16 van de 45
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
   
C35 Camper - heet gelopen en droog gekookt
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 02 september 2012 12:14 AM
  [ # 226 ]

Dank voor je zoekwerk Diesel Rinus. Ik was al zo blij dat ik wat kon vinden dat ik maar even over de prijs ben heengestapt en een bestelformulier heb ingevuld bij 2cvdistribution. Eens kijken hoe ze reageren, de verzendprijs zal nog wel wat stijgen voor verzending naar het buitenland. Nou ja, als ze vlot leveren, vind ik het goed. En anders ga ik inderdaad eens te biecht bij het adresje dat je me doorstuurde.

En wat dat zoeken op websites betreft: ik tik meestal maar direct een trefwoord in bij het zoekscherm. Scheelt vaak een hoop bladeren en doorlezen.

Omdat ik toch verder wil vandaag de dorpel van de schuifdeur en de rechtervoordeur klaar gemaakt om morgen te lakken. Hopen dat er niet te veel berkenzaadjes in de natte verf landen.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5460
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 02 september 2012 12:55 AM
  [ # 227 ]
Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 02 september 2012 01:12 AM
  [ # 228 ]

Da’s inderdaad in de buurt. Maar ik heb ‘m nog nooit zien rondrijden (ik ken er eigenlijk maar twee in Nijmegen. Een beige met bruine streep en een zwarte hippie-mobiel). Dank voor deze tip. Maar ik heb geen plaats voor twee van die dingen. En ook niet voor een berg onderdelen. En om nou een hele bus te kopen en voor een nieuwe startmotor ... Alhoewel, ik moet ook nog een slotmechanisme hebben. Hmmm. Nee, geen tijd om ‘m te slopen en geen plaats om ‘m te stallen.
‘t Eerste bod lijkt ook van een Citroen-liefhebber. Dat ding vindt vast een goed thuis.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 07 september 2012 02:52 PM
  [ # 229 ]

Nou ja - strand de zoektocht naar een stukje deur toch weer sneller dan ik hoopte. Sad

Bonjour Mr Verhoeven,

Après renseignement auprès de notre fournisseur il apparaît que cette pièce 528170 n’est plus en production et n’est plus en stock.

Veuillez nous excuser pour la gêne occasionné.
Merci pour votre demande.

Cordialement,

Tech’Outy Vernier Distribution Sarl
Département Pièces Autos.
Spécialiste en pièces de 2CV Neuves et d’occasions
In Nederlands: het stuk reparatieplaatwerk stond weliswaar op de site, maar ‘t is niet meer in productie en ook niet op voorraad. Jammer. Me zojuist maar eens laten voorlichten of er met vezelmatjes en polyesther wat te doen is. Maar dat wordt toch wel ernstig afgeraden - dat wordt niet stijf genoeg. Hm. Ik voel vertraging in het schilderproject aankomen.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 15 oktober 2012 12:55 AM
  [ # 230 ]

En zo is het ook gegaan. Binnenkort gaat de bus naar de stalling met alleen een groene neus en één groen portier. Eerst een andere accu scoren, vandaag wilde het ding niet meer van z’n plaats. Startkabel naar de huishoud-accu haalde niet uit (die accu is niet goed, dat wist ik). Dus met twee sets startkabels (anders zijn ze te kort) de CX accu erbij gehaald. Nou ja, lopen doet ‘t ding dan weer wel.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 04 november 2012 03:35 PM
  [ # 231 ]

Gisteren maar eens de verwantschap met de Fiat 242 gevierd: via Marktplaats contact gelegd met iemand die een 242 naaar de sloop gaat brengen. Een wat onwaarschijnlijk lorrig ding met een hoge opbouw tot boven de kabine. Maar het bleek dat deze auto de afgelopen jaren alleen als onderdelen donor voor de rijdende auto had gediend. Motoren en versnellingsbakken waren al verkocht. Voor een paar tientjes mocht ik er wat dingetjes uitschroeven. Prettig: het ding had al die jaren droog gestaan. En op alles wat ik loshaalde zat keurig een klein beetje vet. Da’s nog eens prettig werken.

Nu eindelijk het slotmechanische te pakken om het gebroken en gelaste ding in mijn auto te vervangen.
Ik heb mijn ruitewisserarmen ooit bijgevijld om er ruitenwisser op te kunnen zetten. Maar op deze Fiat zaten zowaar passende aansluitingen. Die armen dus ook maar meegenomen, kan ik op m’n gemak uitzoeken wat voor ruitenwissers en aansluitingen er eigenlijk op horen en of die nog geleverd worden.
In mijn auto zitten de gordel-vangers aan de stoel vast. Niet zo heel veilig, als je weet hoe die stoel aan de bodem vast zit. En al helemaal de passagiersstoel, die met het indrukken van een blikken klemmetje kan kantelen. Ik was eigenlijk altijd bang dat ik nog eens met stoel en al door de voorruit zou vliegen. In de Fiat had iemand een soort verlengstuk vanaf de bodem gemaakt, zodat de gordelvangers werkelijk vast gezet kunnen worden. Mooie oplossing.
Onder de bemoste motorkap keken twee heldere koplampen de wereld in. Ook maar meegenomen, ga ik ooit voor de APK nog nodig hebben. Compleet met front. Bij wie was ook weer de onderbalk van het front doorgerot? Ik heb dus nu zo’n balkje over. Ik heb al twee reserve achterlichten, die maar laten zitten.
Ik hoopte op een goede zij- of achterdeur. Daar zou ik dan mooi een stuk plaatwerk uit kunnen halen om mijn schuifdeur te repareren. Maar helaas, de deuren waren in het verleden al voorzien van overzetplaatwerk. En dat was niet heel slim gedaan. Geen plaatwerk meegenomen dus.

Toen ik klaar was, kwam de man ook nog aanlopen met een zo op het oog bijna nieuwe hydraulique pomp. Ach, je weet maar nooit. Daarna kwam het gesprek op aandrijfassen en banden, maar die heb ik maar laten liggen. Ik heb toch geen plek om het allemaal te bewaren. En ik zie me zo’n aandrijfas onderweg ook niet vervangen, als er ooit eentje kapot gaat. De banden zagen er goed uit, maar waren uit een 65-serie. Lijkt me niet fijn op de C35.

Nog wat verhalen aangehoord, onder andere over groene olie en zo. Raar en gevaarlijk: de man had ooit nog door een Citroen-monteur de olie laten wisselen. Maar die was dus niet op het idee gekomen om de voorraadbol of de remaccu te vervangen. Waardoor net als bij mij de auto niet remde als de motor niet draaide. De verkoper dacht dat dit gewoon zo hoorde. Maar die monteur had toch beter moeten weten?

Profiel  
 
scotch
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 01-09-2007

Gepost: 04 november 2012 10:27 PM
  [ # 232 ]

Bonjour Mr. Verhoeven Wink

Ik heb dat rotte onderbalkje in mijn bus zitten… Als je er vanaf wil, ik moet dat deel echt een keer vervangen op mijn c35.

Gr. Wouter

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 04 november 2012 11:01 PM
  [ # 233 ]

Hey Wouter, ik dacht al dat ik me herinnerde dat het jouw band-bus was. Ik heb ‘t echt over, dus je mag ‘t hebben. ‘t Spul staat nu in de stalling, ik meld me komend voorjaar als ik de bus op de inrit zet om te klussen. Kun je nog zo lang wachten? Groet, Joost

Profiel  
 
scotch
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 01-09-2007

Gepost: 05 november 2012 12:38 AM
  [ # 234 ]

Ja hoor, zo lang houd hij het nog wel vol. Zit stevig ingetapet Wink laat je het weten als het jou uitkomt? Ik pb je mijn gegevens nog wel even

Profiel  
 
Edwin1991
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 24-01-2011

- C35 2.2 Diesel
Gepost: 16 november 2012 03:32 PM
  [ # 235 ]

Prettig zo weer aan onderdelen te komen zeg!
Ik heb ook een dergelijk rotte onderbalk in mijn bus zitten, maar heb die destijds redelijk opgelapt. Van hout had ik een malletje gemaakt en met carbon en glasvezel een nieuw hoekstuk geknutseld. Met dat deel erop genageld ben ik tevreden.
Ik was ook overtuigd dat de remmen niet hoorden te werken als de motor niet draaide. Wat gaat er fout?
Ik zit trouwens de komende winter nog ver zuidelijk van Nederland. Ik hoop op een sloop in Italië nog wat onderdelen te kunnen scoren. Frankrijk ben ik jammer genoeg al voorbij.

Groeten,
Edwin

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 16 november 2012 04:04 PM
  [ # 236 ]

Dat balkje is inderdaad niet heel ingewikkeld om te repareren. Bij mij is ie nog goed. En van die sloper toevallig ook.

Het remsysteem heeft een tweetal ‘veerbollen’ zoals die ook in hydraulisch geveerde Citroens zitten. Die bollen zorgen ervoor dat de remdruk een zo constant mogelijk is, waardoor ook de wisseldruk op slangen en leidingen wat wordt beperkt - altijd goed voor de levensduur. De beide bollen leveren samen ook nog wat ‘rest-druk’ als de motor niet meer draait of als de pomp het onverhoopt zou begegeven. De remaccu levert nog wat remdruk als opeens leiding tussen pomp en vat het zou begeven. Een veiligheidsaspect. Zelf een keer aardig geschrokken toen ik een keer direct na stilstand toch de handrem nog even lostte om de bus nog iets ver de laten rollen. Dan rol je dus mooi door als je je voet op de rem zet. De voorraadbol bij de pomp op de motor is simpel los te halen en te vervangen. De remaccu op het schutbord is ingewikkelder: daarvoor moeten leidingen los en na vervanging moeten de remmen worden ontlucht. Staat beide voor mij voor het voorjaar op het programma.
Die bollen hoef je niet op de sloop te zoeken, je hebt nieuwe bollen (of nieuw gevulde bollen) nodig.

Prettige tijd in het zuiden. En succes met je zoektoch naar de Fiat’s op de sloop.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 06 mei 2013 07:28 PM
  [ # 237 ]

Helaas Citromobile gemist. En nu dus maar via internet op jacht naar een voorraadbol en remaccu. Nou dacht ik dat die altijd hetzelfde zijn. Maar op de site van Citrotecht (waarom heeft Chyparse nou geen handige website?) bij de DS-bollen zie ik nu opeeens twee en driegats remaccu’s. Zegt mij helemaal niets. Iemand hier die daar iets van weet?

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 06 mei 2013 07:51 PM
  [ # 238 ]

Wij hadden 2 imitatie voorraad bollen van van der laan gemonteerd. We hadden wel een grote bankschroef en een berg gepast geweld nodig om het verdeelblokje van de oude bol af te krijgen.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 06 mei 2013 10:28 PM
  [ # 239 ]

Op dat laatste had ik me ook al voorbereid Smile. Mijn grootste zorg is eigenlijk nog om die bol met blokje tussen de leidingen uit te krijgen zonder die leidingen te beschadigen. Maar als ik het op de auto bekijk moet dat op zichzelf wel kunnen. Ik zal jouw topic er nog eens op na lopen. Maar als ik het zo hoor is een normale voorraadbol dus ook in te zetten als remaccu. Goed om te weten.

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 06 mei 2013 10:52 PM
  [ # 240 ]

Dat blokje en de leidingen gingen allemaal prima los en vast.

Profiel  
 
 
16 van de 45
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook