







Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gisteren weer eens een ‘CX is geen verhuiswagen’ momentje meegemaakt, ik stof mijn eigen klaagtopic maar eens even af om het van me af te schrijven
Ik heb inmiddels een XM ‘erbij’, maar die is deze weken even uitgeleend dus voor een tripje naar de Hornbach dacht ik, het is maar een paar kilometer, ik ga gewoon proberen of die plaat van 65x200 cm in de CX past. Zitting van de achterbank eruit, rugleuning van de passagiersstoel helemaal naar achteren, dan blijft er toch behoorlijk wat over nietwaar?
Nou mooi niet dus #%(&^)*&)(*(`@
De hele Hornbach-klandizie heeft me gisteravond geholpen maar welke deur we ook probeerden, mooi dat het niet ging! Uiteindelijk verslagen naar de verhuurbalie van Hornbach gelopen (tip, als je iets koopt bij de Hornbach kun je voor 2 uur gratis een aanhangertje gebruiken) maar helaas, het was al bijna sluitingstijd en ik kreeg die avond geen karretje meer mee! Dus grumbelend de plank achtergelaten, naar huis gereden en vanmorgen 2x heen en weer om aanhangertje+plank op te halen en daarna het karretje weer terug te brengen.
Zo. Uitgeklaagd. Nu weer even naar de oprit kijken en beseffen dat ze veel te mooi is om weg te doen…



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Like I said, volgende keer mijn Berlingo maar even mee
Way out in the water, see it swimming.
Een CX is ook een luxe reiswagen, geen verhuiswagen potdorie!!















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
toch maar weer de voordelen van een break, ruimte en luxe
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973














































Totaal aantal Berichten: 43339
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik zou ter plaatse een decoupeerzaag in de stalen plaat tussen bank en kofferruimte hebben gezet. Dat brandschot heb je toch nergens voor nodig. Weg er mee!!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
doet dat niks voor de torsie stijfheid ??
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje














































Totaal aantal Berichten: 43339
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee man. De hele cx is toch zo slap als een vaatdoek. Maar, als je het netjes wil doen, kan je er een mooi frame inlassen. Bij de Cx 25 Gti van Ree zit dat er ook in. Ik heb vroeger vaak die achterplaat weggehakt en een frame gemaakt. Is je cx meteen een heel stuk beter te gebruiken hoor!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Dit is het frame:
Normaal zit er een bekleed houten schot zodat je vanuit de kofferbak niet de achterkant van de banken ziet.
Ik heb sowieso niets te klagen over de laadruimte van de CX. Onlangs nog een volledig leren DS/Trax interieur vervoerd: beide voorstoelen en de volledige achterbank.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Zo! Zonder dat schot en zonder voorstoelen kan je aardig wat meenemen…























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Nou, met een verlengde CX en zonder tussenschut en dus met gedemonteerde achterbank kan je volgens mij (ik heb het tussenschut er dus nog in zitten) ook een beste boel meenemen! Ik heb met gedemonteerde achterbank in de Limo een keer een volledige 3-zits-bank vervoerd
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa




































Totaal aantal Berichten: 17407
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Dat roept de vraag op of er onder de forumleden/CX-rijders mensen zijn die een Beutler CX bezitten of zoiets nageklust hebben. Als je toch met een CX naar Hornbach rijdt, kun je er misschien ook aan klussen…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Dat lijkt me niet iets wat je zomaar namaakt. Je verliest de stijfheid van het achterraam. Er is heel wat meer nodig dan een framepje om dit te compenseren.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi










Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
waterman schreef:De hele cx is toch zo slap als een vaatdoek.




Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
waterman schreef:Nee man. De hele cx is toch zo slap als een vaatdoek. Maar, als je het netjes wil doen, kan je er een mooi frame inlassen. Bij de Cx 25 Gti van Ree zit dat er ook in. Ik heb vroeger vaak die achterplaat weggehakt en een frame gemaakt. Is je cx meteen een heel stuk beter te gebruiken hoor!
Als een auto dus slap is (soepel?), kan je die ongestraft nog slapper maken? Wat een onzin.
En een rechthoekig frame is per definitie niet stijf. Daarvoor zijn schoren of diagonale trekdraden nodig. Les 1 uit de mechanica / bouwconstructieleer. De originele dunne blikken plaat kan héél veel trekkrachten opnemen hoor.
En als je dan een frame maakt dat dik stijf en dus zwaar is, moet dat natuurlijk wel goed vastgelast worden. Paar boutjes doen niet veel.
Nou, genoeg geklaagd in dit klaagtopic…
CX is inderdaad niet bedoeld / geschikt voor vervoer van grote spullen. Een van de weinige nadelen van het model. Want ik vind het overigens een veel fijnere auto dan de XM.
Zeker mijn Limousine (waarin bovendien weer wat meer vervoerd kan worden). Daarmee zijn we vorig jaar met 5 volwassenen in 1 ruk naar de Côte d’Azûr gereden. 1300 km, probleemloos in 13 uur, ik was nauwelijks moe. Had bij wijze van spreken zo terug kunnen karren. Terug idem. Doe dat maar eens na in een bestelauto.
In een CX Break natuurlijk wel.
Overigens heb ik voor vervoer van grote spullen of een karretje achter de Limousine, of de DS Break.
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.




Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Ree schreef:Dat lijkt me niet iets wat je zomaar namaakt. Je verliest de stijfheid van het achterraam. Er is heel wat meer nodig dan een framepje om dit te compenseren.
Als ik naar het plaatje van de Beutler kijk, vraag ik me af of de dwarsplaat achter de achterbank wel verwijderd is. Lijkt de normale achterbank te zijn.
Al zal het verwijderen van de hoedenplank de kont ook al best slapper gemaakt hebben.
Bestaat er nog een Beutler? Of zijn ze allemaal overleden?
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.