9 van de 45
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
C35 Camper - heet gelopen en droog gekookt
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 21 februari 2011 11:06 PM
  [ # 121 ]

‘t Is nog geen voorjaar, maar omdat er telkens signalen komen dat ik dit jaar vroeg met vakantie ga - en dan wil je voor het weer toch een behoorlijk eind naar het zuiden - een bestelling gedaan bij NoiseKiller. Je mag je type auto opgeven. En dan zorgen zij dat het goed komt. Er maar als opmerking bij gezet dat als er geen maatwerk leverbaar is, dat ik dan in elk geval voldoende materiaal wil hebben om alles zelf op maat te maken. Mag wel voor dat geld. Vandaag de bevestiging binnen dat ze de boel opsturen. Met meteen het verzoek of ik een reactie wil geven en of ze dat dan als getuigschrift op de site mogen zetten. Ik krijg bijna het gevoel dat ik dit jaar hun eerste klant ben Smile.
Benieuwd wanneer de temperaturen het leuk maken om de boel te installeren. Voorlopig staat de C35 nog even fijn in de stalling.

Profiel  
 
Gepost: 21 februari 2011 11:19 PM
  [ # 122 ]

Wat ga je allemaal isoleren? Ik ben wel benieuwd naar je bevindingen. Mijn ervaring met ouderwetse dieselbusjes (mercedes 206D) is dat je heel veel materiaal nodig hebt om een aanvaardbaar geluidsniveau te behalen.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 22 februari 2011 10:13 AM
  [ # 123 ]

Ik heb vroeger nog gereden met de Mercedes 508D - daar stond een lompe zescylinder op min of meer dezelfde plek als in de C35. Was ook bijzonder lawaaiig, maar ja, werk, dus dat gaf niet Wink. Ik heb uiteindelijk maar het ‘camper-pakket’ genomen zoals NoiseKiller dat zelf aanbeveelt: ‘motordeken’, plakspul in de motorkap, zware mat op de cabinevloer en plakmatten voor wielkasten e.d. Daarmee is allen de cabine aangepakt , maar de motor (en een heeeeel irritante resonans in het dashboard) maken de herrie. Bovendien is het leefdeel natuurlijk helemaal betimmerd. Wellicht pak ik de wielkasten achter ook nog aan. Eerst maar eens zien of ik genoeg rommel krijg om de cabine te bewerken.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 22 februari 2011 12:30 PM
  [ # 124 ]

Verbaas ons!
En dan nog benieuwd of het te koop is voor een ‘aanvaardbare’-lees redelijke prijs tongue rolleye

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 22 februari 2011 12:49 PM
  [ # 125 ]

Dat laatste in elk geval niet, kost toch een paar honderd euro. Sad Krijg net een mailtje of een kit voor een C25 ook past.  Rolling Eyes Ze teruggemaild dat ze maar gewoon genoeg materiaal moeten sturen. Ik ben zelf ook benieuwd.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 22 februari 2011 06:30 PM
  [ # 126 ]

Dan nemen wij wel genoegen met het lawaai (wat wij beiden niet als erg hinderlijk ervaren Laughing )

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 22 februari 2011 08:00 PM
  [ # 127 ]

Een redelijk alternatief materiaal om te gebruiken als geluidsisolatie op de cabine vloer en het schutbord is gerecycled schuim wat bij bouwmarkten als praxis en gamma in pakken van 2m² te koop is.
Op de Gamma site isofix genoemd.
http://www.gamma.com/assortiment/bouwmaterialen/isolatiemateriaal/gamma-isofix/

Dit netjes op maat snijden en goed met elkaar verlijmen tot een goed aansluitende “deken” over de hele vloer en het schutbord reduceert het geluid in de cabine echt aanzienlijk.

Belangrijk is dat je geen gaten laat vallen in de isolatie, geluid is zo “flexibel” dat door een klein gaatje in de isolatie relatief veel herrie naar binnen kan komen.

Dus aansluiting rond binnen motorkap, koppeling- en rempedaal blok en ook verder naarboven toe tot aan de ruitenwissermotor zijn erg belangrijk. Het lijkt wel als of een deel van het geluid van de motor via de motorkap wordt gereflecteerd en via het schutbord weer binnenkomt.

Andere mogelijke oorzaken van veel herrie in de cabine zijn bijvoorbeeld een niet goed klemmende sluiting op de motorkap (buiten) waardoor deze mee trilt bij lage toeren tallen, of een niet goed vast gezet koplampframe of voorbumper, of een niet goed aansluitend rubber op de binnen motorkap. Sterk verouderde motorsteunen die trillingen van de motor niet goed meer absorberen en dus meer doorgeven aan het subframe en de cabine, een stuurkolom die onder (verticale) spanning gemonteerd staat en trillingen van het subframe tot op je dashbord doorgeven (verticale verbindingen tussen de vloer van de cabine en de motorsteunen op het subframe ontbreken bij de c35 eigenlijk, met uitzondering van de stuurkolom). Alternatieve oplossing is om daar een silentblok (z.g. hardy-plaat) tussen te monteren zoals in veel andere typen citroën ook wordt gebruikt. Dit vraagt echter wel wat laswerk aan de stuurkolom/onderste cardan en niet iedereen is daar even gelukkig mee.

hmmm ik lees even terug wat ik allemaal heb geschreven… en wordt er stil van
wat kunnen die bussen toch veel herrie maken

(oordopjes is toch ook wel makkelijk!!!)

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 22 februari 2011 08:49 PM
  [ # 128 ]

ik heb mijn fiat c25 ducato Wink geisoleerd met spul van deze site :  http://www.akoestiekwinkel.nl/auto.html
werkt prima en is goed zelf te doen.
het scheelt heel wat decibellen !

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 23 februari 2011 11:37 AM
  [ # 129 ]
Diesel Rinus schreef:

oordopjes is toch ook wel makkelijk!!!

Dat had ik dus ook al ontdekt - maar da’s op lange ritten toch wat ongezellig Wink

‘t Aardige van Noisekiller is dat zij al een keus hebben gemaakt uit wat er allemaal te koop is: iets zwaars op de vloer (da’s bij een dieseldreun toch ook van belang, lage tonen komen ook door als er geen kieren zijn) en over de motor, en wat plakspul op plaatsen waar reflectie kan optreden (motorkap, deuren, wielkasten). Ik heb al betaald - ik ga het dus maar eens uitproberen. Omdat ik het zelf mag (moet) uitsnijden hoop ik in elk geval de bodem goed kier-dicht te krijgen. Bij een vriend met een HY bleek een kokosmat op maat in de cabine al een wereld van verschil te maken. Maar bij een benzinemotor zijn er minder lage frequenties tegen te houden.

Bij stationair draaien geeft mijn stuur inderdaad ook trillingen door aan het dashboard. Op snelheid lijkt de resonans in het stuur niet zo te spelen, maar rammelt het dashboard toch. De boel maar eens loshalen en kijken of ik iets ontdek. Allemaal overigens pas voor over een paar weken, als het niet meer vriest overdag.

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 23 februari 2011 04:22 PM
  [ # 130 ]

Ik herken je planning (mooi weer sleutelaar!!!)

Op dit moment rij ik ook heel weinig met de bus, van het voorjaar weer wat langere ritten gepland en dan is iets meer stilte (nou ja , minder herrie dan) ook wel aangenaam. vandaar dat ik afgelopen najaar al begonnen ben met die isofix schuimlaag op de vloer, en die helpt echt behoorlijk.

Volgende stap die ik wil zetten is nieuwe motorsteunen of aangepaste (gel gevulde?) en mogelijk ook die hardy-plaat in de stuurkolom die ik eerder al noemde.

Ik heb mijn bus sinds 1999 en rij er nog steeds met veel plezier mee, alleen iedere keer is het toch weer even schrikken bij de overstap van personenauto naar de bus.
Andere vervelende bijkomstigheid is dat, terwijl ik de bus gaande weg echt heb verbeterd (ook qua geluidsniveau), het verschil met het dagelijks vervoer over de jaren in een veel hoger tempo groter is geworden:
Eerst BX diesel, die was niet zo stil, daarmee vergeleken was de CX 2,5diesel ambulance muisstil!!!, daarna ZX diesel (weer wat stiller) maar daarmee vergeleken was de C32 erg comfortabel geveerd!!! (drempels).
Nu al weer een aantal jaren de xantia HDI (ik was het zx gestuiter al heel snel zat) maar daardoor is het geluidsniveau-contrast nog nooit zo groot geweest!
De bus moet nu echt stiller worden om het leuk te houden.

succes met knippen en plakken!!!

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 23 februari 2011 09:34 PM
  [ # 131 ]

Ik was een DS Break gewend (en geloof me, bij 130 is de vergelijking met een vliegtuig niet alleen gebaseerd op het gevoel dat de vering geeft) en ik vind de C35 toch ook errug lawaaiig. En alhoewel het al lang geleden is, kan ik me dat van bijvoorbeeld een C25 niet zo herinneren. Van oude Mercedes bussen weer wel. ‘t Zal ook iets met de constructie en de isolatie af fabriek te maken hebben.

Enne - ik ben inderdaad tot volle tevredenheid een mooi weer knutselaar Smile. Heeft ook te maken met het feit dat de C35 in een stalling staat waar ik niet kan/mag werken.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 20 april 2011 11:02 PM
  [ # 132 ]

Vandaag het busje maar eens opgehaald om aan het werk te gaan. Het begin was goed: matten er uit rechts en links. Dashboard aan de onderzijde verwijderd links en rechts. En toen toch wat sporen van nattigheid rechts onder het raam: flinke roestschilfers, uiteindelijk een gat in het ijzer en een mat in (on)behoorlijke staat van ontbinding. Dan verdwijnt de oorspronkelijke geluiddemping natuurlijk - er kwam ook aardig wat bitumeus spul uit. Ook maar eens vanuit de motorkap bekijken. Via de ovale gaten kun je in de ruimte onder de ruit komen. Eén van de rubber doppen ontbrak, de andere er uit gehaald. En daar eens voelen of er roest was. Dat was zo, maar wie schetst mijn verbazing: de ruimte zat vol met eikels .  surprised  En zo te zien zaten ze daar al heeeel lang. Met een trekveer maar eens door de gaten heen en weer gaan raggen. ‘t Bleef maar doorgaan. Genoeg om een gaai de winter mee door te helpen. Wie weet welke diersoort z’n wintervoorraad eikels bij voorkeur in de holle ruimte onder de voorruit van een C35 verstopt?
Anyway - maar eens heel driftig met tectyl gespoten met zo’n mooi lang slangetje. De voorruit zal er een keer uit moeten om het inkomende water te stoppen. Meteen de motorkap eens goed bekeken. Die begint aan de onderrand ook te roesten. Daar kan ik iets beter bij, dus die maar eerst voorgespoten met Fertan. Daarover heen dan tectyl. En dan heel goed schoonmaken zodat ik daar het geluiddempende materiaal in kan plakken. De motordeken ligt ook al op de motor. Komende dagen aan de gang met de dikke antidreunmat op de vloer van de cabine (mag alleen op het horizontale deel Sad ). En de plakmaterialen voor de wielkasten, deuren etc.

Ik lijk in elk geval ruim voldoende materiaal te hebben gekregen. Met een beetje geluk op Citromobile met een fluisterbus. cool hmm

Wel mooi waardeloos: de reserveband moest er uit. En dan zie je opeens dat het loopvlak aan het loslaten is van de rest. Een geheide klapband dus. Tussen de bedrijven door dus nu opeens op zoek naar een vervanging: heeft er nog iemand een band liggen?

Profiel  
 
Gepost: 20 april 2011 11:04 PM
  [ # 133 ]

Haha de achterbank van mijn traction werd ook een stuk comfortabeler eens ik er alle eikeltjes had uitgeschud (een halve kliko vol).

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 20 april 2011 11:08 PM
  [ # 134 ]

Hm - beestjes met smaak. Als het over auto’s gaat dan, hun dieet vind ik niks.

Profiel  
 
algra
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 611
Geregistreerd: 22-08-2006

Gepost: 20 april 2011 11:12 PM
  [ # 135 ]

band heb ik wel voor je
tja ,die eikelfreak is waarshijnlijk de grijs/groen gestreepte tarotti ,eekhoorn achtige,
tís meer een muis volgens mij
van oorsprong italiaans, later verhuisd naar frankrijk

    cool smirk

Profiel  
 
 
9 van de 45
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook