2 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Klaagtopic: Wat is die CX Berline toch onpraktisch
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 maart 2010 12:13 PM
  [ # 16 ]

Ach dat hebben ze toch niet door Wink

Mijn oplossing is de Xsara waar de bank wel plat kan evt. met trekhaak voor grote spullen Smile

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 06 maart 2010 03:13 PM
  [ # 17 ]

mijn cx begrijpt me niet….

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 maart 2010 03:15 PM
  [ # 18 ]
jmmj schreef:
Ree schreef:

Mijn oplossing: De stalen plaat achter de achterbank is vervangen door een metalen frame. Het houten schot kan zo plat gelegd worden en de achterbank is er ook in 10 seconden uit. Jouw pakketje zou binnen een minuut in mijn auto liggen WinkRee

Als Waterman het een nette oplossing vindt is het antwoord op mijn vraag eigenlijk al wel gegeven maarre - MAG dat dan? Ga je dan niet lopen klooien aan de stijfheid van de carrosserie en is een herkeuring door het RDW oid niet noodzakelijk? Want als het mag vind ik het een briljante oplossing!

Het mag. Je veranderd namelijk niets aan de vorm van de koets. Je maakt er geen cabrio of 6 deurs van. In het verleden heb ik de “REE” modificatie vaak gedaan. Zelf zonder ook maar enig frame in zo’n cx te lassen. Bij Ree zijn wagen zit het dus nog veel netter dan zoals wij het vroeger deden. Het is een briljante oplossing en met een beetje handigheid kun je het spul zo maken dat je de achterbank met snelsluitingen vast zet. Omdat de gordelpunten niet verplaatst worden is er op dat punt ook geen risico.

Succes!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 06 maart 2010 03:58 PM
  [ # 19 ]

Aangezien ik niet van plan ben om in de CX te gaan snijden en hakken om lange latten mee te kunnen nemen, heb ik voor dat werk mijn ‘stadsvrachtwagen’ ‘Pino’: de kleine AX die met neergeklapte achterbank ineens zeeen van ruimte biedt…
Okee….het is dan niet zweven met 140 (je wordt een beetje doof bij die snelheden in een AX), maar je hebt geen last van voorbijstuivende Alto’s


Laughing

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 06 maart 2010 04:35 PM
  [ # 20 ]

De plaat er uit is inderdaad wel een mooie oplossing. Waarom was dat bij de GS wel gewoon leverbaar en bij de CX niet? De achterbank van een break zal wel niet in de berline passen (de Break zit achterin veel hoger - en daarmee veeeeel minder relaxed). Ik heb met de DS Break gemerkt dat je zo’n grote auto ook voor dingen gaat gebruiken die je eigenlijk beter op een karretje kunt gooien. Daar heb ik met de CX geen last van: het past gewoon niet. Blijft de binnenkant van de auto ook netter van. Jammer alleen dat de binnenkant van mijn CX er toch een beetje uitziet alsof er toch rare dingen in zijn vervoerd. Of er heeft te vaak een monteur met een zwarte overall in gezeten. Wink Een professionele schoonmaakbeurt staat nog op het verlanglijstje.
Mijn oplossing: maandag m’n C35 ophalen. Kan ondanks de kampeerinrichting best nog wel wat rommel in. Maar ja, dat rijdt dan weer niet echt sneller dan een Suzuki Vitara. Maar ik kan koffie zetten onderweg (moet de file wel stabiel stil staan natuurlijk).

Profiel  
 
Michael Oud
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 08-12-2009

Gepost: 06 maart 2010 07:58 PM
  [ # 21 ]

Een Volvo 940 estate erbij is ook een goeie oplossing. Jammer genoeg doen een verlaging en een set bbs-en dan weer weinig goeds voor de praktische inzetbaarheid…

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 06 maart 2010 08:49 PM
  [ # 22 ]

Tja


Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 06 maart 2010 09:13 PM
  [ # 23 ]

Das natuurlijk superhandig, maar vind er maar eens een.

Verder heb ik gewoon de Xsara break voor de lange dingen past bijzonder veel in.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 06 maart 2010 09:21 PM
  [ # 24 ]

Of vind maar eens een carrossier die dat voor je wil doen… Grootste probleem lijkt me de ophangpunten creëren voor de achterklep. En de prijs van de verbouwing natuurlijk. shut eye

Robin, iets voor jou?

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 06 maart 2010 11:02 PM
  [ # 25 ]

Ik blijft het concept van zo’n 5-deurs-berline überkoel vinden, maar tsja, idd vind er maar eens een… Smile

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 06 maart 2010 11:48 PM
  [ # 26 ]

in mijn CX rijd ik meestal alleen. omdat ik met mijn interieur / leer bezig ben staat de bijrijder stoel er al een tijdje niet in. eigenlijk best handig, zo erg veel ruimte !!
laatst mijn hele auto volgeladen met spullen die eerder zeker niet mee konden.
en toen er opeens een collega mee reed, zat die rechts achterin, met dus een zee aan beenruimte, a la Prestige !!  dus nog niet eens zo onpraktisch.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 maart 2010 10:20 AM
  [ # 27 ]

Die caruna conversie is veel mooier als die onderste (beutler??). Caruna blijft in ieder geval gebruikmaken van de orginele achterruitvorm. Je ziet bijna niets van de verbouwing en dat is prachtig.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 08 maart 2010 12:33 PM
  [ # 28 ]

Zo te zien kan er nog een gadget bij op de lijst. Zo te zien wel een handige en mooi oplossing voor het ruimteprobleem bij grote spullen. Maar eigenlijk heb ik al een oplossing. Voor de enkele keer, dat ik ruimte nodig heb in een auto of een trekhaak, vraag ik mijn broer met CX en XM break. Laughing

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 09 maart 2010 01:47 PM
  [ # 29 ]
Ree schreef:

Mijn oplossing:

De stalen plaat achter de achterbank is vervangen door een metalen frame. Het houten schot kan zo plat gelegd worden en de achterbank is er ook in 10 seconden uit. Jouw pakketje zou binnen een minuut in mijn auto liggen Wink

Ree

Hoi Ree,

Kan je eens een fotootje van de frame constructie plaatsen?
Ik ben wel nieuwsgierig, zit vaak met hetzelfde probleem.
Gr
Yke

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 09 maart 2010 01:50 PM
  [ # 30 ]

Nu ik er nog ‘ns naar kijk, dit wordt ‘m niet voor mij. Tegen de achterbank zijn een versterker en een sub-woofer geplaatst. Heb ik toch wat te klagen over mijn CX berline…

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
 
2 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook