Hallo Allen,
Na enige fijne kilometers in mn progress TGi gereden te hebben,
en al vele dingen heb vernieuwd(veerbollen/wiellagers/adals/remkabels/kilometerkabels/distributieriem/rol/waterpomp enz)
heb ik een donor auto erbij gekocht een rode 1.9 TZi(heeft rotte balken) beiden auto,s zijn van 1992.
Hiervan is de bedoeling om de elec/ramen e.d in mn progress zetten.
Nu ben ik ook van plan om de 1.9 motor over te zetten maar zou graag advies willen hebben
van iemand die dit al eens heeft gedaan?
(Deze motoren lijken indentiek op elkaar)
Wat komt er zoal verder bij kijken.
Moet ik ook de kabelboom over zetten van de 1.9? of is dit plug and play?
Verder is het plaatwerk in nette staat.
Mocht er iemand plaatdelen zoeken in deze kleur?
Alvast bedankt !
keep the good time rolling
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Je kunt de motor er “zo” inplakken, de kabelboom past 1 op 1. Wel moet je de ECU wisselen, dus die uit de 1900 moet in je progress komen. Overigens moet je voor de elektrische zaken in het interieur ook de kabelboom uit het interieur wisselen. Vergis je niet niet, dat alleen is al een dag werk. (Wel leuk werk overigens) Succes met het project en hou ons op de hoogte, vooral ook met plaatjes!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
kortom! veel plezier en succes!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
heeft die rode donor nog een mooie rode spoiler?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean helaas heeft ie geen spoiler meer.
Als ik aan deze klus ga beginnen maak ik zeker een paar foto,s
Ik ga eerst maar de deurvergrendeling/raammotors met kabels eruit halen.
Ik heb ook de webside van Roel tiemersma met handige now how,s doorgespit.
ivm het raammechanisme verwijderen e.d(de tie-rip tip ivm los springen van de veer)
hier is nog iets wat ik in mijn vrije tijd erbij doe.
keep the good time rolling
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Die tie-rap tip is op zich een goede tip, maar als je voorzichtig genoeg bent blijft de veer prima zitten hoor. Ik gebruik er iig geen tie-rap voor.
Ik heb die raammotor echt nog nooit losgemaakt van het mechaniek om hem uit de deur te verwijderen. Die kan er prima uit zonder de motor van het mechaniek los te nemen.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Mag je mij vertellen hoe je de tapeinden door de gaten gekregen hebt, met de motor er nog op gemonteerd…
zorgen dat je raam niet geheel bovenin staat.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.