











































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ach dat hebben ze toch niet door
Mijn oplossing is de Xsara waar de bank wel plat kan evt. met trekhaak voor grote spullen
























Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
mijn cx begrijpt me niet….














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
jmmj schreef:Ree schreef:Mijn oplossing: De stalen plaat achter de achterbank is vervangen door een metalen frame. Het houten schot kan zo plat gelegd worden en de achterbank is er ook in 10 seconden uit. Jouw pakketje zou binnen een minuut in mijn auto liggen
Ree
Als Waterman het een nette oplossing vindt is het antwoord op mijn vraag eigenlijk al wel gegeven maarre - MAG dat dan? Ga je dan niet lopen klooien aan de stijfheid van de carrosserie en is een herkeuring door het RDW oid niet noodzakelijk? Want als het mag vind ik het een briljante oplossing!
Het mag. Je veranderd namelijk niets aan de vorm van de koets. Je maakt er geen cabrio of 6 deurs van. In het verleden heb ik de “REE” modificatie vaak gedaan. Zelf zonder ook maar enig frame in zo’n cx te lassen. Bij Ree zijn wagen zit het dus nog veel netter dan zoals wij het vroeger deden. Het is een briljante oplossing en met een beetje handigheid kun je het spul zo maken dat je de achterbank met snelsluitingen vast zet. Omdat de gordelpunten niet verplaatst worden is er op dat punt ook geen risico.
Succes!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Aangezien ik niet van plan ben om in de CX te gaan snijden en hakken om lange latten mee te kunnen nemen, heb ik voor dat werk mijn ‘stadsvrachtwagen’ ‘Pino’: de kleine AX die met neergeklapte achterbank ineens zeeen van ruimte biedt…
Okee….het is dan niet zweven met 140 (je wordt een beetje doof bij die snelheden in een AX), maar je hebt geen last van voorbijstuivende Alto’s
‘Spirit of avant-garde’


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
De plaat er uit is inderdaad wel een mooie oplossing. Waarom was dat bij de GS wel gewoon leverbaar en bij de CX niet? De achterbank van een break zal wel niet in de berline passen (de Break zit achterin veel hoger - en daarmee veeeeel minder relaxed). Ik heb met de DS Break gemerkt dat je zo’n grote auto ook voor dingen gaat gebruiken die je eigenlijk beter op een karretje kunt gooien. Daar heb ik met de CX geen last van: het past gewoon niet. Blijft de binnenkant van de auto ook netter van. Jammer alleen dat de binnenkant van mijn CX er toch een beetje uitziet alsof er toch rare dingen in zijn vervoerd. Of er heeft te vaak een monteur met een zwarte overall in gezeten. Een professionele schoonmaakbeurt staat nog op het verlanglijstje.
Mijn oplossing: maandag m’n C35 ophalen. Kan ondanks de kampeerinrichting best nog wel wat rommel in. Maar ja, dat rijdt dan weer niet echt sneller dan een Suzuki Vitara. Maar ik kan koffie zetten onderweg (moet de file wel stabiel stil staan natuurlijk).
Een Volvo 940 estate erbij is ook een goeie oplossing. Jammer genoeg doen een verlaging en een set bbs-en dan weer weinig goeds voor de praktische inzetbaarheid…





















Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Tja
Citroen c32 Hilton XLS





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Das natuurlijk superhandig, maar vind er maar eens een.
Verder heb ik gewoon de Xsara break voor de lange dingen past bijzonder veel in.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Of vind maar eens een carrossier die dat voor je wil doen… Grootste probleem lijkt me de ophangpunten creëren voor de achterklep. En de prijs van de verbouwing natuurlijk.
Robin, iets voor jou?























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Ik blijft het concept van zo’n 5-deurs-berline überkoel vinden, maar tsja, idd vind er maar eens een…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
in mijn CX rijd ik meestal alleen. omdat ik met mijn interieur / leer bezig ben staat de bijrijder stoel er al een tijdje niet in. eigenlijk best handig, zo erg veel ruimte !!
laatst mijn hele auto volgeladen met spullen die eerder zeker niet mee konden.
en toen er opeens een collega mee reed, zat die rechts achterin, met dus een zee aan beenruimte, a la Prestige !! dus nog niet eens zo onpraktisch.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die caruna conversie is veel mooier als die onderste (beutler??). Caruna blijft in ieder geval gebruikmaken van de orginele achterruitvorm. Je ziet bijna niets van de verbouwing en dat is prachtig.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zo te zien kan er nog een gadget bij op de lijst. Zo te zien wel een handige en mooi oplossing voor het ruimteprobleem bij grote spullen. Maar eigenlijk heb ik al een oplossing. Voor de enkele keer, dat ik ruimte nodig heb in een auto of een trekhaak, vraag ik mijn broer met CX en XM break.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Ree schreef:Mijn oplossing:
De stalen plaat achter de achterbank is vervangen door een metalen frame. Het houten schot kan zo plat gelegd worden en de achterbank is er ook in 10 seconden uit. Jouw pakketje zou binnen een minuut in mijn auto liggen
Ree
Hoi Ree,
Kan je eens een fotootje van de frame constructie plaatsen?
Ik ben wel nieuwsgierig, zit vaak met hetzelfde probleem.
Gr
Yke
Nu ik er nog ‘ns naar kijk, dit wordt ‘m niet voor mij. Tegen de achterbank zijn een versterker en een sub-woofer geplaatst. Heb ik toch wat te klagen over mijn CX berline…
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl