Zoals Graddus ook al had aangegeven is er een verschil tussen de serie 1 GTI-velgen en de serie 2 GTI-velgen. En ik neem aan dat dat zowel voor de 14” als de TRX geldt.
Het overzichtsplaatsje van de velgen is dus niet volledig en niet juist. Ik durf alleen niet te zeggen of daar nu juist de serie 1 variant of de serie 2 variant is afgebeeld.

Totaal aantal Berichten: 27945
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat heb ik nog niet eerder gehoord dat dat ook voor een TRX GTi velg geld.
Voor de 14” heb ik het wel gehoord.

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
jaco schreef:Zoals Graddus ook al had aangegeven is er een verschil tussen de serie 1 GTI-velgen en de serie 2 GTI-velgen. En ik neem aan dat dat zowel voor de 14” als de TRX geldt.
Het overzichtsplaatsje van de velgen is dus niet volledig en niet juist. Ik durf alleen niet te zeggen of daar nu juist de serie 1 variant of de serie 2 variant is afgebeeld.
interessant.
wie schiet even mooi plaatje van z’n velg, en deelt dit met ons + info vd velg/auto ?
dan weten we meer.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Het is dan ook slechts een aanname van mij, maar het lijkt me niet meer dan vanzelfsprekend. Hopelijk kunnen foto’s uitsluitsel geven.
Er is ooit een topic geweest waarin Graddus en ik beiden foto’s van onze velgen hadden gepost als bewijs van het verschil tussen de serie 1 en serie 2 14” Gti-velgen. Maar ik weet even niet meer welk topic dat was… en ja, hoe ga je dan zoeken?
Misschien dat Graddus het nog weet?
Ik kan alvast mijn velg hier weer posten, als Graddus dan de zijne post hebben we dat verschil weer in beeld. Dan rest enkel nog de vraag hoe dat zit met de TRX-variant.
Hier dus de mijne, een serie 2 velg:
Edit: en voor het kleurenoverzicht: dit is geen originele velg, want gepoedercoat. De lichte delen zijn dus niet afgedraaid, maar voorzien van een poedercoating. Dit wordt tegenwoordig vaker gedaan omdat de velg zo minder hard slijt. De kleuren zijn Ral 7042 voor de donkere delen en Ral 9006 voor de lichte delen.

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik zag toevallig vandaag deze TRX onder een serie 2, dus ook die vlakke velgen.

Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
jaco schreef:Ik kan alvast mijn velg hier weer posten, als Graddus dan de zijne post hebben we dat verschil weer in beeld. Dan rest enkel nog de vraag hoe dat zit met de TRX-variant.
Op ‘t overzichtsplaatje dat cx25gtit2 postte, staat de serie 1 velg. Het is moeilijk te zien daarop,
maar wel zichtbaar dat daarop de zilveren stukken van binnen naar buiten toe ‘aflopen’.

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
ik heb wat heen en weer zitten mailen, ook wat foto’s ge-upload. kijken of zijn mailbox ‘t nog aan kan
ik had nog een fotootje van de mooie manderijn. ik had hierover kort contact met de eigenaar van die foto en die CX, en hij attendeerde mij op het volgende:
De CX break met kent. 07-HR-ZT is geen vert TamariS, maar TamariN. Dit weet ik omdat ik deze Break ooit zelf in Frankrijk heb gekocht.
En de CX met 05-TF-PB is geen Rouge Dragon, maar Massena (’79)
De CX met ZG-SZ-96 is zeker geen Vert Iroise. Vert Iroise is echt “appeltjesgroen metallic”, wat donkerder als Papyrus.
op fotootjes kan het lastig zijn, licht/belichting, kennis van de kleuren. Ik zelf ken niet al die mooie kleuren, en kan sommige zeker niet zomaar onderscheiden.
wellicht kunnen we dit positieve initiatief nog wel even kritisch bekijken, met wat er op site staat. en kan de eigenaar van zijn CX ook even kijken of ‘t klopt met wat er op de site staat en onder de motorkap staat mbt kleur aanduiding. ‘t moet wel een solide database van mooie kleuren worden
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 15709
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Volgens de pastille onder de motorkap is mijn auto Bleu Delta, nou, dat is ie echt nooit geweest hoor

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Kweenie of deze link al voorbij was gekomen, maar hier zijn ook een boel kleuren op de gevoelige plaat vastgelegd…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
graddus schreef:Volgens de pastille onder de motorkap is mijn auto Bleu Delta, nou, dat is ie echt nooit geweest hoor
Weet je dat heel zeker? Krab eens wat groene lak weg…

Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
MMM,
na mijn mailbox leeft nog en zoals t verwachten komen de eerste corectie’s ook maar da’s niet erg het moet natuurlijk wel kloppen, verder kan ik ook aan de slag met de wielen.
Verder heb ik nu een foto van het interieur van de Madarine GTi, weet iemand de naam van deze stof ?? zal hem er dadelijk ff bijzetten.
Ik kreeg ook nog een opmerking over de F kleuren, maar zijn dit nou de bumperkleuren of carroseriekleuren ??
Kortom samen komen we er wel uit.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
25trd schreef:Kweenie of deze link al voorbij was gekomen, maar hier zijn ook een boel kleuren op de gevoelige plaat vastgelegd…
Volgens komt een groot deel van de foto’s die nu in het overzicht te zien zijn juist van dit lustrumweekend…

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Dan had ik nog niet goed genoeg gekeken
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Zo,
de wielen staan erop en ik heb een extra categorie gemaakt specials, hier kunnen we bijzondere uitvoering onderbrengen.
Morgen nog ff wat fouten in de kleuren wegwerken en dan zijn we weer een stap verder.
Mark
CX 2000 pallas ‘78