4 van de 12
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
XM Break 2.0 Turbo CT aut leder, liefhebbers?
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 657
Geregistreerd: 22-11-2005

Gepost: 08 maart 2010 12:48 PM
  [ # 46 ]

Hallo mensen,

Heb nog enkele vragen:

- Ik las dat je aan de kleur van de aut.bakolie veel kunt zien over de staat van de automaat. Maar ik kan die hele bak niet vinden, er schijnt een peilstok te zijn? Wel voor de motorolie, maar voor de versnellingsbak kan ik het niet vinden. Is ook zo vol daar voorin! Waar moet ik kijken? Ondanks dat het haperen waarschijnlijk aan de G3-afstelling ligt, maak ik me toch wel wat zorgen over de staat van de automaat, heeft toch al 310.000 km erop zitten!

-Is iemand bekend met een krakend/trillend/snerpend geluid ergens uit de middenconsole of bij de bijrijders airbag? Ik hoor iets trillen/resoneren, enkel in een bocht naar links. lijkt op klepje van asbak o.i.d. maar ik kan niks vinden!

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 08 maart 2010 04:09 PM
  [ # 47 ]

Rechts van het blok, ter hoogte van het voorwiel vind je ‘in de diepte’ een peilstok. Meen dat die geel is. Als de olie rood en helder is en niet stinkt is die nog wel goed. Een goed onderhouden bak moet overigens wel lang meekunnen.
En dat knerpen/resoneren heb ik ook bij m’n break tct in een bocht naar links. Irritant! Maar nooit echt de oorzaak gevonden.

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 657
Geregistreerd: 22-11-2005

Gepost: 08 maart 2010 05:03 PM
  [ # 48 ]

bedankt! Ben hier meteen even het parkeerterrein opgelopen (ff pauze) en gekeken. De verdamper zit erboven, daardoor had ik het niet gezien. Idd gele peilstok. Olie is rood, donkerrood, tegen het bruine aan. Ziet er wel ok uit dacht ik. Motorblokolie is ook nog helder lichtbruin en zit er nu 10K in. Maar er zit volgens mij wel veel te veel versnellingsbakolie in! Staat echt een paar cm boven het max niveau, auto staat sinds vanmorgen vroeg stil. Of moet je peilen bij een warme motor? Misschien scheelt dat hoor, kweenie….

Maar ik dacht dat als er teveel inzit dat dan misschien verklaart dat ie soms een beetje lijkt te slippen….

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 08 maart 2010 05:10 PM
  [ # 49 ]

Ik meen dat de kleur eerder rosé moet zijn dan rood tegen het bruine aan. Het lijkt me logisch dat je peilt met een koude motor. Dat doe je bij de motorolie ook. Over het niveau durf ik je al helemaal niets te zeggen… Daar zijn wijzeren voor.

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 08 maart 2010 05:30 PM
  [ # 50 ]

Staat als het goed is op de peilstok cold/warm, heb je een boekje bij de XM? Daar staat het ook in, ik meen dat het met warme motor moet, even de handel door allen versnellingen halen en peilen maar.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 08 maart 2010 07:07 PM
  [ # 51 ]

-Is iemand bekend met een krakend/trillend/snerpend geluid ergens uit de middenconsole of bij de bijrijders airbag? Ik hoor iets trillen/resoneren, enkel in een bocht naar links. lijkt op klepje van asbak o.i.d. maar ik kan niks vinden!

Uitlaat?

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 08 maart 2010 07:24 PM
  [ # 52 ]

Als het goed is kun je altijd het beste peilen met warme olie dus warme bakolie. Rij eerst een km of 20 voordat de olie echt warm is en ga dan pas peilen met draaiende motor. Check het even in je instructieboekje of hier op het forum. Weet namelijk niet precies welke bak jij eronder hebt liggen. Volgens mij een ZF 4HP18. Maar kijk het eerst even na. En je olie moet redelijk rood zijn. Niet te bruin. Vervang het anders gewoon want in dat geval kun je beter het zekere voor het onzekere nemen.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 08 maart 2010 07:28 PM
  [ # 53 ]

Trouwens complimenten voor de mooie XM. Zag net de foto;s pas. Mocht je nog een net rechtervoorscherm zoeken in de juiste kleur? Bel even naar Wil Wijnhoven want die had er enkele weken geleden nog een liggen die strak en netjes was. Ook niet al te duur volgens mij in de kleur bleu mauritius.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
J.H.meijndert
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 241
Geregistreerd: 17-09-2007

Gepost: 08 maart 2010 07:29 PM
  [ # 54 ]

Als bakolie bruin is, is het nog goed voor de patatten, maar niet meer voor je automaatbak.

ZX 1.4 break ‘95

Profiel  
 
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 657
Geregistreerd: 22-11-2005

Gepost: 08 maart 2010 08:14 PM
  [ # 55 ]

Nog ff gecheckt: motor warmgereden, aut in alle standen, stationair draaiende motor en toen gepeild: netjes tussen de markeringen. Dus ok. Kleur: op het witte doekje veegde ik de peilstok schoon, inderdaad beetje rosé achtig…. Prima dan toch?

Is een voorscherm dan makkelijk te vervangen? De andere heeft ook plekken, al is het niet superstorend ofzo.

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 08 maart 2010 08:22 PM
  [ # 56 ]

Een voorscherm van een xm is heel goed zelf te vervangen, het enigste waar even op moet letten is de aan sluiting van het scherm onderop de auto, daar zit een klein klipje die even los moet, voor de rest is het appeltje eitje.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 08 maart 2010 10:46 PM
  [ # 57 ]

Inderdaad makkelijk te vervangen. Alles is gebout dus geen puntlassen opboren. Volgens mij had hij beide zijden in deze kleur liggen. wellicht dat je een mooie deal kan maken.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 08 maart 2010 10:55 PM
  [ # 58 ]

Wie is hij ?:P

Ik heb iig nog 2 schermen liggen, moet je ff je kleurcode geven dan kan ik kijken of het de goede zijn

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 08 maart 2010 11:29 PM
  [ # 59 ]

Als het goed is KPK(D)

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 657
Geregistreerd: 22-11-2005

Gepost: 09 maart 2010 12:27 AM
  [ # 60 ]

nee, kleurcode = KPKMR

Vanavond heb ik een Haynes gekocht, plus een Nl-talig boekwerk dat is bestemd voor Citroen monteurs, losse bundel, superduidelijk. Dus vanaf nu kan ik alles zelf opzoeken, of voor andere forummers e.e.a. opzoeken.

Aut. is ok, bij rijden op benz. nul haperingen, op lpg af en toe, dus ben benieuwd wat de specialist zal zeggen.

Enne, die resonantie/knerpend geluid lijkt uit de middenconsole te komen, bij de hoogteregelaar ergens. Zal morgen de boel eens loshalen en checken, hopelijk kan ik dat oplossen.

Truste!

Profiel  
 
 
4 van de 12
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook