28 van de 45
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »
   
C35 Camper - heet gelopen en droog gekookt
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 11 oktober 2016 09:30 AM
  [ # 406 ]

De auto staat intussen weer lekker in de stalling. En niet meergedacht aan het zoeken naar viercijferige nummertjes. Wel een lagertje voor het spanwielwieltje van de v-snaar gekocht. Volgend voorjaar daar eens mee knutselen.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 15 mei 2017 10:04 PM
  [ # 407 ]

Het eerste ritje maar weer eens gemaakt. Starten en lopen Smile en meteen maar een rit van meer dan 100 km gemaakt. Temperatuur helemaal onder controle. Alleen lijken steeds meer dashboardlampjes het te begeven. En moet ik iets groene olie bijvullen. Maar eens kijken of er ergens iets weglekt.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2124
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 15 mei 2017 10:13 PM
  [ # 408 ]

Leuk! Ik ga de onze morgen ophalen, we willen met Hemelvaart er mee weg (en naar de apk)...

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 16 mei 2017 08:07 AM
  [ # 409 ]

Hier ook, Hemelvaart wordt de eerste trip. Ik mag de APK een jaar overslaan, maar dat betekent dat ik zelf maar eens wat dingetjes controleren.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 17 mei 2017 10:19 PM
  [ # 410 ]

En één van die dingetjes is dat ik ontdek dat het busje eigenlijk nauwelijks meer de 90 wil halen. Nou waaide het bij de laatste twee ritten nogal, maar op de terugweg zou de snelheid dan toch hoger moeten liggen. Waar moet ik aan denken na een half jaartje stalling? Moet ik naar lucht- of brandstoffilters kijken? Of de pomp? of ... Nou ja, ik heb geen idee eigenlijk. huh Maar het lijkt of ik nog net iets minder vermogen heb dan vorig jaar. En het houdt al niet over bij deze busjes. Iemand ideeën?

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 17 mei 2017 11:11 PM
  [ # 411 ]

Kleppen stellen ?

Profiel  
 
PeuCitro
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 17-01-2014

- BX 19 TZD AUTOMATIC
Gepost: 18 mei 2017 12:31 AM
  [ # 412 ]

Hangende remmen, stroeve wiellagers, staat de dieselinspuitpomp nog op tijd ?
Vervuild brandstoffilter door vocht.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 18 mei 2017 07:22 AM
  [ # 413 ]

Dank voor het meedenken. Vorig jaar heeft de auto nog een beurt gehad. Kleppen zouden dan nog goed moeten staan, toch? Remmen vorig jaar voor de APK helemaal schoon gemaakt en onder het rijden lijkt er niets heet te worden bij de wielen. Ik ga me maar eens verdiepen in het brandstoffilter. Enne, kan de afstelling van de dieselmotor verlopen?

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 18 mei 2017 08:13 AM
  [ # 414 ]

Dat de auto een beurt heeft gehad wil nog niet zeggen dat de kleppen gesteld zijn. Ik vrees dat dat er sterk vanaf hangt wie de beurt heeft uitgevoerd. Iemand die bekend is met deze oude diesels of een “gewone” monteur. Daarbij zou je er wel van uit mogen gaan dat het brandstof-filter ook gewisseld is bij die beurt. Maar nogmaals, dat hangt af van wie de beurt heeft uitgevoerd en wat er is overeengekomen.
Maar goed, als de motor ineens anders rijd na een langere tijd stil staan, verwacht ik eigenlijk niet dat het de kleppen zullen zijn.
Brandstof-filter zou kunnen.
Heb je ook al even goed door getrokken?

Nog een tip: als alles in orde blijkt, tank dan ook eens een keer een premium diesel. Vind ie ook wel lekker. De mijne wel, in ieder geval.
Eens in de zoveel tijd, als de tank een heel eind leeg is, premium diesel tanken schijnt het wel goed te doen. Ik heb het vorig jaar geprobeerd (baat het niet, schaadt het niet) en ofschoon geen groot verschil, ik vond de machine na een redelijk korte tijd dat spul gestookt te hebben toch mooier lopen en een haar beter trekken. Niet dat ie nu ineens probleemloos 120 rijd hoor, daar voor moet ik nog steeds berg af en storm mee hebben, maar het was toch merkbaar.

Gr. Ed

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9405
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 18 mei 2017 08:16 AM
  [ # 415 ]

De huidige diesel degenereert veel sneller, o.a. problemen door biologische activiteit.
Ik zou beginnen met een opfrisbeurt van het brandstofsysteem en een schoon brandstof- en luchtfilter.
En tank aftappen e.d.

Om vermogen te kunnen leveren moet er wel de juiste hoeveelheid brandstof in met de bijpassende hoeveelheid lucht.
En inderdaad het inspuitmoment (laten) controleren, uit eigen ervaring weet ik dat iets te laat al behoorlijk wat vermogensverlies oplevert. Iets te vroeg is overigens veel minder erg.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 18 mei 2017 03:12 PM
  [ # 416 ]

Ik heb de auto met volle tank weggezet om condens in de tank zoveel mogelijk te voorkomen. Ik rij nu dus op diesel van een half jaar oud. Ik zal eens een tank vullen met dure diesel, kijken of dat helpt.
Het brandstoffilter, is dat is toch dat ding dat achter de rechterkoplamp zit? In het werkplaatshandboek lees ik over water afvoeren en systeem ontluchten. Voor mij allemaal nieuw. Ik zal in elk geval het luchtfilter eens open halen. Ik zie in het werkplaatshandboek helemaal niks aan informatie over dat luchtfilter. Is dat een filter dat uitgespoeld moet worden of een element dat je mag verwisselen?

Afbeelding Bijlagen
filter.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 mei 2017 03:23 PM
  [ # 417 ]

Enhet oliekoelertje eens uitkuisen?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2124
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 18 mei 2017 03:24 PM
  [ # 418 ]

Je hebt het zelfde dieselfilter als ik heb. Vervangen heb ik vorig jaar gedaan en is heel eenvoudig. Je vervangt het middendeel tussen de bodem en de bovenkant voor een ander patroon.

Dat luchtfilter bestaat uit een aantal zeven en een olie bad. Leeg kieperen en afvoeren en de rest schoonspoelen. Nieuwe olie erin en klaar. Maar dat heb ik nooit gedaan, ik heb er nu een luchtfilter van een 3 liter Xm in gebeund….

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9405
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 18 mei 2017 03:25 PM
  [ # 419 ]

Dat witte element is inderdaad het brandstoffilter.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2124
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 18 mei 2017 03:33 PM
  [ # 420 ]

https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/227768/P270/#1969369

hier kun je een beetje zien hoe de dat dieselfilter+huis opgebouwd is.

edit: teruglezend zie ik dat ik het luchtfilterhuis van een tct Xm heb genomen en niet die van de 3 liter. Maar die is qua doorlaat en afmetingen gelijk. Alleen de vorm van de aansluiting en de slang paste veel beter.

Profiel  
 
 
28 van de 45
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook