Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Je kunt in de afbeeldingen zien dat de stift en de plunjer contact maken in de latere versie ( bij geen druk) de plunjer beweegt in de tegengestelde richting als er druk wordt opgebouwd. De plunjer drukt dan de veer aan de linkerzijde samen en geeft in het geval van de C32/35 de voorremmen vrij. De achterremmen worden dus eerst van druk voorzien.
waar rook is, is…
LHM only!
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dank voor de plaatjes en de uitleg, Diesel Rinus. Nou snap ik wat het ding doet! Zoals René Jongejan zei heb ik de sensor maar eens doorgemeten. Er zit geen weerstand tussen de stekker en de stift, onafhankelijk van de positie van de stift. En er is altijd een oneindige weerstand tussen de stekker en de bout. Maar dat klopt dus, het contact wordt op een andere plek in het blok gelegd, dankzij de plunjer. Dan is de sensor dus niet stuk en nu snap ik ook de stelling dat die niet stuk kan. Er zit dus vuiligheid in de plunjer waardoor die geen contact maakt of niet vrij kan bewegen. Ik kan weer verder.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Vrienden gaan met het busje op pad. Dus toch nog één keer naar dat verdomde sensortje gekeken. Het lijkt wel alsof de stift gewoon niet de diep genoeg steekt om de plunjer te raken. Raar is dan wel weer dat bij de apk zowel de voor- als achterremmen het gewoon voldoende doen. Dat zou toch betekenen dat de plunjer niet vast zit. Als ik dat blokje helemaal los haal om eens goed te bekijken of de plunjer wel kan bewegen, moet ik dan daarna alle remmen ontluchten?
ja
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ah, daar was ik al bang voor. Dat moet dan een andere keer.
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Even ter info de remservo in de C35 is volgens mij precies dezelfde als in een GS en die van de DS lijkt er ook op.
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Er zit dezelfde hogedrukregelaar met voorraadbol op.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Altijd weer leuk om te ontdekken uit welke andere citroenen het remsysteem is bijeen gescharreld. Eigenlijk best bijzonder dat daarmee dus ook 3,5 ton mee is af te remmen.
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Volgens mij is het door citroen totaal toegelaten treingewicht van een ds niet veel minder dan 3,5 ton…
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dat weet ik eigenlijk niet meer. Maar ook achter de C35 mag nog wat hangen en dan kom je een eind boven de 4 ton.
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 30-04-2007
- Overig 350 NDP
- Berlingo 1.6 hdi multispace
- Overig 450 NYDP ( in onderdelen)
break23m schreef:Altijd weer leuk om te ontdekken uit welke andere citroenen het remsysteem is bijeen gescharreld. Eigenlijk best bijzonder dat daarmee dus ook 3,5 ton mee is af te remmen.
De zwaarste Citroën vrachtwagen gaat tot 12 ton, ook met het zelfde systeem.
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
160 bar is ook erg veel!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Het gaat niet om de druk in het remsysteem, maar om het totale oppervlak van de remschoenen/remblokken.
Dat bepaalt het remvermogen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 30-04-2007
- Overig 350 NDP
- Berlingo 1.6 hdi multispace
- Overig 450 NYDP ( in onderdelen)
Die afmetingen zijn bij een 350 (totaal gewicht 6 ton) 10 X 28,5 cm
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
René Jongejan schreef:Het gaat niet om de druk in het remsysteem, maar om het totale oppervlak van de remschoenen/remblokken.
Dat bepaalt het remvermogen.
In combinatie met de druk en het zuigeroppervlak natuurlijk….
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.