Totaal aantal Berichten: 19
- Saxo 1.4i SX Sport 3 deurs
Hoi,
In mijn Saxo 1.4i uit ‘99 doen de van binnen uit verstelbare spiegels het niet. Het zijn die kleine “stokjes” die uisteken bij de spiegels aan de binnezijde van de deur.
Kun je dat uit elkaar halen en dan repareren of moet dat op een andere wijze ? En zo ja, hoe dan ?
Sta weer open voor jullie suggesties !
Bedankt en groeten, Danny
Ik zou ‘m niet proberen te repareren, maar een nieuwe bestellen.
Ik heb ze gezien op internet bij http://www.artaparts.nl
artikelnummer 950803 spiegel, met kabelregeling, links €19,00
Montage gaat als volgt: haal het deurpaneel eraf door eerst het LS rooster te verwijderen, hierachter zit een schroef. Verder bovenaan het paneel nog een schroef en in het handvat. De rest van het paneel zit middels klikbevestiging vast. Schroevedraaier voorzichtig tussen deur en paneel steken en langzaam wrikken tot paneel uit de bevestiging schiet (ongeveer 6 stuks).
De buitenspiegel zit met 3 schroeven vast. In een keer vervangen, kost weinig moeite.
Let op! als je een spiegel hebt ‘op kleur” moet je een spiegel “in primer” bestellen. Het kapje in jouw kleur kun je er af halen (nokjes kunnen breken). Anders het bijgeleverde grijze kapje op kleur spuiten.
Succes, Johan
Aanvulling (n.a.v. vraag) zoals ik het bedoel, de hele spiegel vervangen (niet alleen binnenwerk). Demonteren vanuit binnenzijde. Om het beschermkapje te kunnen verwijderen (dat is het kapje waarin de verstelling-handel zit), moet je eerst het deurpaneel verwijderen (beetje omslachtig, maar is niet anders)
Hoi Johan,
Dank voor je reactie. Je kan dus niet alleen die binnenkant van de spiegel demonteren, want dat zit toch boven het deurpaneel ?
Ik meteen weer even kijken…
Thanks !!!
Ik heb inmiddels het kapje binnen in verwijderd. Kon je zo lostrekken en nu blijkt dat stuurstaafje muurvast te zitten. Moet eerst met een torx schroefje los en dan hopenlijk gaat het weer. Achter het rubber afdekkapje zit een soort veer… lang / dun….. maar als ik daaraan trek met een punttangetje gebeurd er niets….
Iemand enig idee hoe dit aangesloten dient te worden ?
Thanks !
Groeten, Danny
Totaal aantal Berichten: 827
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gewoon nieuwe spiegels bestellen bij Artaparts in Emmen. Ze kosten inderdaad €19,- en passen prima. Hiervoor moet je niet op zoek gaan naar tweedehandsjes, daar willen ze ook €15,- voor hebben en dan is het maar de vraag of de bediening wel werkt. Overigens is de bediening met die kabeltjes toch wel erg vaag hoor. Bij uiterste stand bediend kun je de spiegel handmatig nog aardig verder drukken.
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.