1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
plas water bij voeten passagier
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 07 maart 2010 11:57 AM

Nou, weer een nieuw probleem met de cx. Zag gisteren dat rechtsvoor alles onder waterstaat. Echt heel veel.
Waar komt dat vandaan? cry Ik heb geen schuifdak??? Zou het condenswater van de airco kunnen zijn? Ik heb wel het idee dat de airco het doet.
Zo maar eens gat boren en dweilen!

Alvast bedankt voor de tips!

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 07 maart 2010 11:58 AM
  [ # 1 ]

Gat bovenin binnenscherm?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 07 maart 2010 01:24 PM
  [ # 2 ]

Dit heb ik ook een keer gehad, bleek dat de afvoer van ‘t kachelhuis verstopt zat met prut van waarschijnlijk 20 jaar lang blaadjes opzuigen.

Het kachelhuis heeft een waterafvoer vanwege inregenen via ‘t rooster op de motorkap, waarvan de afvoerslang ongeveer boven/bij de voorste hoogteregelaar uitkomt. Als je die van onderen leegpulkt, zul je waarschijnlijk een lading prut en de nodige liters water over je heen krijgen Wink

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 07 maart 2010 01:30 PM
  [ # 3 ]

Condens van de airco lijkt me onwaarschijnlijk. Dat komt normaal niet in het interieur terecht. Het zal idd wel een verstopte afvoer zijn. Misschien een lekkende voorruitrubber?

En een gat boren…? Daar zou ik niet aan beginnen. Gewoon hozen, dweilen en daarna iets van kattebakgrit op de bodem gooien.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 maart 2010 01:34 PM
  [ # 4 ]

Vochtvreter in de auto Wink

Een gat boren zou ik ook niet doen, je krijg het toch niet voor elkaar dat al het water daar doorheen stroomt.
Veel vocht zal toch al door de bekleding opgezogen zijn.

Is het geen lek in het kachelsysteem? Maar dat zou je wel moeten ruiken aan het vocht wat erin ligt.

Profiel  
 
familiale
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 166
Geregistreerd: 09-11-2008

Gepost: 07 maart 2010 01:45 PM
  [ # 5 ]

Was bij mij lek deurrubber aan de bijrijderszijde.
Resultaat was erg veel water, vloerbedekking met Karcher alleszuiger drooggezogen (ongveer 4 liter).
Nieuw rubber doet wonderen.

Groet Wouter

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 07 maart 2010 01:45 PM
  [ # 6 ]

Idd zeker geen gat boren. Je creëert een roestmogelijkheid, bovendien is de bodem te ongelijkmatig om alles weg te kunnen laten lopen.

Gewoon tapijt los (om ‘t eruit te halen zou je het hele interieur moeten verwijderen), droogdeppen en vervolgens idd vochtvreter, kranten, kattenbakkorrels… Grootste probleem is om het tapijt weer droog te krijgen.

Zo zag ‘t er bij mij uit:



De föhn had overigens geen enkel nut…

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 07 maart 2010 02:07 PM
  [ # 7 ]

Bedankt voor de reacties! Gat heeft geen zin inderdaad, is niet echt vlak stuk. Tapijt heb ik eruit gegooit, wat was dat zwaar zeg!
Het zeker niet de kachel, denk inderdaad ook geen condens van de airco. Als ik het zo bekijk denk ik inderdaad aan het rubber van rechter voordeur. Deze is ook erg plat. Net even met de gieter bezig geweest, maar kan het niet goed nadoen.
Is dat rubber nog nieuw tekoop eigenlijk?

Ik schroef alles weer terug stoel etc, maar laat het tapijt er wel even uit. Maar even zien hoe ik dat droog krijg, valt zoiezo nogal uit elkaar!

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 maart 2010 02:08 PM
  [ # 8 ]

Ik zou me kunnen voorstellen dat als je de vloer weer redelijk droog heb het tapijt op een stuk plastic wil laten liggen.
Dit voorkomt dat je vloer continue met vocht in aanraking komt.

Misschien nog beter, de stoel eruit laten en het tapijt niet direct op zijn plek terug leggen.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 maart 2010 02:11 PM
  [ # 9 ]

Stoel terug zonder tapijt is natuurlijk ook prima.

Als de stoel gebruikt gaat worden zou ik wel even een automat plaatsen, ookal is het er 1 die niet goed past Wink

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 07 maart 2010 02:11 PM
  [ # 10 ]

Heb stoel eruit gehaald en het hele tapijt ligt naast de auto, te lekken Smile  Heb de eendenbek ook even schoon gemaakt, zat wel zooi in maar was niet verstopt. Ga zo nog even kijken naar het voorruit rubber, maar dat denk ik niet. 10 centimeter boven de bodem is er niets meer nat. Behalve dan bij het deurrubber.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Gepost: 07 maart 2010 02:12 PM
  [ # 11 ]
Arjan Verkade schreef:

Is het geen lek in het kachelsysteem? Maar dat zou je wel moeten ruiken aan het vocht wat erin ligt.

Inderdaad, de kachelradiateur zit daar vlak naast, achter de console. Een zwak punt van de CX. En als die plotseling besluit om kapot te gaan, zal het water er daar uitlopen.
Check anders je koelwaterreservoir eens. Als het peil daar gezakt is, weet je dat het waarschijnlijk geen hemelwater is…

Edit: de kachelradiateur hoeft niet eens stuk te zijn, er kan ook een slang zijn afgeschoten!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 07 maart 2010 02:15 PM
  [ # 12 ]

Kachel is het zeker niet. Het is ook geen koelvloeistof, dat ruik je wel! Kachel radiator had ik al eens vervangen. Daar zijn ook geen sporen van vocht.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Gepost: 07 maart 2010 04:22 PM
  [ # 13 ]
verkuilm schreef:

Kachel is het zeker niet. Het is ook geen koelvloeistof, dat ruik je wel! Kachel radiator had ik al eens vervangen. Daar zijn ook geen sporen van vocht.

Nou dat scheelt dan alweer! Maar ja… wat is het dan wel? Lastig altijd, lekkages opsporen.  huh
Succes in elk geval!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 07 maart 2010 04:41 PM
  [ # 14 ]

Ik had vorige maand exact hetzelfde: drijfnat bij de bijrijder, bij mijn serie 1 was het de afvoer van de airco.

Als je de plaat bij de tunnel rechts voor loshaalt, zie je een zwarte harmonicaslang van ongeveer 5 cm dik. Deze moet aan de onderkant goed in de afvoer verder naar beneden zitten.

Bij mij is het nu kurkdroog.

Grtn,

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 07 maart 2010 05:35 PM
  [ # 15 ]

Misschien een gaatje onder de rechter zijde van de voorruit,of kijk eens naar de rechter wielkast het onderste puntje waar de dorpel eindigt.
Dat hoekje achter de side skirts wil wel eens slecht worden…..........een gat daar betekent water in je voetenbak

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook