus geen toerental en km meer uitlezen
HELPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP
Bedoel je met ‘even rond’ 360 graden?
Wim,
Disciplus Simplex
Ken het probleem, onze Xantia heeft het ook gehad.
Door de startpoging met zwakke accu krijg je een piekspanning als je de sleutel loslaat waardoor de naalden een sprintje trekken over de schaal. Bij de Xantia slaan ze dan aan de andere kant vast in het instrumentenpaneel. Soms is een flinke klap op zijn kop genoeg om ze los te laten schrikken.
Weet niet hoe het met een Xsara zit, kunnen de naalden vrij rondlopen? Zo ja dan zijn ze door hun nulpunt heen en zul je hetzelfde moeten doen als ik heb gedaan (mijn naalden wouden niet losschrikken, hoe hard ik ook sloeg)
Instrumentenpaneel eruit schroeven en ga er maar mee draaien. Je zult zien dat de naalden weer gaan draaien, rustig verder bewegen tot ze weer aan de goeie kant van de pinnen liggen en opletten bij het terug monteren. Ik kon het namelijk 3 keer doen, de eerste 2 keer zaten de naalden na terug monteren weer vrolijk aan de verkeerde kant (draaien om de boel gemonteerd te krijgen)
Succes ermee,
Groet Dennis
Mooie wagen buurman….
nou dat is ook nog een punt halve paneel los gehaald maar ik krijg hem er niet af
en ik zie wel een mooi ruitje maar hoe zit die in hemelsnaam vast zodat ik bij die wijzers kom ????
Dan zit hij waarschijnlijk nog ergens vast, verstopt schroefje?
En het glas zit meestal gewoon op de rest van de klokkenkast geklikt.
Je zult hem toch echt los in je handen moeten hebben, of je moet zo sterk zijn dat je de hele auto kan ronddraaien
Mooie wagen buurman….
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Accu loskoppelen, contact aanzetten, accu weer aankoppelen.
Meestal schiet de naald dan weer terug naar de normale positie. Zo niet, nog een paar keer proberen.
Heeft inderdaad met piekspanningen te maken dit.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
ok thanks ga ik even proberen dan
als het niet lukt kom ik terug hahahha
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Kom ook terug als het wel lukt, goed nieuws horen we ook graag.
Eveneens ben ik tevens ook.
je kan ook een klein gaatje boren in het glas.
dan kan je met een paperklip de naald weer terughelpen.
gaatje boren niet echt profi oplossing he
Zo kan je overal wel een gat in boren
als je het goed doet,zie je er niets van.
en het scheelt een uurtje sleutelen.
moeten dan 2 gaatjes worden he want beide wijzers zitten aan de verkeerde kant
nou het is weg hoor
je haald de accu even los die trouwens zo dood was als een pier
dan start je even piek spanning op de teller
en de wijzers gaan vrolijk weer naar hun eigen plekje toe
Opgelostttttt
SLOTJE !!!!!
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xantia 1.8i 16v
Bij een “moderne"auto met electronica zet je de verlichting aan voor je de accu’s koppeld, de verlichting pakt dan de piek spanning en je voorkomt dat de naalden doorslaan
Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia