6 van de 17
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
La Parisienne CX TRS d’Arno - weer door de APK
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 13 juni 2012 05:53 PM
  [ # 76 ]

Lees het artikel in LCER even, dan heb je wat meer toelichting op het antwoord.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 837
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 13 juni 2012 07:54 PM
  [ # 77 ]

ik noemde r413a en Bolt gebruikt r437a. Ze zijn echter aan elkaar verwant:in 2008 is r413a vervangen door de blend r437a.
Overigens vind ik ook voor dit koelmiddel waarschuwingen in de literatuur over de slechtere mengbaarheid met de minerale olie van een r12 systeem (een r134a systeem bevat ester-olie) hetgeen kan resulteren in een oliecirculatie waardoor de compressor te weinig smering krijgt. Meer is bijv te vinden in:
http://www.irefrigeration.eu/moodle/a-501-16.pdf

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 13 juni 2012 07:58 PM
  [ # 78 ]
Mulder schreef:

Lees het artikel in LCER even, dan heb je wat meer toelichting op het antwoord.

Door vakantie in Schotland net in begonnen, dus kom het wel tegen Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 juni 2012 09:01 PM
  [ # 79 ]

Iedereen kan tegenwoordig zo’n beetje airco vullen?

Als de CX aangepast is voor 134 dan kan je toch ook om de hoek terecht of zie ik iets over het hoofd? Wink

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 837
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 13 juni 2012 09:44 PM
  [ # 80 ]

klopt, dat is juist mijn punt: als de airco is aangepast voor r134a.
Als een R12-systeem wordt gevuld met R437a dan ben je afhankelijk van degenen die dit middel hebben, en dat zijn er niet veel in Nederland. 1?
‘iedereen’ is ook een beetje ruim begrip: een goede specialist zal het systeem afpersen, vacumeren/drogen en daarna pas vullen. Verder moet de filter/droger (a plm € 85,-) worden vervangen als je lang van je systeem wilt blijven genieten. En die zal moeten worden besteld omdat deze moeilijk leverbaar beginnen te worden. Als je dus even langs de aircoboer gaat kan je er donder op zeggen dat de filter/droger niet is vervangen.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 13 juni 2012 09:53 PM
  [ # 81 ]

aircobolt lijkt een OK adres.
koelt R437a dan net zo goed als R12 ? R134a zou iets minder goed koelen…..
of moet ik ook even de LCER lezen ?

anders heb ik nog wel de info van de airco man die ook op de forum meeting stond laatst.
mag ik hier zijn 06 vermelden…. ?
PB me anders maar, hij zit in Rotterdam.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 juni 2012 10:31 PM
  [ # 82 ]

06 moet per pb, dit ook om spam op het 06 nr te voorkomen Wink

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 13 juni 2012 11:00 PM
  [ # 83 ]

check !

vullen R134a kan ie (deed ie op de forum meeting).
verloop nippels R12 naar R134a aansluiting kan ie ook leveren.
wat ie kan, weet, doet met zoiets als R437a weet ik niet.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 837
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 14 juni 2012 12:05 AM
  [ # 84 ]
cx25gtit2 schreef:

check !

vullen R134a kan ie (deed ie op de forum meeting).

Maar hoe ging dat in z’n werk? Als je het goed doet ben zo 1,5 uur per auto kwijt. En zijn toen ook meteen de filter/drogers vervangen? Het komt op mij toch over als haastwerk

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 14 juni 2012 12:17 AM
  [ # 85 ]

dit was alleen vullen. maar hij heeft wel een apparaat er aan hangen, die een cyclus doorloopt (details weet ik nu niet). maar per auto/cyclus was hij wel even bezig.
er verder aan klussen zoals drogers vervangen kon niet zomaar, is ook niet haalbaar op zo’n drukke dag van de meeting.
daar zal hij wellicht thuis / op afspraak wel wat mee kunnen.

iemand vroeg om een adres in R’dam. daar zit hij. bel en je weet meer.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 10 april 2013 08:11 PM
  [ # 86 ]

De toerenteller deed het niet meer, dus keek ik onder de motorkap.
Stekker wordt warm als de motor loopt.

Tot mijn gulp schrik zak ik dit:

Heb nog geen handboek en het electische gedeelte is niet aan mij besteed.
Wie iemand wat de blauwe draad verzorgd? Komt die draad misschien vanaf de dynamo?

Morgen een langs van Bemmel.

Profiel  
 
Gepost: 10 april 2013 08:20 PM
  [ # 87 ]

Draad van de toerenteller zit rechtstreeks op je bobine, dus die is het niet.

Ik zie niet echt waar hij heenloopt op die foto… dus onduidelijk waar het voor is. In elk geval is de stekker niet origineel maar er later aangezet.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 10 april 2013 08:27 PM
  [ # 88 ]

Bobine draad is die oranje op de 1e foto. Daar zat ook de stekker van de toerenteller. Toen kwam ik ook tegen de draad aan, en dacht huh, wat is dat….

Eens kijken of het geerepareerd kan worden voor de 14e, want persoonlijk vind ik het een te groot risico. Hij wordt echt heet, de rijwind koelt wel iets maar lijkt me niet top om zo te rijden.

Denk toch dat hij vervangen dient te worden. hoop dat van Bemmel tijd heeft.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 10 april 2013 08:48 PM
  [ # 89 ]

Die warmte komt door slecht contact, en dan gaat het nog slechter contac maken en wordt het nog warmer etc, tot de stroon te groot wordt en de zekering eruit gaat en mischien heeft die dat al gedaan.

dus gewoon dit ding er ff uit knippen en iets nieuws tussen zetten wat wel weer goed contact maakt zekeringen ff controleren en dan zal je probleem wel over zijn.

Succes en tot Zondag ?

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10398
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 10 april 2013 08:54 PM
  [ # 90 ]

Zo te zien zit het mannetje tussen het vrouwtje en de isolatie in plaats van in het vrouwtje. En je weet: mannetjes horen in vrouwtjes. Dat geeft dus een slecht contact, waardoor warmte-ontwikkeling.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
6 van de 17
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook