Zo iets is het inderdaad, Heb alles al weg gehaald. Zie ook wel waar het uitkomt. Zal morgen ff foto maken.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Nou weer water in de cx!!! Met tuislang krijg ik het nu niet meer voor elkaar???
Maar met regen, onmiddelijk water binnen.
Het komt uit het ronde gat waar de draadboom door heen loopt. Maar waar het dan naar binnen gaat, weet ik dus niet.
Zoals je ziet heb ik het onderste gat al dicht gemaakt.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Gaten dicht maken, lijkt me met mijn beperkte technische kennis een heel slecht plan. Je lost zo de oorzaak niet op. Bovendien belet je het water om weg te stromen. Het blijft dan ergens staan. En dat is sowieso niet ok. Als ik het goed zie, dan komt het water voorin naar binnen. Nou kan water best van ver komen. Het kan ver worden gedragen, zo weet ik helaas vanwege een probleem in mijn huis. Je zoekt het dichtst bij het lek. Maar het blijkt van een heel eind verder te komen. Ik denk dat bijvoorbeeld een lek boven bij je voorraam met de minste weerstand langs de sponning naar beneden loopt dan verder gaat. Zet je de tuinslang onder op de ruit of op de zijkant waar het naar binnen loopt, dan gebeurt er niets. Komt de regen op de bovenkant van het voorraam, dan krijg je na een klein poosje ergens anders water naar binnen. En dan, Spaanse zon en hitte voor rubbers….
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 43285
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik verdenk ook de afdichting van de voorruit.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Als je kijkt naar die plaatjes van cx25gtit2 op pag. 2, lijkt ‘t mij gezien de plek waar het naar binnen komt niet onwaarschijnlijk dat daar een afwateringsgaatje dichtzit. Maar hoe je dat kunt controleren en weer open maken met het spatbord er nog op?
De draadboom die ik zie hangen daar waterdruppels aan ja of nee,bij ja dan komt het water bij een hoger gelegen deel weg.
Voorbeeld:als je raamrubber toch lek is,dat zal het water een weg vinden achter het dashboard langs via de draadboom beland het water in je interieur
ben benieuwd
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Er is weer een aardig buitje geweest, nog iets kunnen ontdekken?
Heeft goed geregend inderdaad!! Lekt nu nog een heel klein beetje, en dat is het deur rubber, ook nog wat aan doen dus.
Het dicht maken van die gaten dat helpt enorm!! Het water hoopt niet op, die holle ruimte is open van onder.
Volgens mij komt het niet van de voorruit, daar kan ik ook water op gieten wat ik wil, dan lekt het niet.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Het lek is bijna boven,maar de vraag blijft waar komt het water vandaan die gaten heb je dichtgemaakt,dus er komt bijna geen water meer binnen maar nog wel ergens vandaan?
Het loopt nog wel in de holle ruimte ja. Kan het ook wel weer uit gelukkig. Van de zomer met goed droog weer laat ik het vollopen met tectyl. Waarom het daar nu komt snap ik niet helemaal. Het zit in ieder geval niet helemaal goed onderhet rechter voor spatbord. Probleem is kun je niet bij, moet je het spatbord losslijpen, dat gaat me tever. Moet zomaar!
Een ding weet ik zeker het is geen roest!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Ik heb die lekkage ook eens gehad aan de bestuurderskant. Inderdaad de regenafvoer onder het buitenspatbord. Kan je lekker niet bij. Ik heb er toen met pijn en moeite kit ingespoten en het stopte. Dat maakte bij die CX niet uit maar als je een duurzame oplossing wilt…...
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
verkuilm schreef:Het loopt nog wel in de holle ruimte ja. Kan het ook wel weer uit gelukkig.
Ja, het water loopt de holle weer uit, maar wel via de goede afvoer? Want waarom komt het dan in je interieur terecht?
Je bent pas bij Doro geweest voor je achterruit. Waarom vraag je niet aan David wat er aan de hand kan zijn? Ik had ook een probleempje met die holle ruimtes en hij begreep precies wat er mis was. En hij heeft het goed opgelost.
verkuilm schreef:Van de zomer met goed droog weer laat ik het vollopen met tectyl.
Als je de afvoertjes wilt verstoppen, moet je precies dat doen.
par eXeMple! schreef:verkuilm schreef:Het loopt nog wel in de holle ruimte ja. Kan het ook wel weer uit gelukkig.
Ja, het water loopt de holle weer uit, maar wel via de goede afvoer? Want waarom komt het dan in je interieur terecht?
Je bent pas bij Doro geweest voor je achterruit. Waarom vraag je niet aan David wat er aan de hand kan zijn? Ik had ook een probleempje met die holle ruimtes en hij begreep precies wat er mis was. En hij heeft het goed opgelost.
Kan je ook vertellen hoe Doro dat op heeft gelost?
Doro had zeker paar goeie tips, maar dat was het niet in ieder geval dat was allemaal oke!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
@cx25gtit2
Toch maar eens reageren op deze oude thread want ik loop er nu tegenaan bij mijn 36 jaar oude CX. Je zegt het water loopt deels tussen binnen en buitenscherm recht naar beneden, daar heb je helemaal gelijk in want ik zie bij mij ook de sporen aan de binnenkant. Maar wat niet klopt is dat het gaatje waardoor het water naar buiten zou kunnen lopen te hoog zit, namelijk een halve centimeter.
Vandaar dat de bodem in die holle ruimte wegrot en dit uiteindelijk zichtbaar wordt in de wielkast. In mijn geval ook aan beide kanten. Het water zou niet in die holle ruimte mogen stromen. Dat had Citroen makkelijk kunnen voorkomen door een extra plaatje bij de afvoer te lassen of gewoon het gaatje op de goede hoogte plaatsen. Maar ik vind het sowieso niets water laten stromen aan de binnenzijde.
Er zijn mi. 2 oplossingen te bedenken:
1-print een 3D dop die in het grote gat van de bewuste holle ruimte past. Zo stroomt het water nooit in de holle ruimte.
2-print een 3D afvoer en boor een gat bij de scharnieren van de motorkap, koppel hier een slang aan en laat deze uitkomen in de wielkast, zoals de XM het ook heeft. Dus blijkbaar heeft Citroen toch een leercurve:)
Bij de laatste oplossing stroomt er nooit meer water binnendoor!
Elke CX heeft roest alleen wist je het nog niet.