26 van de 45
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 28 Volgende >  Laatste »
   
C35 Camper - heet gelopen en droog gekookt
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 07 juli 2016 10:43 AM
  [ # 376 ]

Bedankt, ik heb handvatten om weer verder te gaan.  very good

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 07 juli 2016 01:30 PM
  [ # 377 ]
René Jongejan schreef:

Als je aan weerszijden van de remschijf een stuk strip gebruikt met minimaal de dikte van het metalen deel van een remblok, kan de zuiger er nooit volledig uitkomen, maar maakt die wel zijn maximale slag.

zelfs zonder strip gaat dat wel goed, een remblok kan immers slijten tot die dikte en dan valt de plunjer er nog niet uit.
Ik heb de klauw er afgehaald en het laatste stuk van de plunjers met draaien en perslucht gedaan.
de volgende keer laat ik de klauw zitten, haal de blokken er uit en laat de plunjers tegen de schijf aanlopen.
Dan pas de klauw er af en met perslucht de plunjers er helemaal uit persen.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 07 juli 2016 02:33 PM
  [ # 378 ]

Hoop toch dat dat allemaal niet nodig is. Garage De Oprit heeft geen perslucht.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2124
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 07 juli 2016 04:13 PM
  [ # 379 ]

Afdoppen en de vetspuit op de ontluchtingsnippel kan eventueel ook. Uiteraard moet dan alles wel helemaal uit elkaar om het vet er uit te halen. Maar ik denk als je een strip of iets anders stevigs er tussen doet en dan dmv remmen de zuiger naar buiten laat komen je al een eind bent. Je zou dan de boel zo schoon mogelijk moeten maken en met wat kruipolie weer terug proberen te drukken. Eventueel de nippel los zodat je niet tegen de olie in hoeft te drukken. Dit een aantal keer herhalen tot de boel wel soepel gaat. Mocht dat niet werken zul je toch de zuiger er helemaal uit moeten gaan halen om alles op te frissen…

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9405
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 07 juli 2016 04:28 PM
  [ # 380 ]

Ik heb in meer dan 35 jaar nog nooit zover moeten gaan dat de zuigers uit de klauwen moesten.
Gewoon de zuigers er zover mogelijk uit laten komen, goed schoonmaken en in de kruipolie gespoten er weer in drukken.
Het is de zuiger aan de buitenkant, met een beetje mazzel kan een lijmtang daarvoor ook nog ingezet worden.
Eenmaal iets gangbaar de zuiger even laten “gymnastieken”, dus een aantal keer uit en weer in.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 07 juli 2016 05:15 PM
  [ # 381 ]

Ik krijg hier steeds meer goede tips. Wat een geweldig forum toch.  gooi . Lijmtang is inderdaad ook nog wel een optie als het met de waterpomptang niet wil.

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 07 juli 2016 06:48 PM
  [ # 382 ]
René Jongejan schreef:

Ik heb in meer dan 35 jaar nog nooit zover moeten gaan dat de zuigers uit de klauwen moesten.

Soms ontkom je er niet aan.


Oxyde drukt de afdichtings ring en de vuilafstrijker richting plunjer.
En dan kan je schoonmaken en smeren wat je wilt maar echt soepel lopen zal het nooit.

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 08 juli 2016 09:34 PM
  [ # 383 ]

Revisie setjes voor de voorremmen zijn in middels nergens meer te vinden.
Voor de achterremmen van de bus zijn gewoon de zuigertjes en afdichtingen van de ami8/dyane/2cv6/mehari/acadiane voor-remklauwen gebruikt en die zijn prima verkrijgbaar.

Wees heel voorzichtig met het gebruik van een waterpomptang! Als je door de licht groen-grijze coating (teflon) op de zuiger heen drukt, corroderen de zuigertje veel sneller en krijg je scherpe randjes rond de putjes in de zuiger die je afdicht ringen meteen weer beschadigen. Als je dat soort puntjes en krassen wil weg polijsten ben je de coating weer kwijt!
Een dikke poetslap om de remzuiger om de druk en scherpe delen op het oppervlak te verdelen helpt dan wel.

Alles dient naderhand nat/druipend van de LHM gemonteerd te worden.

De uitgefreesde rand in de klauw waar de afdichtingen invallen kan je redelijk snel goed glad/schoon krijgen met zo’n RVS-krullen-schuursponsje (als U begrijpt wat ik bedoel…)


Als je iets zou willen laten namaken, de afmetingen zijn:

(voorremmen zuiger 60mm Ø)
voorremmen, stofring: (met groefje) 65mm buiten Ø, 2,8mm dik (4B 5 423 881 D)
voorremmen, afdichting (zonder groef) 65mm buiten Ø, 2,5mm dik (4B 5 416 265 W)

(achterremmen zuiger 42mm Ø)
achterremmen, stofring: (met groefje) 40,8 x 47 x 2,8mm (1G 5 403 208 X)herkomst 1e GS!!!
achterremmen, afdichtring (zonder groef) 42 x 47 x 2,5mm (1G 5 403 207 L)ditto

De laatste zitten in de Wrakinson set: 2659G die regelmatig wordt aangeboden (voor A-types).

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 08 juli 2016 11:01 PM
  [ # 384 ]

Dat er voor de achterremmen nog van alles te krijgen is, is wel een geruststelling. Jouw opmerkingen over de kwetsbaarheid van het spul Is een goede waarschuwing. Ik ga kijken of ik de boel gangbaar krijg zonder de boel uit elkaar te halen. Het asje van de remblokken is er uit, kruipolie, warmstoken en wat smeerolie toen de boel in beweging kwam bleek te werken. Eén remblok heb ik er uit, de zuiger aan de andere kant is al wel iets verschoven, maar nog lang niet genoeg om het remblok er uit te pakken. Morgen weer verder.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 09 juli 2016 10:24 PM
  [ # 385 ]

Dankzij alle tips helemaal gelukt Smile. Fijn om vooraf te weten waar je op moet letten. En fijn om vooraf de slimme tips te hebben, scheelt veel gepruts.

De boel schoon proberen te spuiten met remmenreiniger. Drupje olie er op. En heel langzaam de zuiger naar binnen weten te werken met een waterpomptang op de klauw en op het metalen deel van het remblok. Remblok er uit (zat ook aardig vast) en op remdruk de zuiger naar buiten geduwd. Een brede koubeitel tussen zuiger en remschijf, zodat ik een beginnetje had voor de weg terug. Met remmenreiniger, olie en een lapje de zuiger schoongemaakt. En die blijkt dan inderdaad groenig van de teflon. Daarna ging het opeens heel soepel. Zuigers afwisselend naar binnen geduwd, komt de andere weer naar buiten. De ruimte voor de remblokken goed schoongekrabt zodat die ook weer enige bewegingsruimte hebben. En de boel weer in elkaar, met op de metalen rand van de remblokken en op het bevestiging asje een heel klein beetje kopervet in de hoop dat alles een volgende keer iets minder vast zit. Uiteindelijk nogmaals de ontluchtings nippel open en opnieuw een kopje zwarte olie afgetapt. Morgen de andere voorrem schoonmaken en checken of daar alles netjes vrij kan bewegen. En dan is er weer een APK-puntje opgelost.

Rest nog het ongelijke lichtbeeld van de koplampen. Maar ik krijg er steeds meer vertrouwen in dat ik bij de ICCCR niet in een tentje hoef.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9405
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 juli 2016 10:38 PM
  [ # 386 ]

Ik zeg, goed bezig!
Meteen achter ook even?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 09 juli 2016 11:23 PM
  [ # 387 ]

Zou eigenlijk wel moeten hè? De APK-klacht betrof alleen voor. Eens kijken hoeveel tijd en zin ik morgen heb.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6147
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 10 juli 2016 10:10 AM
  [ # 388 ]

Als je met ontluchten zwarte LHM tegenkomt ga je die toch ook wel even verversen zeker? De LHM bevat dan zoveel water dat de boel in no time weer vast zit!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 10 juli 2016 12:35 PM
  [ # 389 ]

LHM in het reservoir is een tijdje terug vervangen. Op de bodem van het vat lag toen wat zwarte sludge, mogelijk ook door een verpulverd membraan uit de kapotte bollen. Daarbij zijn toen niet alle leidingen doorgespoeld: juist in het laatste stukje van de remleidingen circuleert de LHM niet. Dat doorspoelen van die stukken leiding gebeurt dus nu Smile.
Overigens neemt LHM geen water op, dat is nou net het voordeel ten opzichte van remolie. LHM kan wel na verloop van tijd wat vervuilen.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6147
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 10 juli 2016 01:42 PM
  [ # 390 ]

Ook LHM is enigzins hygroscopisch. Daarom verkleurt het onder andere en moet het op gezette tijden vervangen worden. Maar minder vaak dan DOT remolie.

Profiel  
 
 
26 van de 45
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 28 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook