tis maar hoe je het bekijkt….
bepaalde rubbers worden altijd met de ruit vervangen. De verzekering stelt, een goedgekeurde vooruit is waar u recht op heeft en dat krijg je ook. Wil je perse een ori ruit, mag ook, maar die kost meer. ( kan ik nog wel inkomen hoor)
Sommige rubbers worden verondersteld geschikt te zijn voor hergebruik. Bijvoorbeeld die brede A stijl rubbers. De kans dat die er echter wat sjebbie op komen te zitten dan is best groot en dan zeg ik, mwah, doe maar nieuw, maar dat is dan wel rekening man.
verder maakt het me niet zoveel uit hoor. Bedoel, deze heeft er al 300k km opzitten. Een nieuwe ruit, krasvrij etc is dan best fijn hoor. Gaan de wissers ook weer langer mee.
Michiel, die strips komen er gewoon heel en bruikbaar af! Zitten gewoon geklikt.. Heb ze bij mijn multimedia project ook zonder problemen er af geklikt en weer er op! De plastic profielen waarmee die geklikt zit kun je er ook heel af krijgen, alleen dat vergt wat kennis van hoe ze zitten.. Ik klik ze er nu zo af, maar de eerste 2 lagen ook in 6 stukken!
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Veel van die strips zitten met kit vast. Niet omdat het zo zou moeten, maar omdat ooit een vorige eigenaar/garage/monteur heeft bedacht dat dat nodig was om de strip goed vast te zetten. In dat geval haal je ze zelden onbeschadigd er weer af.
Ik weet van een Citroën dealer die bij Breaks standaard ruit + strips besteld. Los zijn de strips voor de Break namelijk niet (meer) te krijgen. Ik heb het dan dus over de brede strips over de A-stijl die bij Breaks de hoek omgaan en boven de voorruit doorlopen.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
hehehe, Marco, die kennis is nu precies het puntje wrom ik maar wat nieuw spul besteld heb. Ik vermoed niet dat ze die kennis namelijk hebben bij de glasboer vwb Xm.
Sja, ten eerste heb jij een berline en geldt Brian’s verhaaltje dus niet voor jou. En daarbij heb je binnen 2 seconden gezien of die strips bij jou gelijmd zitten of niet..
Neemt niet weg dat nieuw natuurlijk gewoon veel mooier is! Op mijn multimedia moeten ze ook komen, maar de huidige zijn nog erg netjes en dat soort dingetjes nieuw bij elkaar opgeteld komt toch weer op een aardige sloot geld.. Beetje doseren dus..
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Toevallig verzekerd bij Univé?
Dan kost een nieuwe ruit niets namelijk, mits je bij de juiste ruitenboer komt uiteraard, en dat is GEEN Carglass.
Univé neemt dan de helft van het eigen risico voor zijn rekening en de glasboer de andere helft.
Originele ruiten, met chevrons, zijn niet te krijgen, of het maakt geen ruk uit.
Citroen dondert er gewoon Saint Gobain in een plakt er een chevronnetje op, exact dezelfde ruit, zelfde kwaliteit, zelfde codes, uit dezelfde fabriek.
Mijd Splintex, die kreeg ik 3 keer achter elkaar als golfplaat voordat ik er een SG in kreeg waar ik om vroeg.
Nieuwe voorruiten komen altijd met een nieuw bovenrubber, en een blokje voor de binnenspiegel.
Bij mij kwamen de zijrubbers er gewoon goed af, daar moet je dus geluk mee hebben.
nope, bij nedasco ( citro klassiek all risk)
De zx is bij CB met ruitschade dekking. Das echter een duur geintje dan hoor. carglas bezoekje is geen eigen risico maar wel een jaar stilstand voor je premie.
Totaal aantal Berichten: 247
Geregistreerd: 13-04-2006
- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
Autoglas Veghel!
Daar had ik een nieuwe ruit met een nieuw bovenrubber inclusief montage voor nog geen 300 euro. Ik kreeg daar toen een Pilkington ruit, prima ruit, had er ook al eentje in m’n DS voorheen.
Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 31-08-2008
- XM Break 2.0i 16v
- C3 1.4 Selection
XMTurboCT schreef:Ik ben indertijd gewoon naar de dealer gegaan. Die heeft de ruit geplaatst en het met de verzekering geregeld.
Hier ook!!
Dealer Luveto in Brielle doet ook glasreparaties -voor de verzekering…
"Beter spijt van iets wat je gedaan hebt, dan spijt van iets wat je niet gedaan hebt"
Alsof je spijt zou kunnen krijgen van het rijden in een XM…