Totaal aantal Berichten: 2777
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Eej mensen, ik heb iets dat ik niet goed kan thuisbrengen. Het gaat over Draakje, de jadegroene GSA.
Het enige rarigheidje wat ik daar op dit moment aan merk is dat er soms een vrij hevige schok ontstaat wanneer ik het gaspedaal snel loslaat en afrem op de motor. Bij langzaam gas terug is er niets aan de hand. Er zit vrij weinig speling op de aandrijving, niet meer dan bij m’n andere GSA’tjes, dus dat kan het volgens mij niet zijn.
Iemand enig idee wat dit anders nog kan veroorzaken?
Verder is er niks vreemds te merken. Motortje klinkt gezond en ik haal met gemak 140 met deze auto. Dat vind ik netjes voor een 1129 blokje met vierbak.
Ze doet alleen wel eens moeilijk als het erg vochtig weer is, maar da’s een kwestie van alle stekkertjes even loshalen en weer vast doen.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 1542
- AX GT injection ph1
mijn bx doet dat nu ook, kan een motorsteun zijn maar bij mij blijkt het een draagarmrubber te zijn.
Als ik gas geef dan klapt het wiel/ophanging beetje naar achter door de speling in het rubber wat een schok/bonk.
Doet hij dat geluid ook als je over heuvel gaat? of koppeling op laat komen? want dat is bij mij het geval.
Bij gas los bonkt die dan, en geef je weer gas doet hij hetzelfde weer…
Offtopic:
Trouwes volgens mij spot ik jou regelmatig in leeuwarden… heeft jou auto gele koplampen?
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
Thanx voor de reactie. Draakje heeft idd gele koplampen en ik rijd regelmatig in of door Leeuwarden.
Aangezien het verschijnsel zich alleen voordoet als ik eerst veel vermogen van de motor vraag en daarna gas minder, weet ik vrij zeker dat de oorzaak motorisch is. Dat minderen van gas moet in dat geval voorzichtig gebeuren, anders volgt er een schok, alsof ze op dat moment kortstondig verzuipt.
Verder is het optrekken en rijden zonder hikken of inhouden en het motortje loopt mooi regelmatig. Er zijn ook geen mechanische geluiden hoorbaar, dus echt ernstig kan het niet zijn zou je zeggen.
Er valt ook prima mee te leven maar als iemand nog een idee heeft hoe dit mogelijk op te lossen valt, dan hoor ik het graag. Al was het alleen maar om het barre imago van de Solexcarburateur op GS’jes wat op te krikken.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
- AX GT injection ph1
Dan zie ik je best vaak rijden.. Mij nooit gezien? bxje heeft ook gele koplampjes. ( xenon dan wel maar het is geel )
Maar met jou probleem kan ik je dan verder niet helpen helaas.
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
Vast wel eens gezien en anders moet ik er eens wat beter op gaan letten. Welke kleur heeft je bixje?
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
- AX GT injection ph1
Groene tzd turbo kenteken gh-bg-31
Zomertijd op peug 205 gti wieltjes en nu op peugeot 206 staal
Doe volgende keer wel even een seintje haha
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
Ik hou het in de gaten, al ben ik wel notoir traag met reageren. Maar ik doe m’n best.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
- AX GT injection ph1
haha is goed
ben je denk al stuk of 6x tegen gekomen denk ik, een keer of 2 stond ik geparkeerd dat dan weer wel