




















Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Bij ligt er een gasbom, man wat is het afzien met zo’n auto.
Citroen c32 Hilton XLS




Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Heb er ook wel eens over gedacht om een ‘ski-luikje’ te maken, achter de middenarmsteun.
Want meeste keren gaat het om het vervoeren van lange smalle zaken.
Zou ook allebei kunnen.
Iemand dat ooit al eens gedaan?
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.





















Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Die Caruna hadden ze gewoon standaard moeten leveren…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Michelidds schreef:Heb er ook wel eens over gedacht om een ‘ski-luikje’ te maken, achter de middenarmsteun.
Want meeste keren gaat het om het vervoeren van lange smalle zaken.
Zou ook allebei kunnen.Iemand dat ooit al eens gedaan?
hallo Michel !
ik zelf niet, maar kan niet moeilijk zijn. je bank iets aanpassen. bekleding achter de middenarmsteun op 1 zijde los, dan klittebandje op die plek om vast te maken, en gaatje zagen klaar.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje




Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
cx25gtit2 schreef:Michelidds schreef:Heb er ook wel eens over gedacht om een ‘ski-luikje’ te maken, achter de middenarmsteun.
Want meeste keren gaat het om het vervoeren van lange smalle zaken.
Zou ook allebei kunnen.Iemand dat ooit al eens gedaan?
hallo Michel !
ik zelf niet, maar kan niet moeilijk zijn. je bank iets aanpassen. bekleding achter de middenarmsteun op 1 zijde los, dan klittebandje op die plek om vast te maken, en gaatje zagen klaar.
Maar het gaat me nu juist om het maken van een mooi luikje. Dat er niet alleen een gat zit.
Bekleding hoeft alleen boven of onder losgemaakt te worden.
Eventueel in combinatie met een grotere losse plaat en een versterkingsframe.
Ben dus ook benieuwd naar dat frame van Ree.
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Ik zou het textiel/stof (persoonlijk) altijd aan de onderkant losmaken, dan hangt de stof altijd naar beneden, ook als het los mocht gaan door slijtage. Het is maar wat je persoonlijk handig vind.
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Michelidds schreef:Ben dus ook benieuwd naar dat frame van Ree.
Je komt hem vast nog wel een keer tegen… Als je in de buurt van Delft bent kan je ook een PBtje sturen, dan spreken we even af.
Grtn,
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
zou je veel aan stijfheid verliezen van alleen een skiluik maken ter grootte van de opening boven de middenarmsteun achter…. ??
desnoods plaatjes er langs vast zetten langs de opening. ik zou er denk ik niet een heel frame voor maken. als je maximaal wil (al al Ree) zou ik het wel doen denk ik.
heeft iemand dat nog niet eerder gedaan inderdaad ??
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik heb geen verstand van auto’s, maar ik weet wel eea van mechanica. Het frame wat ik heb is een vierkant, aan de hoekpunten gelast. Voor stijfheid te leveren vervormt het frame richting een ruit en in die richting heeft een dergelijk frame helemaal geen stijfheid. Er zal echt een kruisverband of op zijn minst een schoor in moeten zitten om stijfheid te bieden.
Volgens mij doet het dus helemaal niets
Nog wat plaatjes ter verduidelijking:
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
cx25gtit2 schreef:zou je veel aan stijfheid verliezen van alleen een skiluik maken ter grootte van de opening boven de middenarmsteun achter…. ??
desnoods plaatjes er langs vast zetten langs de opening. ik zou er denk ik niet een heel frame voor maken. als je maximaal wil (al al Ree) zou ik het wel doen denk ik.heeft iemand dat nog niet eerder gedaan inderdaad ??
Een gat ter grootte van de middenarmsteun heeft geen invloed op de stijfheid.
Het frame van Ree biedt, zoals hij zelf uitlegt, geen stijfheid. Maar of het van invloed is op de torsiestijfheid van de auto, dat hangt af van in hoeverre de plaat achter de achterbank bijdraagt aan de constructie.





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De invloed van de orginele plaat op de torsiestijfheid is niet te verwaarlozen, kan ik je meedelen.
Citroen!
Ding zit dan ook met aardig wat puntlassen vast!
ik heb er eens een verwijderd met het idee om een visgraat achterbank in een break te zetten. Was nog geen mals klusje.
CX GTi Turbo 2 - All Black
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
DriverD schreef:De invloed van de orginele plaat op de torsiestijfheid is niet te verwaarlozen, kan ik je meedelen.
Nou ja, die torsiestijfheid was bij een CX toch al niet zo geweldig.
Misschien heb je zonder die plaat het idee dat je in een Prestige rijdt…












Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Wat ik ook een keer gezien heb;is dat de hoedenplank er gewoon uitgezaagd was en een hond er dus gewoon rechtop achterin kon zitten.
Met z’n vieren in je Eendje.




Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
par eXeMple! schreef:DriverD schreef:De invloed van de orginele plaat op de torsiestijfheid is niet te verwaarlozen, kan ik je meedelen.
Nou ja, die torsiestijfheid was bij een CX toch al niet zo geweldig.
Misschien heb je zonder die plaat het idee dat je in een Prestige rijdt…
Dan zal ik de complete plaat maar zeker niet uit mijn Limousine halen…
En in de Croisette ligt een gastank…
Ach, in de zoutloze maanden heb ik de DS Break.
Weer een ‘probleem’ opgelost!
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.