Een aantal mensen zal mij wel kennen van het miniaturen, c4 en berlingo forum. Maar ik zal me alsnog hier even voorstellen.
Ik ben Wouter en ben 17 jaar, werk al dik 2 jaar bij de Citroendealer in Emmen en ben sinds gisteren de trotse eigenaar van een 1.6 Saxo VTS in Rouge Lucifer.
De auto is vrijwel krasvrij en heeft 100.000 km gelopen.
De vorige eigenaar was een man van in de 50, maar de auto heeft wel een sportuitlaat, sportfilters en als je de deuren van en op slot doet dan zit er ook zo’n leuk toontje in.
vanmiddag zal ik wat foto’s maken en er op zetten want nu zit ik op school.
C2 1.4 VTR.
Ex : Saxo 1.6 VTS Rouge Lucifer.
C4 Coupe VTR+ (moeder)
Berlingo X-TR (vader)
Hier een paar foto’s:-)
er zijn nog wel een paar kleine dingen die er aan moeten gebeuren zoals dat niet alle velgen even mooi meer zijn. die wil ik dus gaan schuren en spuiten. ik wil er denk ik ook weer een originele voorbumper op hebben. dat zwarte erbij vind ik denk ik toch mooier. en ik wil ook nog een setje andere velgen erbij.
weet iemand toevallig het merk en naam van deze velgen?
C2 1.4 VTR.
C4 Coupe VTR+ (moeder)
Berlingo X-TR (vader)
Ik heb nog een vraag. Woensdag toen de auto werd gebracht toen stond de snelheidsmeter op 120, de toerenteller op 3000 toeren en niets zag je verder meer op het kastje zegmaar waar de meters inzitten. ook de lampjes die aangeven dat de lampen aanzijn en de lampen die aangeven dat de knipperlichten aan zijn etc.deden het niet. later deden ze het wel weer. maar nu vandaag gingen we met de saxo naar de benzinepomp en nu blijft alles weer steken. alleen de lampjes die aangeven dat de lampen etc aan zijn doen het nu nog wel. Weet iemand raad wat het kan zijn?
ik het er trouwens een alarm opzitten van Radiostar, wellicht dat het hier mee te maken kan hebben.
C2 1.4 VTR.
C4 Coupe VTR+ (moeder)
Berlingo X-TR (vader)
Nou, gisteren tot de ontdekking gekomen dat er ergens in een kabel of een breukje zit of dat het contactje ergens loszit. nu is mijn vraag omdat er enkele 10tallen kabeltjes van en naar het tellerblok (of hoe het ook wordt genoemt) lopen, weet iemand heel toevallig ook welke van die kabeltjes de metertjes regelt? het is het kabeltje dat als hij even geen contact meer maakt dat de snelheidsmeter, toerenteller, benzinemeter en de motorwarmte meter vastlopen.
en de saxo is zaterdag bij mijn werk helemaal nagelopen (een proef apk zegmaar) en het enigste wat ze konden vinden was is dat de stuurhoes een scheurtje heeft. dit is wel APK afkeur dus voordat hij voor APK moet moet er wel een nieuwe op, is dit makkelijk zelf te doen of moet ik dit toch maar laten doen?
C2 1.4 VTR.
C4 Coupe VTR+ (moeder)
Berlingo X-TR (vader)
Is het niet simpeler e.e.a.direct aan je “collega’s” te vragen?
ZX 1.4 break ‘95
zoekfunctie ....
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/194998/
Hier vindt je wsh de oplossing.
Als ik je uitleg over de metertjes even analiseer (zonder een schema te raadplegen) denk ik aan een massa probleem.
Daar heb ik zaterdag al gevraagt maar de monteur die er toen was kon niet zeggen of de stuurhoes moeilijk te vervangen was want hij had het bij dit type auto met deze motor nog nooit gezien en dus gedaan.
en natuurlijk deden de meters het gewoon toen hij daar zaterdag was. maar hij zei van tja het kan een los contactje zijn of een kabelbreukje, maar omdat er dus een alarm op zit wat niet standaart is kon het ook daar iets mee te maken hebben. kortom hij kon het zo niet zeggen.
vandaar dat ik het hier vraag.
C2 1.4 VTR.
C4 Coupe VTR+ (moeder)
Berlingo X-TR (vader)
Nou met een beetje geluk is het opgelost.
zat in het zwarte stekkertje wat aan het tellerhuis zit.
alle kabeltjes losgemaakt en weer vastgemaakt, toen alle puntjes heel iets gebogen en nu doet hij het nog goed.
nu ben ik alleen nog opzoek naar andere velgen, het liefst 16’’ en dan ferrari look a likes, dus met die 5 x 2 spaken. of de velgen die ik hier al eerder postte. ben zelf al een poosje aan het zoeken geslagen maar ik kan nog niet iets vinden. iemand suggesties?
en zou ik mijn stuurhoes zelf kunnen vervangen of moet ik dit maar laten doen?
C2 1.4 VTR.
C4 Coupe VTR+ (moeder)
Berlingo X-TR (vader)
nu de saxo hier een paar weken staat heb ik een to-do lijstje gemaakt.
heb straks na mn examens tijd genoeg en kan er dan mooi mee bezig.
to do:
- achterraam + achterste zijramen blinderen.
- booskijkers voor
- de velgen met stoeprandschade schuren + spuiten
- stuurhoes vervangen
- raamband vooruit (misschien met een tekst erop)
- onderkant van tectiel voorzien
twijfelgevallen:
- setje andere velgen voor of zomer of winterbanden
- xenon
- verlagen
- originele voorbumper erop, dus een die niet helemaal in kleur is gespoten.
- voorlampen wat donkerder maken.
iemand hier toevallig ook ervaring met het verlagen van de saxo? ik heb wel een beschrijving van hoe het moet maar er worden op internet verschillende sets veren aangeboden. sommigen met schokdempers, andere zonder. wat is een beetje een goed merk en als ze zonder schokdempers worden aangeboden, moeten die er dan nog apart bij of kan je de originelen gebruiken?
C2 1.4 VTR.
C4 Coupe VTR+ (moeder)
Berlingo X-TR (vader)
Totaal aantal Berichten: 827
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Mooie Saxo, maar met zoveel vragen als jij hebt, kun je beter eerst eens naar je collega’s gaan. En als je al ruim 2 jaar bij de dealer in Emmen werkt, heb je zelf toch ook al wel wat ervaring mag ik aannemen…
Hou er wel rekening mee, dat je alleen de achterzijramen en achterruit mag blinderen, voor de rest krijg je bij meneer agent problemen.
Voor het donker maken van de koplampen zou ik de keuze maken om er angeleyes in te zetten, wel prijzig, maar dan heb je bij de keuring ook geen problemen, want je kunt eventueel je originele lampen terug zetten.
Nu alleen nog een rijbewijs…
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.
ja daar heb ik natuurlijk al het een en ander gevraagt maar zoals het verlagen van de auto en dat soort dingen daar hebben ze daar ook niet echt verstand van. (nouja het verlagen opzich wel maar niet met die veren enzo wat je daar dan van moet hebben)
en ik heb mijn oog al laten vallen op zwarte angeleyes:) en van die ramen ja dat wist ik, was toevallig vrijdag ook nog een stuk over op wegmisbruikers.
jaa en dat rijbewijs, ik vind dat ze dat hier ook maar moeten invoeren, vanaf je 17e rijden, dan de drankregeling maar opschroeven naar je 18e ofzo.
C2 1.4 VTR.
C4 Coupe VTR+ (moeder)
Berlingo X-TR (vader)
google is je vriend
achteras
http://zulu.messageboard.nl/13091/viewtopic.php?t=224
vooras
ander schokbrekers en veren advies vraag wat info bij je lokale tuning schop
als ik me niet vergis zijn die booskijkers verboden (althans in belgie)
winterbanden ik heb opgelopen winter (-15 °c) met continental ecocontact 3 (165/65/14r 79t) zonder problemen kunnen rijden ook niet op zeer lokale wegen waar er niet gestrooid is en amper verkeer rijd
een collega had wel winterbanden van fulda zelfde maat ook een sax maar diesel en had veel last om tractie te behouden op de weg die reed enkel op N wegen.
google is je vriend
achteras
http://zulu.messageboard.nl/13091/viewtopic.php?t=224
vooras
ander schokbrekers en veren advies vraag wat info bij je lokale tuning schop
als ik me niet vergis zijn die booskijkers verboden (althans in belgie)
winterbanden ik heb opgelopen winter (-15 °c) met continental ecocontact 3 (165/65/14r 79t) zonder problemen kunnen rijden ook niet op zeer lokale wegen waar er niet gestrooid is en amper verkeer rijd
een collega had wel winterbanden van fulda zelfde maat ook een sax maar diesel en had veel last om tractie te behouden op de weg die reed enkel op N wegen.
“17e rijden…drankregeling opschroeven…” waar gaat het over?
ZX 1.4 break ‘95
kijk daar kan ik wel wat mee, bedankt.
en sorry, ik had het even wat beter moeten verwoorden.
kijk zoals in duitsland mag je op je 17e nu al rijden. laten ze dat hier ook maar invoeren en dan desnoods de drankregeling maar wat opschroeven, dat je vanaf je 18e pas bier en wijn enzo mag kopen en drinken. dit was als reactie op dat van nu alleen nog je rijbewijs…;)
heb net nog even wat mooiere foto’s gemaakt, de vorigen waren even snel gemaakt.
C2 1.4 VTR.
C4 Coupe VTR+ (moeder)
Berlingo X-TR (vader)
Totaal aantal Berichten: 827
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Valt niets van te zeggen, het is absoluut een mooie Saxo.
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.